TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 cze 2017, o 14:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lut 2016, o 14:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sty 2016, o 12:14
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D4D
Witam Was serdecznie,
chciałem samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w mojej Avce T27 D4d 2.0. Wiem, że nie jest to droga usługa w zakładzie ale lubię czuć tą satysfakcję gdy zrobię coś przy niej samodzielnie (nawet gdy zajmuje mi to cały dzień).
Niestety po zdjęciu wszystkich osłon od spodu silnika nie mogłem znaleźć żadnego zaworu spustowego. Pomóżcie proszę w lokalizacji, może ktoś ma schematy? Jeżeli nie to czynność ta mnie przerosła i możecie podać dobry zakład mechaniczny na Bemowie lub w okolicach :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 903
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
W mojej t25 jest korek spustowy w chłodnicy po lewej stronie (stronie kierowcy) biały na klucz 12. Jest on z boku chłodnicy ale specjalna plastikowa rynienka pozwala zlać płyn do bańki na ziemi bez rozlewania. W t27 to będzie najprawdopodobniej korek żółtego koloru jak na zdjęciu o ile jest to chłodnica od t27.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2016, o 23:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2015, o 23:05
Posty: 116
Lokalizacja: K-g
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 v.SOL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi benzyna
Zupens, napisz nam co gdzie odkręcić aby cały płyn zszedł, oraz jak to później napełnić, jak odpowietrzałeś, w jakiej kolejności. Ja to się boję trochę o zapowietrzenie nagrzewnicy...
Dzięki i pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2016, o 17:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 903
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Nie ma sie czego bac, ja spuszczalem plyn przy wymianie pompy wody.

1. Odkrecic korek od zbiornika wyrownawczego.
2. Odkrecic korek u dolu chlodnicy w wersji poliftowej jak na zdjeciu w wersji przedliftowej u dolu chlodnicy od strony silnika
3. Podstawic banke i plyn fajnie zleci malym strumieniem a nie jak z wiadra.
4. Dokrecic korek w chlodnicy, nalac plyn do poziomu max.
5. Odpalic auto ustawic nawiew na max cieple powietrze ( nie wiem po co ale wszyscy tak robia bo z tego co wiem to w avenie nie ma zaworu i plyn przez nagrzewnice plynie caly czas nie wazne czy ustawimy cieply czy zimny nawiew)
6. Zagrzac auto ( niektorzy mowia ze do wlaczenia sie wentylatorow, przy moim dieslu chyba ropy w zbiorniku by mi nie wystarczylo :-) mozna z 3 minuty potrzymac na obrotach okolo 2 tys.
7. Sprawdzic stan plynu i jak malo to dolac, nalezy pamietac ze przy goracym plynie stan w zbiorniku zawsze jest wyzszy wiec nie wiecej niz poziom max.
8. Zakrecic korek i zrobic runde testowa, jezeli wszystko ok, plyn jest, ogrzewanie dziala, temperatura w normie to dokonczyc czteropak piwa.
Dobrze jest na nastepny dzien na zimnym silniku sprawdzic piziom plynu, ma byc pomiedzy min i max albo low i hi. Jezeli ktos ma problemy z odpowietrzaniem to dac auto mlodemu, ktory wyprostuje rure wydechowa na trasie i bedzie pewnosc ze juz jest ok :-)

Mi przy spuszczaniu zeszlo okolo 5 litrow, pol litra wylecialo przy wyciagnieciu pompy a wchodzi 8 bez jednej 100 wiec mimo wszystko troche zostalo. Jak cos to pytac, sluze pomoca. Konstruktywna krytyka mile widziana :-)


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2016, o 19:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sty 2016, o 12:14
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D4D
Zupens napisał(a):
W mojej t25 jest korek spustowy w chłodnicy po lewej stronie (stronie kierowcy) biały na klucz 12. Jest on z boku chłodnicy ale specjalna plastikowa rynienka pozwala zlać płyn do bańki na ziemi bez rozlewania. W t27 to będzie najprawdopodobniej korek żółtego koloru jak na zdjęciu o ile jest to chłodnica od t27.

Dzięki wielkie, faktycznie jest tam taki korek, jutro spróbuję zmienić, zobaczymy czy się uda :) a czy kojarzysz może jakiś zaworek przy bloku silnika tak aby zlać płyn z całego układu?
Podobno w T25 jest taki na bloku po stronie chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2016, o 19:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2015, o 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Zielona Góra
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: D-cat
"5. Odpalic auto ustawic nawiew na max cieple powietrze ( nie wiem po co ale wszyscy tak robia bo z tego co wiem to w avenie nie ma zaworu i plyn przez nagrzewnice plynie caly czas nie wazne czy ustawimy cieply czy zimny nawiew)"
dla jasnosci nie tyle co nawiew, co max temperature, nawiewieu nie odpalac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2016, o 21:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 903
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Ene na klimatronicu nie ma możliwości ustawienia jakiejkolwiek temperatury bez włączenia nawiewu chociażby na 1 bieg ale oczywiście pisząc to miałem na myśli to co i Ty :)

mariac zbytnio się nie przyglądałem ale żaden korek na bloku silnika nie rzucił mi się w oczy, poza tym oczekiwałem, że po wyjęciu pompy więcej płynu wyleci a tu zonk.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2016, o 15:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 683
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
Zupens napisał(a):
mariac zbytnio się nie przyglądałem ale żaden korek na bloku silnika nie rzucił mi się w oczy, poza tym oczekiwałem, że po wyjęciu pompy więcej płynu wyleci a tu zonk.


w T25 jest jeszcze korek w bloku ale nie od strony chłodnicy...a od 'wylotowej'...tylko żeby go odkrecić trzeba 'sklecić' metrowej długości klucz...dojście kieeepskie....
płynu i tak zlatuje max 100-200ml z tego korka...nie ma sensu sie w to bawić..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 20:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 210
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
W instrukcji obsługi T27 napisano, że płyn w układzie chłodzenia sprawdzać. Nie podano okresu wymiany i to mnie dziwi.
Jak Wy do tego podchodzicie ? Wymieniacie ? Bo ja jednakowoż chętnie bym na wiosnę wymienił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 21:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Instrukcja obsługi jest dla użytkownika i nie wszytko tam jest.
Polecam opierać się na dokumentacji serwisowej, dostępnej na http://www.toyota-tech.eu/?lang=PL po zalogowaniu.
Można tam znaleźć tabelę przeglądów, a z niej wynika, że pierwsza wymiana płynu po 150000km.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 23:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 210
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Do instrukcji dołączono również tabele przeglądów okresowych. Wygląda bardzo ubogo do tej co podałeś i bardzo wielu aspektów nie obejmuje wcale.
Dzięki serdeczne. Tabelę zapisałem. Mam ledwie połowę tego przebiegu, ale z kolei auto za niecałe 3 miesiące będzie miało 5 lat. Inhibitory się starzeją. Chyba jednak wiosna spuszczę ile się da wg opisu i wleję nowego. Rzecz jasna "Toyota Super-Long Life Coolant".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 12:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 06:07
Posty: 6
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: d4d 2.0 126k
Cześć. Czy w T25 D4d 126km, po lifcie, aby dostać się do korka spustowego chłodnicy należy odkręcić osłony i dostać się od spodu czy można jakoś od góry?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 14:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 903
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
musisz odkręcić lewą osłonę, tą przy zderzaku.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 244
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
Zupens - super opis. Najprosciej jak sie da, takie opisy lubie najbardziej :-)
Widze że mamy takie same silniki.. - można wiedziec jaki dałes płyn ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2017, o 20:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 903
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Prestone

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2017, o 22:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Seat_Toyota
Model: Toledo & Avensis
Nadwozie: inne
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 AKL_1.8 2ZR
W powyższej instrukcji wymiany płynu chłodniczego brakuje mi informacji żeby płyn spuszczać po rozgrzaniu silnika bo na zimnym termostat jest zamknięty i nie zleci nam płyn z bloku.
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2017, o 11:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 sie 2008, o 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Spuszczać po rozgrzaniu silnika?

Czy ktoś może potwierdzić tę teorię bo ja przy rozgrzanym silniku to raczej nie dotykałbym się do instalacji m.in. ze względu na ciśnienie i temperaturę płynu.

Posiadam Avke T25 i w najbliższy weekend planuje wymianę płynu więc będę wdzięczny za każdą poradę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2017, o 11:57 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
I masz rację nic nie grzej, jak już ci marketing styrał głowę i koniecznie chcesz wymieniać - rób to na zimnym. Termostat odcina duży obieg z góry a nie z dołu, ponadto w nim jest mały otwór który zapobiega zapowietrzaniu .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2017, o 17:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 903
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 52
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Zasadniczo to ja sie tym nie przejmowalem bo wymienialem pompe wody a plyn przy okazji. Silnik nie byl zimny, nie chciało mi sie czekać az ostygnie. Na mocno rozgrzanym też bym tego nie robil z wiadomych przyczyn.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2017, o 21:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Seat_Toyota
Model: Toledo & Avensis
Nadwozie: inne
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 AKL_1.8 2ZR
Ja zmieniałem u siebie w Toledo II na rozgrzanym, jest wygodny korek spustowy i fakt ciśnienie trochę jest ale nie szans żeby się poparzyć, no chyba, że ktoś to na kanale robi :) Wg. speców na forum seata trzeba spuszczać na rozgrzanym bo w przeciwnym przypadku nie zleci wszystko, może w toyocie jest inaczej.
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2017, o 07:45 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
I co że nie zleci wszystko, ile tego zostanie, 0.1-0.5l, płyn jest na ok. (-32st do 115st. ) (ja używam koncentratu -60 -117st.) ile straci ze swoich właściwości jeżeli coś zostanie, a miskę olejową też spece ściągają do zlewania oleju, przecież tam też zostaje co więcej jest to bardziej odpowiedzialny płyn niż badziewne chłodziwo.
Brak znajomości mechaniki, chemii i konstrukcji układu chłodzenia , teoria niepoparta niczym. ponadto do badania właściwości płynu jest specjalny przyrząd, kosztuje chyba 15zł. :szatanek:

Ps. w mojej hulajnodze FJR podczas wymiany płynu przez śrubę najniżej osadzoną w układzie przy pompie zostaje jeszcze ok. 0.7-1l na 4l układu , to co mam rozpołowić owiewki, zdejmować chłodnicę aby to zlać :hahaha: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2017, o 22:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Student22 napisał(a):
...ja używam koncentratu -60 -117st....


Mierzyłeś ta temperaturę zamarzania?
Pytam bo:
"Koncentrat należy rozcieńczyć z wodą, najlepiej w stosunku 1:1. Należy również pamiętać, że temperatura zamarzania mieszaniny maleje wraz ze wzrostem zawartości koncentratu, ale tylko do pewnego momentu. Jeżeli w chłodnicy będzie więcej niż 70 proc. koncentratu, odporność mieszaniny na mróz może okazać się za niska."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 01:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 210
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Karus napisał(a):
Wg. speców na forum seata trzeba spuszczać na rozgrzanym bo w przeciwnym przypadku nie zleci wszystko, może w toyocie jest inaczej.
pzdr
nie znam silnika z którego wszystko zleci, bo cześć zostanie i tak w kanałach silnika i tak, nie ma opcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 01:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 210
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
Student22 napisał(a):
(ja używam koncentratu -60 -117st.)
Praktycznie z każdego markowego koncentratu można uzyskać takie parametry, a nawet górna granica jest wyższa, co jest bardziej potrzebne tylko ..........................w jakim celu ? Oprócz glikolu, który zapewnia odporność na niskie temperatury w składzie koncentratów (płynów gotowych do użycia, oczywiście również) występują inhibitory.W naszej strefie klimatycznej ich prawidłowe działanie zapewnia stosunek 1:1, który daje odporność na zamarzanie w granicach - 37 st. C. Po co kosztem zachwiania proporcji inhibitorów uzyskiwać odporność płynu do temperatur jakie nie występują ? No chyba, że planowana jest podróż w styczniu na Spitzbergen lub zwiedzanie Syberii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 07:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 203
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Seat_Toyota
Model: Toledo & Avensis
Nadwozie: inne
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 AKL_1.8 2ZR
Może @student22 z Jakucka nadaje :-D

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 08:22 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
A czy J.Danielsa też rozcieńczasz? :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 14:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
To akurat robi rozlewnia/producent.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 16:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 sty 2014, o 20:40
Posty: 210
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Pb 3 ZR FAE
LemonR, niektórym się wydaje, że jak naleją czystego koncentratu to będą mieli super. Niestety są w błędzie, jak zresztą słusznie zauważyłeś. od siebie dodam, że wręcz niszczą układ chłodzenia, no ale co począć. Tak na marginesie, to czysty koncentrat wbrew pozorom ma odporność na niskie temperatury w granicach minu 12 do minus 14 stopni, natomiast rozrobiony z wodą w stosunku 70:30 -64 st. C, 50:50 - 37 st. No, ale trzeba jeszcze przeczytać instrukcję :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 16:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
:tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2017, o 16:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20341
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Po to wymyslono koncentraty aby mniej cieczy przewozic a mozna je sobie wszedzie rozrzedzic. Jak widac nawet takie proste zadanie mozna wykonac nieprawidlowo. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda