TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 sie 2017, o 23:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2014, o 21:39 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3168
Pochwały: 327
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
Masz rację Wrc i tak np. w Borygo Premium widnieje info:
"Borygo Premium jest produktem o przedłużonej żywotności, zapewnia ochronę układu chłodzenia silnika przez okres 5 lat lub 250 tys. km ciągłej eksploatacji."
A w pozostałych rodzajach Borygo "Żywotność płynu: produkt objęty 5-letnią gwarancją producenta".
http://www.borygo.pl/produkty/borygo-premium


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2015, o 11:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 473
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
W holenderskich książeczkach serwisowych do mojej tojki jest tabela z interwałami sprawdzeń wymian różnych podzespołów. Dla 2.0 TD płyn chłodniczy jest zalecane wymieniać co 2 lata albo przebieg (tego nie pamiętam bo mało jeżdżę). O podobnej zasadzie można też poczytać na necie. Zasadniczo mało się słyszy żeby ktoś regularnie wymieniał płyn chłodniczy, ja staram się to robić.

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2015, o 13:48 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2014, o 12:54
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 3S-FE
Ktoś używa Motula do chłodnicy? Chyba nie warto przepłacać i kupić Prestone....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2015, o 22:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20374
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie wiem czy nie warto z Motulem bo nie stosowalem, ja uzywam presto i jest absolutnie ok. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2015, o 22:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 20:16
Posty: 3090
Lokalizacja: Bydzia
Pochwały: 31
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2,0 benzyna 1AZFSE
Za mnie wymienia serwisant i jest dobrze.

_________________
tadeusz54
Samochody mają jeździć a nie odwiedzać serwisy. Spamerzy górą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2015, o 14:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2014, o 12:54
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 3S-FE
wrc napisał(a):
Nie wiem czy nie warto z Motulem bo nie stosowalem, ja uzywam presto i jest absolutnie ok. pozdr


wrc, a płukałeś układ czy po prostu zmieniłeś i tyle?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2015, o 21:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20374
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Tylko zmiana. Po przebiegu ok. 90 tys. przy kolejnym rozrzadzie. Plukalem tylko jedno auto mojego klasyka bo bloto mial. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2015, o 11:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2014, o 12:54
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 3S-FE
wrc napisał(a):
Tylko zmiana. Po przebiegu ok. 90 tys. przy kolejnym rozrzadzie. Plukalem tylko jedno auto mojego klasyka bo bloto mial. Pozdrawiam


Eee to ja też chyba nie będę cudaczył z płukaniem. :ok: Mam już dwa kanistry Prestone - dziewczyna mi na urodziny kupiła :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2015, o 18:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
W aucie z 2005r?....nie żartuj :-D .....nagrzewnica słabo grzeje?....latem jest problem ze zbiciem temp.?.....jesli 2xNIE to nie zawracaj sobie d.. gitary :-D
P.S.Chyba,że kranówką był zalany od nowości to inna sprawa :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2015, o 21:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20374
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
roman80 napisał(a):
Ja mam pytanie może troszke poza tematem bo nie o płyn chłodniczy a o odkamieniacz. Używał ktoś z Was kiedyś tego http://www.iparts.pl/czesc/odkamieniacz ... 71909.html i byłby w stanie powiedzieć mi jak ze skutecznością tego preparatu no i czy w ogóle jest sens to robić?
Nie uzywalem, na jakiej podstawie uwazasz ze masz zakamieniony uklad? pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2015, o 14:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 22:41
Posty: 375
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Aensis II
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 B+G
Roman80, akurat szykuje się do wymiany płynu. W moim 1.6 przed FL jest jakby kranik przy chłodnicy na dole z prawej strony. Ale wracając do Twojego pytania o odkamieniacz. Ja zrobię to samo co zrobiłem w scenicu. Odpiąłem przewody w komorze silnika od nagrzewnicy. Akurat mam w ave założone trójniki do parownika więc jest tylko kawałek rury do nagrzewnicy. Potem jakoś dopasowuje wąż ogrodowy do jednego wyjścia, zaklejam taśmą i odkręcam wodę:). Potem podpinam wąż pod drugie wyjście i znowu wodą w drugą stronę. Nagrzewnica wypłukana jak trzeba:D. Na koniec można wziąć baniak 5 litrowy wody destylowanej i wlać w te przewody od nagrzewnicy żeby wymienić kranówkę na destylowaną. Potem nowy płyn lub koncentrat i gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 20:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2016, o 09:11
Posty: 44
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Valvematic CVT
Panowie jaki płyn do chlodnicy polecacie - silnik 1.8 benzyna t27.
ASO krzyknęło za sam płyn ponad 200 zł (6 L).
W sklepie Toyoty znalazłem droższy i drugi dużo tańszy, niby te same parametry tylko jeden rozowy a drugi czerwony, skąd taka różnica w cenie?
https://sklep.toyota.pl/produkt/08889-8 ... ozowy.html
https://sklep.toyota.pl/produkt/08889-8 ... rwony.html
A może coś innego zaproponujecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 13:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 972
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
a nie możesz zalać takiego?:

http://allegro.pl/prestone-plyn-chlodni ... a-prestone

link do 1 lepszej aukcji.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 13:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20374
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
A nie jest tak ze ten droższy to koncentrat? pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 14:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
różowy jest domyślnie zalewany w fabryce avensisach i lexusach. Jest o lepszych parametrach od czerwonego, na ile - nie wiem. Ale o ile się nie mylę, przy kolejnej wymianie, Aso zalewa czerwonym, bo różowego zwykle nie mają na stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 14:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20374
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Brak jest niestety w podanych linkach referencji co te plyny naprawde potrafia, szukalem chwile na stronach zagranicznych tez nic. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 16:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 141
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
Białostocki dealer pisze na allegro, że "JEST TO PŁYN O PODWYŻSZONEJ TRWAŁOŚCI W STOSUNKU DO PŁYNU CZERWONEGO".

źródło:
http://allegro.pl/koncentrat-chlodzacy-toyota-1l-rozowy-pink-orygina-i6772102692.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 17:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20374
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Tak, na zagranicznych stronach niektorzy uzywaja w stosunku do niego terminu "long life", pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 17:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2016, o 09:11
Posty: 44
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Valvematic CVT
Zupens napisał(a):
a nie możesz zalać takiego?:

http://allegro.pl/prestone-plyn-chlodni ... a-prestone

link do 1 lepszej aukcji.

A ten z aukcji będzie ok?
Jadę na przegląd przy 150 tys. i w programie jest wymiana płynu chlodniczego, czy zaleja to co przywiozę?

ASO mówi że ten różowy to nowsza formuła mniej agresywna dla uszczelki itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 18:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6921
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
2pac napisał(a):
ASO mówi że ten różowy to nowsza formuła mniej agresywna dla uszczelki itp.

Której uszczelki?
Reklamowa propaganda, żaden poprzedni płyn uszczelek nie zjadał to i ten nie ma co poprawiać.

2pac napisał(a):
Jadę na przegląd przy 150 tys. i w programie jest wymiana płynu chlodniczego, czy zaleja to co przywiozę?

Ty płacisz i Ty decydujesz co zaleją.



Manual od T27 podaje:
"Toyota Super Long Life Coolant” Podobnej jakości niskokrzepnący roztwór na bazie glikolu etylenowego, niezawierający krzemianów, amin, azotynów ani boranów i wytwarzany z wykorzystaniem technologii wysoce trwałych hybrydowych kwasów organicznych."

Czyli tak samo jak w T25 zaleca się płyny na bazie glikolu etylenowego, ale jeśli chodzi o dodatki to kwasy organiczne ale bez krzemianów.
Są to płyny z grupy G12/12+ dla chłodnic bez ołowianych lutów, gdzie nie wytrącają osadów, są trwalsze (najczęściej 5lat/250tys km) i lepiej odprowadzają ciepło od starszych płynów G11 z krzemianami.

Kiedyś wszystkie płyny z grupy G11 (głównie niebieskie i zielone) na glikolu etylenowym i krzemianach były ze sobą w pełni mieszalne. Nie można było tylko mieszać etylenowych płynów z propylenowymi. W autach po 2000 roku ze względu na różne grupy dodatków w nowych płynach (G12, 12+, 12++, 13) lepiej nie mieszać płynów różnych typów klasyfikacji "G" bo różne grupy dodatków w kontakcie ze sobą mogą wytrącać osady w układzie chłodniczym. Nie warto też w T25 i nowszych zalewać płynów G11 na etylenie, bo chociaż kompatybilny z chłodnicami to gorzej odprowadza ciepło.

Aby nie wnikać już głębiej w rodzaj i skład dodatków, wystarczy
do T25/T27 wybierać płyny typu G12/12+ (w praktyce czerwone i różowe chociaż nie zawsze) np:
http://allegro.pl/k2-kuler-5l-plyn-do-c ... 73367.html
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-manno ... 14319.html

Prestone też jest OK, tylko 2x droższy.

PS. Do T22 też lepiej lać G12 niż G11, bo o ile dobrze pamiętam, to już w Carinie E nie było lutów ołowianych na chłodnicy, tylko plastikowe podstawy z zaciskanym ożebrowaniem.
Jeżeli chłodnica ma lutowane podstawy, płyn G12 nie nadaje się ze względu na kwasy organiczne i tu stosujemy tylko płyny G11.
Przy zmianie typu płynu lepiej przepłukać układ wodą destylowaną.

Do zobaczenia w następnym odcinku ...


Pochwały przyznane za post: 6

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2017, o 20:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 972
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
ale referacik nam tu zaprezentowałeś :-) plusik poleciał.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2017, o 22:49 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2017, o 20:01
Posty: 30
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
W T27 wymiana plynu chlodniczego jest dopiero po 150tys km?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2017, o 23:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 385
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Tak, oryginalny płyn jest typu longlife.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda