TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 cze 2017, o 17:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2017, o 22:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 21:39
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Diesel
Witam,

Po przejechaniu około 11 tys. km od ostatniego przeglądu wyskoczył mi komunikat że mam niski stan oleju i następnie znikł. Silnik 2.0 diesel powyżej 100 tys przebiegu. Olej jaki używam to 5W 30 C2.
Zastanawiam się czy aby nie za szybko wyskoczył komunikat. Czy można teraz się poruszać autem? Czy dolać oleju? A może trzeba go już wymienić na przeglądzie?

Pozdrawiam Forumowiczów.....i proszę o sugestie....może ktoś też miał podobną sytuację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2017, o 22:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 649
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a może jednak sprawdzisz ten stan oleju, w końcu po to masz bagnet.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2017, o 23:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 21:39
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Diesel
Sprawdziłem bagnet - olej na poziomie minimum czyli na dolnej kropce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 07:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to moze dolej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 08:45 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
A gdzie ten olej się podział?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 09:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 21:39
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Diesel
Nie wiem, nie mam żadnych wycieków itp. Robię niestety krótkie odcinki każdego dnia może to jest przyczyną szybszego zużycia.
Dlatego też pytam na forum może ktoś ma podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 10:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
pytanie ile oleju było po wymianie, może było do połowy.

inna sprawa to: odparowanie oleju (każdy olej ma różne właściwości odparowania), szybka jazda (szybciej zużywa olej).

Krótki odcinki sprzyjają przybywaniu oleju a nie ubywaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 10:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 21:39
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Diesel
Olej tak jak napisałem 5W30 C2- wymieniany w ASO pytanie własnie ile go było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 11:39 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Nie sprawdzasz na bagnecie po wymianie oleju jaki masz poziom ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 14:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
SLK napisał(a):
pytanie ile oleju było po wymianie, może było do połowy.

inna sprawa to: odparowanie oleju (każdy olej ma różne właściwości odparowania), szybka jazda (szybciej zużywa olej).

Krótki odcinki sprzyjają przybywaniu oleju a nie ubywaniu.
Niekoniecznie. Akurat ja mam inne doswiadczenia z krotkimi dystansami. W sumie to bez znaczenia, olej nalezy dolac a potem obserwowac, i bedzie wiadomo czy to jakies wieksze zuzycie, czy moze ktos skasowal za wlanie X litrow a wlal mniej. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 16:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
Roznica miedzy max a min to nie jest wcale tak duzo 11 tys km przejechane wiec normalne ze jakis tam procent ubyło poprostu dolac i jezdzic....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 18:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
różnica między min i max to znacznie wiecej niż kilka %


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 22:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
jakis procent to nieznaczy jeden procent:) czytaj ze zrozumieniem ;P
srednio w roznych autach roznica min- max to 1.0-1.5 litry .
Na 11 tys km taka roznice mozna przepalic szczegolnie ze nie wiemy jaki byl poziom po wymianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 09:20 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Po pierwsze olej nie odparowuje.
1.5l to ok. 35% więc bardzo dużo.
Natomiast faktem jest że silnik wciągnął olej i należy dolać, obserwować podczas eksploatacji czy dalej wciągnie.
Ile ona ma przebiegu, jesteś pewien że prawdziwy?

PS.Po raz kolejny wyszło że 1.8Pb to dobry wybór. :dance:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 09:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 132
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
Student22 napisał(a):
Po pierwsze olej nie odparowuje.


taki jesteś pewien?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2017, o 10:54 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Student22 napisał(a):
Po pierwsze olej nie odparowuje.

Każdy olej zawsze odparowuje, część olejów silnikowych ma w karcie produktu podaną tą parowalność.
Normy olejowe API i ILSAC określają i narzucają dopuszczalny poziom parowalności olejów.
Parowalności olejów silnikowych mierzy się w/g normy ASTM D5800 https://www.astm.org/Standards/D5800.htm

Student22 napisał(a):
1.5l to ok. 35% więc bardzo dużo.

1.5L to 25% w przypadku tego silnika.

Nie wiem czemu zakładacie, że ASO wymieniając olej zalało go na MAX.
Znam przypadki, gdy ASO zalało olej niewiele powyżej MIN i tak mogło być w też w tym przypadku, więc to zużycie mogło być bardzo małe przez te 11tys km.
Ja się tylko dziwię, że są użytkownicy samochodów którzy po wymianie oleju nie sprawdzają na bagnecie ile mają oleju w silniku, nie sprawdzają też poziomu w ciągu roku.

Student22 napisał(a):
Natomiast faktem jest że silnik wciągnął olej i należy dolać, obserwować podczas eksploatacji czy dalej wciągnie.

:ok: Trzeba sprawdzać regularnie i dolewać jak brakuje, to podstawa.

Student22 napisał(a):
Po raz kolejny wyszło że 1.8Pb to dobry wybór. :dance:

Z tym wyborem to zalezy jakie kto ma priorytety, bo to zawsze jakiś kompromis.
Jeżeli komuś nie zależy na dynamice przyspieszania tylko na bezawaryjności i taniej eksploatacji, to Ave T27 1.8+LPG jest rzeczywiście bardzo dobrym wyborem :ok:
Jeżeli jednak komuś zależy na dobrym przyspieszeniu, to słaby wybór bo bez trzymania silnika cały czas powyżej 4tys obr. ten silnik jest ospały.
Ważne, że Ty jesteś zadowolony :ok:



NAJWAŻNIEJSZE!
Trzeba dolać brakujący olej i zacząć sprawdzać poziom oleju, niech moc oleju będzie z Wami :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2017, o 09:30 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Piokli norma normą, jej zdaniem jest zupełnie co innego i jest adresowana do innego odbiorcy.

Przestańcie z tymi bzdurami o odparowywaniu oleju bo zaraz się okaże, że silnik nie bierze oleju tylko on odparował i tak ma być. Dół silnika jest elementem zamkniętym i teoretycznie szczelnym więc co ma wam odparować i którędy oraz jak ilość w ciągu roku 0.5-1%? Silnik musi brać olej bo taka jest zasada mechaniki nawet w ciasnym pasowaniu, kwestia ile go ubywa ???

W moim garażu stoi bańska oleju semi mobil z odciętą górą, otworzona od ponad 2-3 lat, kurde nie chce odparować.

Szkoda czasu na akademickie wywody.
dolać i jeździć, ponadto na rachunku z ASO powinno być ile wlali oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2017, o 10:04 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Student22 napisał(a):
. Dół silnika jest elementem zamkniętym i teoretycznie szczelnym więc co ma wam odparować i którędy

Odmą

układ jest zamknięty od dołu ale nie od góry

parowanie oleju oczywiście jest bardzo małe, ale jest

między olejami o różnej parowalności jest trochę różnica w znikaniu w silniku

olej w Twojej bańce w garażu nie paruje bo jest zimny, a nie gorący w silniku - to chyba oczywiste

Silnik więcej oleju łyka niż odparowuje, ale jednak odparowanie też ma miejsce i jest mierzalne

W praktyce można parowanie oleju silnika olać i nie zawracać sobie nim głowy,
bo jest małe w porównaniu z łykaniem oleju przez pierścienie, turbinę, uszczelniacze zaworowe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2017, o 12:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
jak dla mnie olej sam z siebie nie paruje a widoczne po odkreceniu korka czasem delikatne opary to efekt gazów przedostających sie z komór spalania i te gazy ma za zadanie usuwac odma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2017, o 13:40 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
:ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2017, o 20:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 paź 2016, o 13:05
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2000
Silnik: 3.6
Czy aby napewno ten silnik ma przejechane tylko ponad 100tyś km?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda