TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 sty 2019, o 20:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 kwi 2018, o 10:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2017, o 11:31
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 benzyna
Cześć,

Zebrało mi się trochę frustracji na moją Toyotę i chcę się z Wami skonsultować czy to tylko ja tak mam, czy to jest typowe dla Avensisa T27 benzyniaka 1.8, po lifcie (2015)? Co mnie wkurza po ponad roku jazdy:

a) Obroty silnika - nie są stabilne, raz są równe idealnie, obrotomierz pokazuje około 600-650, ale na jałowym biegu potrafią spaść do ok. 550, przy tym silnik wpada w drgania i już nie przypomina perfekcyjnej japońskiej maszyny - po prostu go czuć jak się trzęsie i słychać to. Przez pierwsze pół roku to nie występowało. Zgłaszałem temat do ASO, przeczyścili chyba przepływomierz z 3 miesiące temu ale temat powrócił. Po czyszczeniu tego przepływomierza z kolei silnik 'uczył' się prawie 2 tygodnie zanim obroty się ustabilizowały, a także występuje "odbijanie" obrotów po wrzuceniu na jałowy - spadają do ok. 600-700, potem odbijają się na 1000, i wtedy dopiero się stabilizują.

b) Reakcja silnika na pedał gazu - mam wrażenie że występuje duże opóźnienie (około 0,8-1 sekundy) zanim silnik zareaguje na wciśnięcie gazu. To jest mega frustrujące, nie spotkałem się z czymś takim w żadnym innym aucie którym zdarzało mi się jeździć. Czy ten typ tak ma, czy to ja jestem jakiś nienormalny?

Jak na legendarną japońską markę, to powyższe zachowania silnika bardzo rozczarowują. Będę wdzięczny za Wasze komentarze :sciana:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2018, o 15:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Ustaliłeś co jest nie tak? bo na bank coś jest. Co prawda mam przedlifta ale nic takiego nie występuje. Jeździłem tez poliftem z 2015r z 1.8 i niczego takiego nie zauważyłem. Ciekawe też, że po czyszczeniu przepływomierza (czy przepustnicy?) nie przyuczyli go? czysciłem przepustnice przy moim drugim samochodzie i adaptacja trwała kilka minut, później samochód chodził równo.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 19:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 sie 2015, o 20:38
Posty: 172
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
A ja mam podobne odczucia co założyciel tematu, zarówno z obrotami jak i pedałem gazu. Już tak 3 lata się męczę : :hahaha: Też mi na gwarancji (jak jeszcze była) czyścili przepustnice (odnośnie obrotów), ale na nie wiele się to zdało. Bardzo często obroty żyją swoim życiem. Też się parę razy zdarzyło, że obroty spadły tak nisko, że myślałem, że zaraz silnik zgaśnie.... Czasami potrafią się same podbić itd. W ogóle to są one jak dla mnie za niskie, przez co czuć drgania silnika, ale ponoć tak ma być...ekologia.... Co do pedału gazu tez mnie często to denerwuje, szczególnie startując pod górkę, mam wrażenie, że jak nacisnę lekko gaz, (żeby ruszyć bez wycia) to on nie reaguje.. no i wtedy trzeba go docisnąć, a to z kolei powoduje wycie silnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 20:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 21:59
Posty: 421
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25/T27
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Ten tym tak ma, pisałem o tym w sierpniu 2017 r. W T25 pedał gazu reaguje natychmiast, natomiast w nowym T27 reaguje wolniej i muszę wciskać więcej. Podobno nie ma możliwości ustawienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2018, o 22:47 
Online
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2801
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T22,T27 jest T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
tez tak miałem z tym falowaniem obrotów ale raczej sporadycznie ale samo przeszło po 6 latach hahah
pedał gazu ma niestety minimalne opóźnienie i trzeba się niestety przyzwyczaić TTTM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2018, o 17:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 18:44
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8
U mnie taki problem wystąpił po zmianie akumulatora, po załączeniu silnika obroty spadły do 400-500 obr/min, a nawet niżej i auto potrafiło zgasnąć. Po przejechaniu dłuższej odległości było w miarę OK, ale czasami obroty były za wysokie lub za niskie.

W takim przypadku kupiłem środek do czyszczenia zaworów EGR i turbin. Odpiąłem klemę i po zdemontowaniu przepustnicy dokładnie ją umyłem, robiąc to za pomocą małego pędzla. Ważne żeby zrobić to dokładnie.
Po zdjęciu dolotu przepustnica wydaje się być czysta, niestety cały syf jest za klapką dlatego też trzeba ją zdemontować.

Po podpięciu aku i włączeni auta obroty stały na 1000 obr/min. Po przejechaniu kilku km. wszystko wróciło do normy.
Nadmieniam, że przy okazji wymieniłem filtr powietrza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2018, o 17:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Rzeczywiście poobserwowałem i jakieś dziwne opóźnienie po wcisnięciu gazu tez u mnie występuje. Co do obrotów to potrafią się podnieśc ale nigdy silnikiem nie telepie i za niskie się nie wydają.
Pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2018, o 20:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 163
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
komputer się resetuje po odłączeniu akumulatora, a potem musi ponownie się "skalibrować". Stąd te niższe obroty i drgania. Po paru jazdach przechodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda