TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2016, o 22:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 19:55
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 Valvematic
Witam wszystkich.
Po długich poszukiwaniach podobnych objawów na forum występujących w mojej Avie postanowiłem zapytać was o sugestie gdzie lub w czym szukać przyczyny braku mocy.
Brak mocy pojawia się sporadycznie (raz na jakiś czas) głównie przy rozgrzanym silniku przy wyższych temperaturach powietrza od ok 25 st. C oraz przy dłuższej jeździe w trasie w zakresie pracy silnika 2000 obr/min. Gdy objaw braku mocy się pojawi, auto przestaje reagować na gaz (nie przyspiesza lub przyspiesza ale bardzo ospale i nierówno). Nie pomaga nawet redukcja biegu na niższy aby zwiększyć prędkość obrotową silnika.
W serwisie Toyoty pomimo prób na postoju i w trakcie jazdy nie wykryto żadnych błędów silnika, a jego parametry określono jak idealne. Ciśnienie paliwa również bez zastrzeżeń.
Filtr powierza i świece wymienione na nowe, wtryskiwacze przeczyszczone środkiem dolewanym do benzyny kupionym w serwisie toyoty. Nadmienię również że pozwoliłem sobie ostatnio na przekładkę na próbę niektórych elementów z młodszego auta mojego ojca takich jak przepustnica, przepływomierz, cewki zapłonowe i nic nie pomogło. Objaw braku mocy nadal się pojawia.
Padła również propozycja zmiany oleju z 0W30 na 5W30 ale to też nic nie pomogło.
A wiec POMOCY!! :help:
Obecny przebieg mojego auta to 112 000 km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2016, o 22:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 649
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
to jest jak wróżenie z fusów. Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad czujnikiem położenia wału. Tylko jeśli to występuje bardzo sporadycznie to ciężko będzie ze sprawdzeniem.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2016, o 19:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 19:55
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 Valvematic
A gdzie go szukać, podejrzewam że gdzieś na bloku silnika tylko gdzie konkretnie. I czy można go bez problemów przełożyć z innego auta bez ingerencji serwisu czy raczej skończy się na błędach i problemem z rozruchem. Pytam bo mam możliwość przełożenia takiego czujnika z drugiego młodszego pojazdu w celu sprawdzenia ale jeżeli ma się to zakończyć wizytą w serwisie na lawecie to absolutnie odpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2016, o 21:34 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 16:48
Posty: 47
Lokalizacja: szczecin
Marka: toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2013
Silnik: 1,8 benzyna
u mnie w tamtym roku miałem podobnie czyli brak mocy ale dodatkowo przy dodawaniu gazu było słychać lekki pisk pod maską ,okazało się że mam uszkodzone ustrojstwo od sterowania zaworów valvematic .Narazie po wymianie jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2016, o 22:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 19:55
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 Valvematic
U mnie nie pojawia się pisk. Słyszalny jest natomiast odgłos buczenia wydechu tak jakby miał za małą ilość paliwa w stosunku do powietrza lub źle ustawiony kąt zapłonu.
A możesz czy możesz dokładniej opisać co dokładnie zostało wymienione w układzie sterowania otwarcia zaworów?
I czy pojawił się jakiś błąd w ECU?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2016, o 23:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 16:48
Posty: 47
Lokalizacja: szczecin
Marka: toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2013
Silnik: 1,8 benzyna
kontrolka silnika się nie zapaliła a czy były jakieś błędy to nie wiem.Nie wiem jak to się dokładnie nazywa napisałem to co powiedzieli mi w serwisie i pokazali mi lokalizacje .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2016, o 10:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 cze 2016, o 10:47
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
czy w temacie coś więcej wiadomo mam taki sam problem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2016, o 00:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2016, o 10:51
Posty: 2
Marka: Opel
Model: astra II
Rocznik: 2002
Silnik: 1,6 v 16
Witam, jest to mój pierwszy post. Ja miałem podobnie w swoim samochodzie i winowajcą był katalizator. Zapchany był i jak było ciepło lub jak przegoniłem po autostradzie to mocy brakowało. Wydłubałem "kata" i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2016, o 09:15 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:21
Posty: 58
Lokalizacja: Okuniew
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 2zr-fae
galawa napisał(a):
u mnie w tamtym roku miałem podobnie czyli brak mocy ale dodatkowo przy dodawaniu gazu było słychać lekki pisk pod maską ,okazało się że mam uszkodzone ustrojstwo od sterowania zaworów valvematic .Narazie po wymianie jest ok


Pamiętasz jaką część miałeś wymienioną?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2016, o 12:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2016, o 12:07
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 valvematic
Krokiew napisał(a):
Witam, jest to mój pierwszy post. Ja miałem podobnie w swoim samochodzie i winowajcą był katalizator. Zapchany był i jak było ciepło lub jak przegoniłem po autostradzie to mocy brakowało. Wydłubałem "kata" i jest ok.


na moj rozum porzadne przegonienie po autostradzie powinno raczej pomoc z zapchanym katalizatorem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2016, o 12:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2016, o 10:51
Posty: 2
Marka: Opel
Model: astra II
Rocznik: 2002
Silnik: 1,6 v 16
No wlasnie nie, bo więcej spalin się wydobywa z silnika i ciepło że spalin nie ma gdzie uciekać i wraca do silnika.

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2016, o 21:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 19:55
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 Valvematic
Jeżeli chodzi o katalizator to u minie został on również sprawdzony i nie ma żadnych objawów zapchania. Mechanik specjalizujący się w wydechach (p. J. Prus Toruń) podpowiedział również że zapychający się katalizator objawia sie specyficznym świtem (gwizdem) gdyż spaliny nie maja dokąd uciec, więc katalizator odpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2016, o 21:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2016, o 21:12
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1,6 valvematic
Witam, Jestem nowym użytkownikiem forum. Ja od nie dawna mam takie same problemy w Verso z silnikiem 1,6 valvematic. Katalizator filtry płyny świece przepustnica przepływomierz wszystko ok, komp nie pokazuje żadnych błędów. Jak jest silnik zimny albo jest chłodne powietrze jest ok jak się tylko rozgrzeje lub jest gorąco w najmniej oczekiwanym momencie traci moc. A zauważyłem że wzrosło spalanie o około 1 litr no ale jak silnik słabszy to musi więcej spalić. Przebiegu autko ma 122 tyś. Olej 0-W30. Pomocy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2016, o 21:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2016, o 21:12
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1,6 valvematic
Witam, Panie i Panów u mnie przygoda z brakiem mocy zakończyła się wymianą silnika. Otóż w silniku padła uszczelka pod głowicą (wypaliła się przerwa między 3 a 4 cylindrem). Powodem tego stanu rzeczy według mojego mechanika OLEJ. Nie wiadomo na czym wcześniej auto jeździło(z drugiej ręki) ja lałem 0w-30 castrola który to wypłukał wszystkie syfy z zakamarków silnika, co skutkowało spalaniem owego syfu i gromadzeniem się go na katalizatorze. To natomiast doprowadziło do jego zapchania i z powodu braku ujścia spalin padła uszczeleczka i to wszystko w 15 tyś km. Silnik taniej było kupić drugi niż z tym coś działać ponieważ na głowicy i na bloku wypaliła się bruzda. Pozdrawiam użytkowników nowych (w miare nowych) aut. Dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2016, o 21:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2016, o 21:12
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1,6 valvematic
Dokumentacja stanu starego silnika i katalizatora w formie zdjęć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2016, o 21:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2016, o 21:12
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1,6 valvematic
Tutaj Katalizator choć wcześniej sprawdzany przez "fachowca" no cóż zatkany


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 13:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2016, o 19:55
Posty: 5
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 Valvematic
Idąc tropem kolegi, wykonałem pomiary kompresji silnika w mojej avie.
Na szczęście wyniki były na stępujące.
1 cylinder - 17 bar;
2 cylinder - 16,5 bar;
3 cylinder - 17 bar;
4 cylinder - 17 bar.
Oczywiście wszystko na nagrzanym silniku i otwartej przepustnicy.
Tak więc dalej poszukuję przyczyn spadku mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2017, o 17:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lip 2016, o 12:07
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 valvematic
Witam,
czy koledzy macie cos nowego w temacie? Dzisiaj musialem wycofac stromo pod gorke - ledwo mi sie to udalo, auto slabe. Verso 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2017, o 09:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Kolego Zielony, teoria twojego mechanika to bzdury i nic więcej, podparte widoczna usterką jako zapchaj dziurę dla klienta.

Żaden olej nie wypłuka syfu i nie zapcha katalizatora. Ten szlam na zaworach i głowicy to tęż wypłukane syfy? :hahaha:

Problem był wcześniej i auto pewnie jeździło na jakimś gównie mineralnym, może auto poflotowe albo nie miało regularnych wymian oleju i się mazut.
zrobił .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda