TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 13 lis 2018, o 04:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7512 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 251  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 cze 2011, o 12:12 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 771
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Silnika taki olej może i nie zatrze, ale optymalny też nie będzie.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 12:13 
Croom napisał(a):
Cytuj:
Albo jakis olej z ciezarowki. Podobno sa super :hahaha:


Nie śmiej się bo kolega który prowadzi serwis VW ma Audi 80 TDI 2.5L które ma juz 490 000km i na czym jeździ ...DELVAC :-D
Wcześniej lał mobila jakiegoś chyba 10W-40 i Castrola 5W-40 ale mu ubywało :-)


Mowimy o normalnych samochodach. W/w to ratowanie zuzytego silnika.


Góra
  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 14:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2009, o 16:54
Posty: 36
Lokalizacja: Rumia
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV
Wcisnę się tu pomiędzy Wasze kłótnie i dyskusje.
Poniżej skan analizy oleju Castrol Magnatec 5W40, który zlałem z auta po 15 tys. km.
Tak, jest on niezgodny z zaleceniami Toyoty gdyż spełnia normę B4 a nie B5 czyli za wysokie HTHS :-D

Sam jestem zaskoczony w miarę sensownymi wynikami tak opluwanego wszędzie Castrola.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 18:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ciekawe wyniki, troszkę zaprzeczają temu co się nie raz na naszym forum na temat castrola naczytałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 19:59 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 11:07
Posty: 72
Lokalizacja: Legionowo
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D-4D
piotrek_p napisał(a):
Sam jestem zaskoczony w miarę sensownymi wynikami tak opluwanego wszędzie Castrola.


wrc napisał(a):
ciekawe wyniki, troszkę zaprzeczają temu co się nie raz na naszym forum na temat castrola naczytałem...


Wydaje mi się, że zła opinia jest o Castolu SLX, czyli taki, który był dostępny w ASO jako zamiennik oleju Toyotowskiego.
Castrol Magnatec to o wiele lepszy produkt niż Castrol SLX...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 20:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 cze 2011, o 22:01
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 2.0
Właśnie wybieram się na wymianę oleju do ASO Toyoty, silnik D4D 2.0 116. Aktualnie chyba jest zalany Elf Solaris 5W30 DPF.
Który olej proponujecie zalać:
1. Toyota syntetyk 5W-40
czy
2. Toyota hydrosyntetyczny 5W-30 Fuel Economy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 20:23 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7188
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Oba dobre, ten 5W30 powinien minimalnie zmniejszyć Ci spalanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 21:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 639
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
piotrek_p napisał(a):
Wcisnę się tu pomiędzy Wasze kłótnie i dyskusje.
Poniżej skan analizy oleju Castrol Magnatec 5W40, który zlałem z auta po 15 tys. km.
Tak, jest on niezgodny z zaleceniami Toyoty gdyż spełnia normę B4 a nie B5 czyli za wysokie HTHS :-D

Sam jestem zaskoczony w miarę sensownymi wynikami tak opluwanego wszędzie Castrola.


pierwszy sie przyczepie :)

To jest Magnatec Diesel 5w40 B4?
TBN ma 7,7 wiec teraz niech ktos napisze czemu w tescie TBN wzroslo po 15 tys.

Jest jeszcze inny Magnatec 5w40 tez ACEA B4 i TBN ma 6,4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:04 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7188
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Coś w tym jest, bo np. olej GM dexos2 5W30 teoretycznie ma TBN 7,0
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?p=80885

Ale w pomiarach w laboratorium nowego i zużytego oleju TBN jest rzędu 10-11
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopi ... &start=210


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 639
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
jedno co znalalzlem, to to, ze inna jest norma pomiaru dla nowego oleju, a inna dla przepracowanego. Jak sie dowiem czym sie roznia to napisze. Ale wszedzie pisza ze TBN spada wraz z przejechanymi km, a w podanym przykladzie Dexos2 jest ze ma TBN 11,4 a po 32tys. 9.9

Za shell dla wyjasnienia:

Total Base Number jest miarą zdolności oleju do zwalczania kwasów i korozji, powodowany kwaśnymi produktami spalania paliwa. Znaczna część tych kwasów pochodzi z siarki w paliwie, którą po spaleniu tworzy kwas siarkowy, bardzo groźny dla silnika. TBN jest miarą poziomu dodatków neutralizujących kwasy.

Wyjściowy poziom TBN jest wskaźnikiem zdolności neutralizacji kwasów, ale równie ważnym wskaźnikiem jest retencja TBN, szybkość spadku TBN, który często bywa przeoczony. Różne dodatki mają swój udział w poziomie świeżego TBN, jednakże, dodatki te mogą znacznie różnić się pod względem swojej efektywności w zwalczaniu korozji powodowanej kwasami. Dlatego też nie powinniśmy wracać uwagi jedynie na początkowy TBN oleju, ale także na jego zachowanie, czyli retencję.

Należy podkreślić, że oleje mogą działać ekstremalnie efektywnie przy niskim poziomie TBN, jeżeli spala się paliwo o niskiej zawartości siarki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
adam_12 napisał(a):
Należy podkreślić, że oleje mogą działać ekstremalnie efektywnie przy niskim poziomie TBN, jeżeli spala się paliwo o niskiej zawartości siarki.
ile to jest niska zawartość siarki? 10 lat temu paliwo miało i po 150, potem wprowadzono normę 50 a dziś jest to już 10 ppm siarki, co jest wartością bardzo niska, kontrole na stacjach rzadko wykazuje odchyłki od tej normy bo niby jak paliwo zasiarczyć ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2011, o 22:23 
wrc napisał(a):
bo niby jak paliwo zasiarczyć

Nie jak, tylko gdzie... Na Ukrainie np. :-D


Góra
  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 02:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 617
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
Cytuj:
Poniżej skan analizy oleju Castrol Magnatec 5W40


Super :ok:
Ale cos mi sie nie zgadza ...ewidentnie

Czy to ten magantec (chyba ten bo innego nie ma):
http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... KR4U_0.pdf

Chyba że osoby opisujące karty mylą TAN z TBN :hahaha:
Nie może być TBN wyższe w oleju przepracowanym w stosunku do świerzego cos tu nie gra ...


Tutaj TBN na wyjścu jest mniejszy niz u Ciebie po 15 000km.
To rażąca niezgodnośc.

Insolubles - 0.3 nierozpuszczalne czastki w oleju np. żelazo itp. jak dla mnie dużo
Ale to może być konsekwencja kiepskiego filtra oleju lub ...ciężkiej nogi na zimnym silniku.!
Ewentualnie DPF


Żelazo: górny limit to 73 w dieslu u Ciebie 46.

Czy masz DPF bo tak mi sie wydaje ale nie jestem pewien ?

Cytuj:
kontrole na stacjach rzadko wykazuje odchyłki od tej normy bo niby jak paliwo zasiarczyć ;-)


Limity mamy bardzo niskie a paliwo z rafinerii idzie dobrej jakosci !
Ale wystarczy że zatankujesz wtedy kiedy jest dostawa paliwa na stacji albo 15-20min po dostawie i masz gnój w silniku a DPF zapchany , u nas to standard i ludzie trafiaja takie okazje..

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 04:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 771
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Croom napisał(a):
Insolubles - 0.3 nierozpuszczalne czastki w oleju np. żelazo itp. jak dla mnie dużo
Ale to może być konsekwencja kiepskiego filtra oleju lub ...ciężkiej nogi na zimnym silniku.!
Ewentualnie DPF
Nie może być TBN wyższe w oleju przepracowanym w stosunku do świerzego cos tu nie gra ...
Tutaj TBN na wyjścu jest mniejszy niz u Ciebie po 15 000km.
To rażąca niezgodnośc.

Jak się ma zawartość żelaza w oleju do DPF ???


Wiadomo, że oleje mogą się różnić parametrami od tych na karcie poglądowej :nuda:
Pomiar TBN jest zazwyczaj przeprowadzany metodą miareczkowania, która z góry jest obarczona pewnym, czasem dość dużym błędem pomiarowym, z marginesem sięgającym nawet kilkunastu procent :nuda:
Jest jeszcze możliwość założenia tezy, że mamy zarąbiste paliwa, z wzorowymi dodatkami neutralizującymi produkty spalania :szatanek:

piotrek_p gdzie robiłeś badania?

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 08:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2009, o 16:54
Posty: 36
Lokalizacja: Rumia
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV
adam_12 napisał(a):

pierwszy sie przyczepie :)

To jest Magnatec Diesel 5w40 B4?
TBN ma 7,7 wiec teraz niech ktos napisze czemu w tescie TBN wzroslo po 15 tys.

Jest jeszcze inny Magnatec 5w40 tez ACEA B4 i TBN ma 6,4


Odpowiadając na różne pytania:
Olej to Magnatec 5W40 ale nie turbo diesel.
Sam byłem przekonany że to TD, jednak zbyt wysoki TBN spowodował że kolega, który wysyłał próbki do analizy zwrócił mi na to uwagę.
Wczoraj odkopałem bańkę w garażu:
Obrazek
Nie wiem jaki to ma TBN nominalnie więc trudno się odnieść czy był spadek.

Próbki wysyłałem do badań do USA, jednak nie osobiście lecz korzystając z uprzejmości kolegi z innego forum.

Croom, Twoje wnioski są zgoła odmienne co do nierozpuszczalnych cząstek od tego co napisało laboratorium: "Low insolubles show good oil filtration". Dlaczego tak uważasz?
Na zimno raczej go nie pałowałem, miał za to kilka przelotów po kilkaset km gdzie jechałem cały czas w okolicach max rpm. O kręceniu prawie do odcięcia przy wyprzedzaniu to już nie wspomnę.

Z tego co ja się orientuję to DPF nie mam, przynajmniej gapiąc się pod auto nic tam takiego nie widzę ;)

Jako ciekawostkę podam że leję dodatek do paliwa Kleen-flo, jednak nie wiem na ile miało to wpływ na skład oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 10:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 21:59
Posty: 7
Lokalizacja: Krosno
Witam
Poczytałem trochę... i sprało mi mózgownicę :szatanek:

Avensis 2.2 D4D 150km 2005r, 150tys przebiegu

Zastanawiam się nad:
http://oliwiarka.pl/wszystkie-produkty/ ... 40-5l.html (który jest podobno full syntetyk, nie HC, jeśli to lepsze jest to ok :) z tych dwóch wolałbym chyba ten)
http://oliwiarka.pl/wszystkie-produkty/ ... 30-5l.html

Wydaje mi się, że lepszy byłby 5W40 niż 5W30...
Amsoil jest ciut drogi...
Czy może nie bawić się w LM i kupić forda lub jeszcze coś innego? :D
Tylko te normy są ciut inne niż u producenta...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 10:33 
p_rafal napisał(a):
Witam
Poczytałem trochę... i sprało mi mózgownicę :szatanek:

Avensis 2.2 D4D 150km 2005r, 150tys przebiegu

Zastanawiam się nad:
http://oliwiarka.pl/wszystkie-produkty/ ... 40-5l.html (który jest podobno full syntetyk, nie HC, jeśli to lepsze jest to ok :) z tych dwóch wolałbym chyba ten)
http://oliwiarka.pl/wszystkie-produkty/ ... 30-5l.html

Wydaje mi się, że lepszy byłby 5W40 niż 5W30...
Amsoil jest ciut drogi...
Czy może nie bawić się w LM i kupić forda lub jeszcze coś innego? :D
Tylko te normy są ciut inne niż u producenta...

Ten pierwszy to syntetyk, drugi to HC


Góra
  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 16:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 kwi 2011, o 15:22
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV 116 KM
p_rafal napisał(a):
Witam
Zastanawiam się nad:
http://oliwiarka.pl/wszystkie-produkty/ ... 40-5l.html (który jest podobno full syntetyk, nie HC, jeśli to lepsze jest to ok :) z tych dwóch wolałbym chyba ten)
http://oliwiarka.pl/wszystkie-produkty/ ... 30-5l.html


Tu sobie dobierz:
http://www.liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju
i kup gdzie taniej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 16:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7188
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
avendi napisał(a):


Ta dobieraczka proponuje do D-CATów 2.2 oleje bez ACEA-C,
więc trzeba brać poprawkę na jej propozycje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2011, o 17:02 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7188
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Mam dla Was ciekawostkę: olej HC PETRO CANADA DURON XL 0W-30
http://www.petrocanada.pl/pdf_static/duron_xl.pdf
DURON XL spełnia najwyższe wymagania silników Diesla wg API CI-4-Plus, CH-4, CG-4 oraz silników benzynowych SL
DURON XL spełnia wymagania jakościowe następujących wytwórców: Allis-Chalmers, Case IH, Deere, Fiat-Allis, GMC, White, Deutz, Continental, Hino, Komatsu, Perkins, Isuzu, Cummins CES 20078, 20077, Detroit Diesel, Mack EO-N, Mack EO-M, DDC/MTU 2000/4000, Renault RLD, Volvo VDS-3, MAN 271, 3275, Caterpillar 3600, Mercedes Benz 228.3, 228.1,229.1, VW 501,505, ACEA E7-04, E6-04, E4-99.

Temperatura płynięcia -48°C
TBN 9,0

4 litry widzę za 120zł http://allegro.pl/petro-canada-duron-xl ... 54476.html

API CI-4-Plus, CH-4, CG-4 - to chyba bardzo wymagające normy dla oleju, ale nie mam żadnych danych co te normy dają.
Rzadko się zdarza, aby oleje spełniały zalecany przez Toyotę dla diesli CF-4, a tu CI-4-Plus, CH-4, CG-4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 10:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 617
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
Petro Canada w moich testach wypadł baaardzo kiepsko :-)
W starym dieslu 2C przepaść na choćby motula 10W-40 , kultura pracy.

Dobra żeby nie znowu Amsoil czy Fuchs i nie pisać dlaczego Castrol jest taki czy siaki i nie wywoływać tym samym burzy test z D4-D i oleju 0W-40 z Mobil 1 :-)

Obrazek

Widać różnicę w zanieczyszczeniach i poziomie FE ( żelazo ??) jak dla mnie M1 bije Castrola 100x....
To takie OT wzgledem najpopularniejszych marek na naszym rynku :-)

Jeszcze nigdy nie pisałem że Mobil 1 0W-40 jest be i to się w jakiś sposób potwierdza :-D

Co do tego castrola z analizy powyżej, jak widac pochodził z Niemiec i jak widać po karcie jego parametry zdecydowanie się różnia od "naszego".

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... XC2K_0.pdf



Pozdrawiam serdecznie

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2011, o 09:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 771
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Croom napisał(a):
jak dla mnie M1 bije Castrola 100x....

Najlepszy olej mobila, Mobil1 0W40 wypadł lepiej w testach od przeciętnego Castrola Magnateca 5W40. Więc Mobil bije Castrola 100x... eureka!
Chciałbym mieć takie "paczenie" na świat :glupek:
Szkoda, że nie ma testów Egde 0W40

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2011, o 15:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 21:59
Posty: 7
Lokalizacja: Krosno
Pytanko:
Prawda to, że D4D przebieg 150tys km przy przesiadce z 5w30 na 5w40 może zacząć brać olej lub coś w tym stylu?
Bo wydaje mi się, że lepiej jest zalać samochód 5w40 niż 5w30, bo w lecie czasem jest dość gorąco. Ale taki jeden pan w hurtowni mówi, że może Toyota wziąć olej... ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2011, o 17:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lis 2010, o 16:17
Posty: 7
Lokalizacja: chrzanow
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2,0 116 km
Ja zalałem przy przebiegu 280 tys valvoline 5w40 i wszystko jest ok. To , że toyota zaleca 5w30 to jeszcze o niczym nie świadczy. Sporo na ten temat poczytałem, popytałem w serwisach i bez obaw możesz lać 5w40. Jak ma brać to tak samo bedzie brała 5w40 jak 5w30. (te lepkości są praktycznie niewiele się różniące).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2011, o 22:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 617
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
A co dopiero 15W-40 które leja do flotówek :-D
Choć sa mineralne oleje które dłuzej utrzymaja silnik od 5W-40 znam takie przypadki z serwisu :-)

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lip 2011, o 09:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
marcinisko napisał(a):
Jak ma brać to tak samo bedzie brała 5w40 jak 5w30. (te lepkości są praktycznie niewiele się różniące).
gdyby sie az tak niewiele roznily to by chyba jedna wartosc lepkosci otrzymaly ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lip 2011, o 19:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 mar 2011, o 22:59
Posty: 413
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D / 116 KM
U mnie w serwisie Toyoty wlali na początku 0W30, potem przez 100.000 km 5W40, a dopiero 2 ostatnie wymiany 5W30...nie wiem co to ma znaczyć...oczywiście CASTROL...

_________________
sprzedam dodatki do ON: czyszczący Liqui-Moly (pro line, kod:5156) oraz depresator zimowy Kleen-Flo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2011, o 00:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 617
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
Cytuj:
Jak ma brać to tak samo bedzie brała 5w40 jak 5w30. (te lepkości są praktycznie niewiele się różniące).
gdyby sie az tak niewiele roznily to by chyba jedna wartosc lepkosci otrzymaly ;-)


Oj różnią się drastycznie zimą i wtedy kiedy przyjda chłody :-)

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2011, o 09:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7188
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Teoretycznie i jeden (5w30) i drugi (5w40) olej są "5Winter",
więc niby gęstość powinna być bardzo zbliżona przy ujemnych temperaturach.

Jednak testy przelewania olejów na mrozie, choćby dostępne na YT, pokazują,
że 5W30 gęstnieją ogólnie mniej,
a i między olejami 5W30 różnych producentów bywają zauważalne różnice.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2011, o 10:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 11:27
Posty: 184
Lokalizacja: podlaskie
Marka: Toyota
Model: Ave T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 +LPG
Ja ostatnio zalalem 10W60 Castrola Edge. Wczesniej byl Lotos Semi. Silnik chodzi ciszej. Ale obawiam sie zimy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7512 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 251  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda