TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 02:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 11:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
Witajcie,

wczoraj pojawił sie problem z moja Ave.
Podczas jazdy przy wymijaniu samochodu zaświecił się Check VSC, Check parking brake system i 3 ikonki (!), od ESP i check engine.
Auto jechało normalnie. Dojechałem do pracy i po 8h jak ruszyłem i wrzuciłem 2. bieg i chcialem przyspieszac to nie chciał jechać powyżej jak mu sie wciskalo gaz.
Efekt był taki jakby gubił zapłon albo brakowało mu paliwa.
Przy delikatnym traktowaniu udało mi sie dojechać do domu.
Wieczorem zszedłem do samochodu z TechStreamem i odczytałem nastepujace bledy:
P264A A rocker arm actuator position sensor circuit B1
P1047 Valvematic Driver Learning Value / Circuit B1
i jeszcze C0210, C0215, C013A9 i C1201.

Po dwukrotnym skasowaniu błedów i jeździe próbnej problem ustąpił.
Dzisiaj rano normalnie przejechalem około 6km i przy ruszaniu znowu powtórka z wczoraj.
Jeszcze nie zczytałem błędów, bo mi sie tablet rozładował.
Koło południa dam znać.

Dzisiaj znalazłem procedure sprawdzania
TEST RIDE
1. Connect the GTS to the DLC3.
2. Start and warm up the engine.
3. Turn on the GTS.
4. Remove the DTC.
5. Turn off the ignition and wait at least 30 seconds.
6. Start the engine and let it run at idle for 20 seconds.
7. Turn on the GTS.
8. Remove the DTC.
9. Turn off the ignition and wait at least 30 seconds.
10. Start the engine and let it run at idle for 20 seconds.
11. Turn off the ignition and wait at least 30 seconds.
12. Turn the ignition switch to the ON (ON).
13. Turn on the GTS.
14. Enter the following menus: Powertrain / Engine and ECT / Trouble Codes.
15. Read the DTC

Miał ktoś z was podobny przypadek?
Jak czytałem na szybko na necie to P264A wiąże sie z wymiana cuda od sterowania zaworami. (używka około 1000-1500, nówka ok 4k PLN).

Zastanawiam się, czy to kwestia, ze któraś wtyczka się poluźniła, czy rzeczywiście pada mechanizm.

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 15:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
Mały update.

Podłaczyłem jeszcze raz techstreama i znowu P264A.
Skasowałem błędy i przejchałem próbnie jakieś 2km.
Bez problemu.

Pod sklepem posprawdzałem wtyczki i znowu wyskoczyl blad po zalaczeniu stacyjki.
I nie dało sie skasować błędu, bo odrazu sie pojawiał.
Więc jeszcze raz nurek pod mache i podopychałem wtyczki, skasowanie bledu i narazie cisza.

Jeśli znowu sie pojawi, spróbuje dokładniej sie przyjrzeć wtyczce od sterownika valvetronica.

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 09:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
No niestety problem wystepuje nadal.
Wyglada jakby sie troche przycinał mechanizm.
W czasie jazdy wskazania kąta w TS sa miedzy 109 st a 240 st. Gdzie 109 jest rowniez na jałowym.
Czasem zostaja na stałym poziomie 109, gdy bład jest aktywny.
Robiłem również test działania na zimnych i ciepłym. Zmiany kata były widoczne.

W czwartek jade na wymiane oleju (poza ASO), to poprosze, żeby na to spojrzeli.

Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2016, o 10:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 11:34
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
Hej,

Zażegnałeś problem, możesz się pochwalić doświadczeniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2016, o 15:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
Czesc,

Na te chwile, jeszcze nie rozwiazalem.

Owszem moznaby w ASO za skromne 11k PLN po zniżce.(z robocizna).
ASO stwierdziło, że były już takie problemy w tych silnikach i podobno zacieraja sie sworznie w wałku od Valvematica.
Niestety wałek nie występuje jako osobna czesc tylko jako całość - komplet wałków z podstawką pod wałki i silniczkiem od sterownika.(ok 8k PLN)
Sam silniczek to około 4k PLN.

Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika i zobaczymy co on wyduma. Miał się przejechać, zobaczyć jak to jest i czym sie objawia.
Jak rozbierze i stwierdzi co to dam znać.

Wyglada to tak, że na zimno auto odpala poprawnie i można jechać w całym zakresie obrotów.
Przy przekreceniu zaplonu ustawia sie na 200st. Po chwili jak sie zagrzeje od około 40st C przestawia sie na 250st.
Jak sie zagrzeje do około 70st wtedy w pełni jest wykorzystywany (pracuje w zakresie 106-260st)
I wtedy zależy jak sie trafi. Jak akurat stoisz na światłach i ruszasz to sie okazuje, że jedzie jakbys mu kotwice rzucił i rozkreca sie około 1.5k rpm
Czasem jest tak, że "przywiesi" w czasie jazdy i wtedy możesz np rozkręcić do 3.5k rpm.
Innym razem jedzie jakbyś miał uszkodzoną cewkę - przy delikatnym przyspieszaniu jest ok, jak wciśniesz mocniej to poszarpuje, w najgorszym wypadku efekt jest taki, jakby Ci zadziałał ogranicznik prędkości, albo odcięło paliwo - wciskasz gaz a on ledwo utrzymuje obroty na stałym poziomie.

Czasem sie zdarzy, ze troche pojeździsz i nagle stwierdza, że wszystko jest OK.
A po ponownym uruchomieniu i przejechaniu troche znowu wywala błąd.

Nie wiem jaki to ma związek, ale problemy zaczely sie od tego jak pewnego dnia pojechałem szybciej niż dozwolone na autostradzie, co prawda nie daleko jakies 5-6km, ale "przewietrzyłem" ja na każdym biegu do 5.5-6k rpm.
Jakies 3-4 dni po tym zaczęły sie problemy...



Poniżej trochę teorii nt tego cuda:

Tutaj katalog czesci z numerkami i rysunkami. - działaja odnośniki.
http://toyotamarket.ru/eu/273560/051/1/1104/1/11103/

Tutaj jest prezentacja o Valvematicu
http://www.natef.org/NATEF/media/NATEFM ... tation.pdf
slajd 44 do 59
I filmik
https://www.youtube.com/watch?v=czmDIUrtfuI

I kolejna prezentacja (najbardziej szczegółowa i techniczna)
http://slideplayer.com/slide/10348917/
slajd 18-22 i 42-konca

I tu jeszcze kilka schemacików/rysunków:
http://toyota-club.net/files/faq/12-11- ... ic_eng.htm

Życzę udanej lektury.

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2016, o 13:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:21
Posty: 58
Lokalizacja: Okuniew
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 2zr-fae
Ciekawe czy ten problem będzie pojawiał się nagminnie w Valvematicu, czy to jednostkowe przypadki. Skoro aso twierdzi że już były takie przypadki, to może być nieciekawie z biegiem kilometrów i lat.

Czekamy na kolejne info. :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2016, o 10:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2014, o 11:42
Posty: 116
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL FL ;)
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR-FAE
Ciekawe też, na jakich olejach jeździły auta, w których problem wystąpił. Niestety auta flotowe, nawet serwisowane w ASO są zalewane 10W40 od pierwszej zmiany, co przy tym rozrządzie jest bardzo głupim pomysłem i z biegiem lat może moim zdaniem skutkować takimi historiami.

_________________
Oxford Blue ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2016, o 11:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
ASO zawsze twierdzi, że były taki przypadki.
Ustawia to klienta we właściwej pozycji do ASO: ....no tak nie jestem jedyny frajer...... i gościu godzi się na koszty i remont albo sprzedaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2016, o 11:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
Witam,

auto w końcu naprawione.
Problematyczny okazał się silniczek od Valvematica. Po wymianie wszystko działa dobrze. Jedynie do zrobienia została kalibracja hamulca ręcznego i jakiś błąd pedału sprzęgła.
Ale to muszę podpiąć Techstreama i zobaczyć (mechanik nie był wstanie usunac bledów swoimi narzedziami). A jak nie to kolejne min 200 PLN w ASO....

Jeśli chodzi o olej, to sprawdziłem w historii przeglądów i był lany po 15k km Magnatec 5W30, potem co 15kkm edge 0W30 do 90kkm. Obecnie przy 107k km (juz po wystapieniu problemu) wymieniłem na Castrola Edge 5W30 LL.
Poprzednie przeglądy były robione w ASO w Gdynii (Chwaszczyno).

Jeśli chodzi o koszty, to używany silniczek kosztował mnie 1050 z przesyłką + ok.400-450 robocizna.
Z tego co mój mechanik poogladał całego valvematica po rozebraniu stwierdził, że tam jest jakieś łożysko (o ile go dobrze zrozumiałem planetarne, które pracuje prostopadle do wałka), które ciężko chodziło i przez to mogło się przycinać.
Jak patrze na slajd 58 tutaj: http://slideplayer.com/slide/10348917/

Chociaż ze slajdu 68 wynika, że to problem z czujnikiem położenia (zwarcie/przerwa).

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2016, o 12:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2014, o 11:42
Posty: 116
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL FL ;)
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR-FAE
No to dziwnie trochę z tym olejem, bo ValveMatic powinien chodzić na 0W20 z dopuszczeniem zmiany na 5W30, przy czym kolejny olej znów powinien być 0W20. Ludzie leją inne, a potem są problemy z rozrządem i często obwinianie producenta (który też oczywiście może mieć coś za uszami). Rozrządy łańcuchowe mogą być bardzo trwałe, ale nie wybaczają kombinacji z olejem.

_________________
Oxford Blue ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lis 2016, o 13:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
No jak widzisz ASO nie miało problemów, żeby lać Edge`a 5W30....
A leją pewnie ze względu na to, że 0W20 jest hmmmm 2xdroższy.

Nad kolejna wymiana sie zastanowie i byc moze wymienie na 0W20.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2016, o 16:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2014, o 11:42
Posty: 116
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL FL ;)
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR-FAE
Jak klient sobie życzy, to nie mają problemu nawet z zalaniem 10W40, bo jest teoretycznie dopuszczony. 0W20 w Toyocie jest dość drogi, ale Millersa można kupić za około 180zł za galon(wystarcza na wymianę) czy Amsoila za około 240zł za 5 litrów. W tym zakresie jest jeszcze Motul 8100 i Fuchs Titan. Na 0W20 można liczyć na minimalnie niższe spalanie, więc te 80-150zł na oleju trochę się zwróci ;)

_________________
Oxford Blue ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2016, o 15:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 602
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Zalewanie 10W40 do silników z serii ZR to głupota (ASO musi działać zgodnie z zasadą klient nasz pan) ten olej w niskich temperaturach to karmel używanie tego oleju może wpływać na żywotność koszy VVTI, które są napełniane olejem.
Nikt cię nie zmusza kupować oleju w ASO możesz dostarczyć własny olej.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2016, o 02:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2014, o 11:42
Posty: 116
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL FL ;)
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR-FAE
Jak miałem auto na przeglądzie z leasingu i się dowiedziałem, że mają lać mazut w postaci 10W40, to powiedziałem, żeby wlali syntetyk, a ja dopłacę różnicę i tyle. Na kupowanie oleju nie było czasu, zresztą różnice duże nie są. Potem się ludzie dziwią, że dużo pali...

_________________
Oxford Blue ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lis 2016, o 17:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2016, o 13:38
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Benzyna
No to jeszcze słowko trochę może poza tematem, a może się przyda komuś.

W trakcie jak sobie był problem z Valvematiciem było tez ostrzeżenie, żeby sprawdzić hamulec postojowy.
Po sprawdzeniu błędów tego układu były błędy:
c1336 - Kalibracja położenia zerowego czujnika przyspieszenia (czujnik G) - niewykonana
c1346 - Kalibracja położenia zerowego czujnika skoku sprzęgła - niewykonana

Zwykłe próby kasowania błędów nie przynosiły rezultatu - błędy nadal pozostawały.
Różne testery mojego mechanika mimo posiadania opcji testowania Valvematica nie były sobie wstanie poradzić z tym.
Podpiąłęm więc Techstreama z kabelkiem mini-VCI. Spróbowałem skasować błędy - bez rezultatu.

Przejrzałem opcje w techstreamie i jest tam zakładka Utility do każdego z układów.
Sa 3 opcje do wyboru - Check Mode i Reset settings. Jest trzecia Customize, ale ona przenosi do jakiś ustawień różnych podzespołów.
Reset setting proponowało mi rest ustawień hamulca ręcznego - czego nie chciałem.
Wszedłem w drugą opcję i zaproponowało mi sprawdzenie wszsytkich czujników.
Są 2 opcje - wracamy do sprawdzenia bledów i szukamy rozwiazania.
Druga opcja to jest skasowanie bledu/ów i test czujników.

Po wyborze opcji nr 2 błędy się skasowały, a ikonka od hamulca postojowego zaczęła migać.
Aby zakończyć Check Mode wystarczy wyłączyć na chwilę zapłon.

Oczywiście wszystkie czynności wykonujemy na włączonym zapłonie - silnik nie pracuje.

Dzięki temu udało się zaoszczędzić wizyty w ASO i kolejnego kosztu około 190PLN....

Dziękuję za uwage
Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda