TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 20 sie 2019, o 04:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 paź 2018, o 06:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 19:28
Posty: 28
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D diesel 150KM
Witam, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, wiec postanowiłem napisać nowy post, ale zacznę od samego początku tj. maja 2018, a mianowicie

W maju któregoś dnia, po odpaleniu samochodu usłyszałem charakterystyczne bulgotanie w kabinie. Po ruszeniu i rozgrzaniu samochodu okazało się, że nie mam wcale ciepłego powietrza. Dojechałem na miejsce, otworzyłem maskę i okazało się że nie ma płynu w zbiorniczku. Dolałem do pełna i zamknąłem maskę. W powrotną stronę wracałem i ogrzewanie już było. Jakie było moje zdziwienie, że sytuacja się pojawiła dokładnie 2 dni później... znowu to samo...brak ciepłego powietrza i brak płynu chłodzącego. W końcu usiadłem i pogrzebałem w internecie. Wyczytałem kilka przyczyn, uszczelka, korek etc. Postanowiłem zacząć od najtańszego rozwiązania i wymienić korek. Kupiłem nowy w ASO, ale niestety to nie przyniosło żadnych rezultatów.

W końcu się poddałem i zaprowadziłem samochód do mechanika. Mechanik sprawdził wszystko. Zrobił test na spaliny w zbiorniczku (tym niebieskim płynem) i zmienił się na zielono. Diagnoza - uszczelka.
Naprawa trwała miesiąc. Okazało się, że trzeba robić: planowanie głowicy, planowanie słupka, powiększanie kanałów zaworowych( drugie planowanie głowicy), więc w sumie cały silnik wyjąć i złożyć.

Po oddaniu samochodu pojechałem nim nad morze, później do Pragi. Cały czas obserwując ubytki płynu. Wymieniłem powtórnie olej. Zrobiłem w sumie ok 7tyś km.

Jakieś 2 tygodnie temu, znowu zdziwienie...płyn znowu zaczyna ubywać przelewem w zbiorniczku. Bulgotania podczas odpalania nie ma. Zaprowadziłem znowu samochód do tego samego warsztatu. Zrobili test niebieskim płynem, ale kolor się nie zmienił.
Mechanik znowu postawił diagnozę: Termostat albo skrzynia korbowa w silniku.
Znowu zacząłem czytać:
- Termostat - falująca temperatura wolne nagrzewanie, bądź przegrzewanie - u mnie tych wszystkich objawów nie ma. Nagrzewa się samochód normalnie i normalnie utrzymuje temperaturę.
- Skrzynia korbowa - olej w filtrze, wysadzający bagnet - u mnie takich objawów też nie ma. Oleju nie przybywa nie ubywa, bagnet jest na swoim miejscu


I teraz moje pytanie do Was. Może wy macie jakieś pomysły co to może być ?? Bo ja już zgłupiałem
- Czyżby znowu uszczelka??
- Coś jest zapchane??
- czy jednak skrzynia korbowa ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 07:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 77
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Brak zapachu płynu chłodniczego w kabinie?
Wtedy może być nagrzewnica.
A płyn bodajże może spłynąć tym samem otworem co skropliny z klimatyzacji i nie będzie po nim śladu.

Inna przyczyna którą ja mam to uciekający płyn przez pompę wody. Jak rozpoznać? Osad w kolorze płynu na rolkach paska osprzętu.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 14:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 19:28
Posty: 28
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D diesel 150KM
W kabinie brak zapachu płynu, natomiast po otwarciu maski czuć wyraźnie płyn chłodniczy.

Płyn ewidentnie ucieka przez rurkę przelewową w zbiorniczku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 17:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 77
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
To już mi ciężko powiedzieć może termostat nie otwiera się w pełni na duży obieg i trochę przycina. Ostrzejsza jazda powoduje wyplucie płynu wężykiem przelewowym.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 17:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 19:28
Posty: 28
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D diesel 150KM
Dzisiaj zostanie wymieniony termostat. Jutro odbiorę samochód i dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2018, o 07:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2012, o 19:28
Posty: 28
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D diesel 150KM
Po wymianie termostatu i nagrzaniu kilkukrotnie samochodu, objaw nie widać, więc można powoli uznać, że to wina termostatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2018, o 17:06 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1360
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 95
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
nie chcę Ci martwić ale mi to wygląda na
viewtopic.php?f=71&t=12956
czego Ci nie życzę oczywiście. Ile kosztowała Cie naprawa silnika?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 12:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lip 2019, o 11:25
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D
Witam

dopiero teraz zacząłem szukać i znalazłem wątek podobny mojemu, pozwolę sobie przykleić treść tematu który założyłem w innym dziale

"Opisze problem i kroki które poczyniłem. Od pewnego czasu, w trakcie jazdy ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego poprzez jego wyrzucanie wężykiem na zewnątrz. Byłem w salonie Toyoty - wykonali diagnostykę i stwierdzili spaliny w układzie chłodzenia (w płynie chłodniczym) co powoduje dodatkowe ciśnienie i wyrzucanie tego płynu na zewnątrz - diagnoza to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Zaproponowany koszt naprawy to 20 tys. zł bo wykonują podobno tylko regeneracje tego silnika, a nie wymianę uszczelki (wartość tego samochodu szacuję obecnie na 18 tys.).
Byłem u 3 speców z polecenia i każdy twierdzi, że to musi być uszczelka pod głowica lub sama głowica.
W oleju - nie stwierdziłem obecności płynu chłodniczego, w płynie chłodniczym również nie stwierdziłem obecności oleju. Samochód aktualnie ma przejechane 193 tys. i jestem jego pierwszym właścicielem - garażowany chuchany i dmuchany. Wymieniłem korek zbiorniczka - gdyż doradzono mi że przyczyną może być prozaiczna nieszczelność korka - wymiana nic nie dała. Zakupiłem tester (3 różne testery dostępne na allegro) obecności spalin w płynie chłodniczym - wykonywałem testy sam jak i w obecności mechanika (żeby nie było że coś nie tak robiłem) Nam - na teście nie wychodziły spaliny w układzie chłodniczym (nie wiem jakim sprzętem i w jaki sposób stwierdzili obecność spalin mechanicy w serwisie Toyoty). Auto działa normalnie, z rury wydechowej brak zadymień w postaci białego lub czarnego dymu, brak wypluwania wody, oleju, paliwa lub płynu chłodniczego z wydechu - jest sucho.
Szukam od ponad 2 miesięcy rozwiązania - podobny objaw - wyrzucania płynu może powodować nieszczelna chłodnica EGRu - tak znalazłem jako informacje w internecie - mechanicy twierdzą że to nie możliwe :-) (Sam EGR poddawany był 8 - 10 miesięcy temu regeneracji w salonie Toyoty). W sieci znalazłem informację i jeden z mechaników też twierdził że układ chłodzenia może być zapowietrzony - stąd wypluwanie płynu chłodniczego - bo faktycznie gdy płynu jest poniżej wartości minimalnej w zbiorniczku wyrównawczym - nie jest on wypluwany. W momencie gdy doleję płynu i będzie on pomiędzy wartościami MIN i MAX następuje jego wyrzucenie. Niestety nikt nie jest w stanie mi powiedzieć ani się podjąć odpowietrzenia układu, a część mechaników twierdzi że w tym modelu układ samoczynnie się odpowietrza."
Dodam że jeżeli chodzi o nagrzewanie w kabinie - to nie zauważyłem by były z tym problemy - działa to sprawnie - nie sprawdziłem tylko a raczej nie zwróciłem uwagi by przyjrzeć się temu czy załącza się wentylator chłodnicy.
Generalnie pozwoliłem sobie na urlopie na eksperymenty - samochód po jego uruchomieniu działa normalnie, pracuje cicho (jak na diesla), po pozostawieniu pojazdu ok 25 włączonego do nagrzania silnika - nie zdiagnozowałem wyrzucania płynu chłodniczego. To samo sprawdziłem zdejmując korek ze zbiorniczka - pomimo braku korka wyrównawczego, praca na biegu jałowym nie powoduje gotowania się płynu czy wzrostu jego poziomu. Przez około 10 - 15 min utrzymywałem wciśnięta dźwignie gazu utrzymując samochód miedzy 2.5 a 3 tys obrotów - zarówno z założonym korkiem jak i bez korka w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje - nie następuje wyrzucanie płynu. Dopiero w którymś momencie zauważyłem że gdy np z 3 tys. obrotów odpuszczę nagle dźwignię gazu i obroty nagle spadną do 0.9 - 1 tys to w zbiorniczku następuje wzrost poziomu płynu - na zamkniętym korkiem zbiorniczku dochodzi do wyrzucenia płynu przez wężyk do komory silnika, natomiast gdy na zbiorniczku korka nie było płyn z poziomu ponad MIN wzrósł praktycznie do brzegów kołnierza zbiorniczka na chwilę a następnie opadł do poziomu początkowego. Nie dzieje się tak za każdym razem.
Jakieś sugestie - w którym kierunku mam brnąć? - osobiście nie wydaje mi się by była to uszczelka pod głowicą, ale nie jestem mechanikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2019, o 18:59 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1360
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 95
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Szczepanie wróżbitą nie jestem ale z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to uszczelka pod głowicą. Problem jest trudny bo objawy nie są oczywiste. Ja od kiedy pierwszy raz zauważyłem wyrzucanie płynu zrobiłem prawie 50 tyś km (3lata) i da się trzeba tylko monitorować poziom płynu. Mało tego po zrzuceniu głowicy na uszczelce nie widać było przedmuchów :-) Wymiana uszczelki i regeneracja głowicy u mechaniora na prowincji to koszt około 3-4 tyś zł, poszukaj tylko kogoś sprawdzonego.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2019, o 19:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lip 2019, o 11:25
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D
Zupens napisał(a):
Szczepanie wróżbitą nie jestem ale z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to uszczelka pod głowicą. Problem jest trudny bo objawy nie są oczywiste. Ja od kiedy pierwszy raz zauważyłem wyrzucanie płynu zrobiłem prawie 50 tyś km (3lata) i da się trzeba tylko monitorować poziom płynu. Mało tego po zrzuceniu głowicy na uszczelce nie widać było przedmuchów :-) Wymiana uszczelki i regeneracja głowicy u mechaniora na prowincji to koszt około 3-4 tyś zł, poszukaj tylko kogoś sprawdzonego.


Dzięki, za info trochę mnie to podniosło na duchu - bo potrzebuję auta jak cholera (na szczęście do pracy mam nieduży dystans do pokonania), obawiałem się, że jest to naprawa z tych "na wczoraj", póki co też monitoruję poziom płynu i auto w zasadzie działa bez zarzutu, dzięki czemu mogę na spokojnie poszukać miejsca "rzetelnego" do naprawy auta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2019, o 12:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sie 2019, o 17:09
Posty: 2
Marka: toyota
Model: Avensis t-25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 diesel d4d
SzczepanSan napisał(a):
Zupens napisał(a):
Szczepanie wróżbitą nie jestem ale z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to uszczelka pod głowicą. Problem jest trudny bo objawy nie są oczywiste. Ja od kiedy pierwszy raz zauważyłem wyrzucanie płynu zrobiłem prawie 50 tyś km (3lata) i da się trzeba tylko monitorować poziom płynu. Mało tego po zrzuceniu głowicy na uszczelce nie widać było przedmuchów :-) Wymiana uszczelki i regeneracja głowicy u mechaniora na prowincji to koszt około 3-4 tyś zł, poszukaj tylko kogoś sprawdzonego.


Dzięki, za info trochę mnie to podniosło na duchu - bo potrzebuję auta jak cholera (na szczęście do pracy mam nieduży dystans do pokonania), obawiałem się, że jest to naprawa z tych "na wczoraj", póki co też monitoruję poziom płynu i auto w zasadzie działa bez zarzutu, dzięki czemu mogę na spokojnie poszukać miejsca "rzetelnego" do naprawy auta



Witam!
Jestem żywo zainteresowany tym tematem, ponieważ mam identyczne objawy - wyrzucanie płynu i to wszystko. Na razie wymieniłem pompę wody bo chyba nie wytrzymała ciśnienia i ciekła. Byłem prawie pewny że to będzie to, ale po wymianie ciśnienie po odpaleniu silnika i pracy po ok. 1-2 minutach wzrasta, przewody płynu robią się twarde i wyrzuca płyn przez rurkę przelewową. ale gdy doleję płynu to auto gra bez zarzutu - prócz tego że wywala płyn. Jestem umówiony na poniedziałek na wymianę uszczelki pod głowicą, ale mam wielkie obawy że robię to niepotrzebnie. Może to nie jest konieczne a narażę się na koszty.
jestem w wielkiej kropce i czekam na jakiś ratunek przed wymianą połowy silnika. Mechanik powiedział że zrobi to najtańszym kosztem ale nawet nie wiem czy wymiana uszczelki załatwi problem i co należy przy takiej wymianie jeszcze wymienić/naprawić żeby nie było gorzej.
Będę wdzięczny za jakieś mądre odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2019, o 15:05 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1360
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 95
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Takiej czynności jak wymiana UPG nie robi się najtańszym kosztem bo później to się mści. Co wymieniać, jak i za ile jest w wątku
viewtopic.php?f=71&t=12956

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda