TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 11 gru 2017, o 04:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2011, o 13:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Witam. Posiadam Toyotkę Avensis z Silnikiem 4a-Fe 1,6 110 KM. Silnik bierze olej ok. 2,5l/10000km. Kompresja w każdym z cylindrów ok 8 atm-w papierach przy dobrym silniku piszą że powinno być ok 13max i 10 min. Czy warto remontować silnik, czy może lepiej szukać używki - czy jest szansa na znalezienie czegoś dobrego po tylu latach świetności tego samochodu? Czy remontowane silniki wytrzymują długo? Dodam że chciałbym ewentualnie wyremontować tylko górę silnika (żeby było taniej). Zawory były regulowane ostatni raz - tak powiedział mechanik. Czy ktoś zna przybliżony koszt takiego remontu i co może wchodzić w jego skład? Pozdrawiam

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2011, o 22:35 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2172
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 98
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
A co pomoże remont "góry" jak kompresji nie ma?
Trzeba by było zrobić górę i dół.
Kup silnik z angola, takiego którego da się odpalić. Pomierz kompresję, jeśli handlarz pozwoli i wio dalej!
W remonty się nie baw - szkoda kasy.
Przy okazji wymień rozrząd, zajrzyj do sprzęgła.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2011, o 09:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Miałem na myśli pierścienie i głowicę. A za ile można kupić taki silnik i gdzie się za tym zakręcić?

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2011, o 09:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Myślę, że mozna zacząć od allegro w poszukiwaniach, tam jest wszystko. No i też przy pomocy allegro bedziesz wiedział ile to mozę kosztować.
http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=50849&order=p&string=4a-fe&change_view=1
http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=4afe&category=50849&order=p&change_view=1

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2011, o 17:28 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
W UK praktycznie nie było wersji 4a-fe jak już co to 7A-FE - możesz go śmiało przerzucić, jeśli nie masz gazu - reszta będzie pasować o ile weźmiesz kolektor dolotowy i wydechowy oraz część tłumika no i kompa - reszta pasuje, tj skrzynia i osprzęt oraz mocowania. Ewentualnie możesz kombinować z przrzuceniem od Corolli czy cariny, aczkolwiek tam jest inny kolektor dolotowy oraz komp (zazwyczaj denso), miały też inaczej pociąnięte kable do alternatora (przez pokrywę)-ale to nie problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2011, o 18:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Ok dzięki, a jeszcze zapytam odnośnie katalizatora. Czy zapchany katalizator może być przyczyną aż takiego spadku mocy? Czy raczej to ta kompresja jest tego przyczyną.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2011, o 18:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
BC313 napisał(a):
Czy zapchany katalizator może być przyczyną aż takiego spadku mocy?

:nie:

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011, o 20:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
BC313 napisał(a):
Ok dzięki, a jeszcze zapytam odnośnie katalizatora. Czy zapchany katalizator może być przyczyną aż takiego spadku mocy? Czy raczej to ta kompresja jest tego przyczyną.


Tak jak Arek mówi - kat nie ma nic akurat wspólnego z sprężaniem - zresztą w ave wywalenie kata to nie taki dobry pomysł, dobry na silniki forda etc Jaki masz przebieg tego auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2011, o 09:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Nie mówię że kat ma wpływ na sprężanie :-D - ludzie nie jestem aż tak niekumaty :glupek: . Chodzi mi o to czy zapchany katalizator może być przyczyną dosyć znacznego spadku mocy. Przebieg mojego auta to 240 kkm. Silnik wiem że jest zajeżdżony bo to sprężanie to 8 atm. - nie za wesoło (kiepsko, do Du...). A dlaczego wywalenie kat. to kiepski pomysł - nie wiem tylko czy na pewno jest zapchany. Podejrzewam że może być bo dolewam olej do silnika ok 2l na 10 kkm (od wymiany do wymiany). Jeżeli mogłoby to pomóc to czego nie? Auto to ma jedną sondę lambda przed katem więc z tego powodu nie byłoby problemu. Jak sprawdzić czy katalizator jest zapchany? Bo dobrego szkoda wyrzucać.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2011, o 09:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Czy jest zapchany to raczej nie da się sprawdzić. Można zrobić pomiar spalin i wtedy wyjdzie czy katalizator działa

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 16:52 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
BC313 napisał(a):
Nie mówię że kat ma wpływ na sprężanie :-D - ludzie nie jestem aż tak niekumaty :glupek: . Chodzi mi o to czy zapchany katalizator może być przyczyną dosyć znacznego spadku mocy. Przebieg mojego auta to 240 kkm. Silnik wiem że jest zajeżdżony bo to sprężanie to 8 atm. - nie za wesoło (kiepsko, do Du...). A dlaczego wywalenie kat. to kiepski pomysł - nie wiem tylko czy na pewno jest zapchany. Podejrzewam że może być bo dolewam olej do silnika ok 2l na 10 kkm (od wymiany do wymiany). Jeżeli mogłoby to pomóc to czego nie? Auto to ma jedną sondę lambda przed katem więc z tego powodu nie byłoby problemu. Jak sprawdzić czy katalizator jest zapchany? Bo dobrego szkoda wyrzucać.


Silniki w ave - nawet te starsze źle znoszą wycinkę kata - paradokaslnie moc nawet maleje po kastracji (i nie pomaga żadna zmyślna strumienica) - było już parę razy o tym


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2011, o 21:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Hej ponownie, podajcie chociaż link do jakiegoś tematu na ten temat. Nie to że nie chce mi się szukać ale jest tego tyle - a czasu mam niezbyt wiele. Czy macie jakieś podstawy i doświadczenia z wyciętym katalizatorem i spadku mocy związanym z wycinką, czy są to tylko słyszane "bajki". Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego ma stracić moc skoro część "oporu" na wydechu, jakim jest katalizator zostaje wycięta. Nie chciałbym żeby odpowiedzi były tylko półsłówkami i domniemaniem. Bo to nie o to chodzi. :auto:

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2011, o 21:42 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
po 12 latach z katalizatora zostala tylko nazwa wywal go w czorty i wystaw na allegro jeszcze dostaniesz ze 2-3 stowy znajac zycie, w silnikach dwusuwowych wydech ma duze znaczenie ze wzgledu na tzw przeplukiwanie zwrotne ale w starym dobrym silniku z gazem brak kata tylko na dobre mu wyjdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2011, o 21:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 611
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
Cytuj:
Witam. Posiadam Toyotkę Avensis z Silnikiem 4a-Fe 1,6 110 KM. Silnik bierze olej ok. 2,5l/10000km. Kompresja w każdym z cylindrów ok 8 atm-w papierach przy dobrym silniku piszą że powinno być ok 13max i 10 min. Czy warto remontować silnik,


Witaj,
Słuchaj nie kupuj używanego silnika wyślę Ci solidny olej który ten duży pobór zminimalizuje drastycznie.
Temat przerobiony w 4ZZ z poczatku produkcji w których wcinało olej po 1L/1000km i w większości pobór oleju spadał do takiego poziomu że wystarczyło dolewać go raz na 4-6miesięcy przy podonych rocznych przebiegach.
Chodzi mi o naprawde dobry olej Trans HD 15W-50.
Na remont zawsze masz czas a 1500zł nie chodzi piechotą i też nie będzie gwarancji jak kupisz używke że nie bedzie wsysać oliwy.
W razie czego daj znac to pomożemy zaradzić w sprawie.

_________________
http://www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2011, o 11:02 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7020
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 828
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
BC313 napisał(a):
Hej ponownie, podajcie chociaż link do jakiegoś tematu na ten temat. Nie to że nie chce mi się szukać ale jest tego tyle - a czasu mam niezbyt wiele. Czy macie jakieś podstawy i doświadczenia z wyciętym katalizatorem i spadku mocy związanym z wycinką, czy są to tylko słyszane "bajki". Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego ma stracić moc skoro część "oporu" na wydechu, jakim jest katalizator zostaje wycięta. Nie chciałbym żeby odpowiedzi były tylko półsłówkami i domniemaniem. Bo to nie o to chodzi. :auto:


Z wycinaniem katalizatora i negatywnymi efektami to jest tak, że opowiadają o tym Ci, którzy sami nigdy nie wycinali kata, ale powielają plotki "ekologów".

Teoretycznie układ wydechowy ma obliczoną dokładnie pojemność i opór dla spalin, aby ze względu na "zjawiska falowe" układ wydechowy prawidłowo (szybko) się opróżniał ze spalin. Ingerencja w budowę układu wydechowego może poprawić, ale może i pogorszyć szybkość usuwania spalin.

Praktycznie katalizator z dużym przebiegiem oczyszcza spaliny już nie wiele i na pewno ma w jakimś stopniu większe opory dla spalin.

Ja w odróżnieniu od teoretyków mam doświadczenie w tej materii. Usuwałem katalizator silnikowi 4A-FE, wstawiłem strumienicę - nic się nie popsuło, a poprawił się trochę moment z niższych obrotów. Także myślę kolego, że śmiało możesz go wywalić. Firmy skupujące stare katalizatory dadzą Ci za niego z 200zł i wstawisz sobie za tą kasę strumienicę w obudowie o kształcie kata i będzie z zewnątrz wyglądało że nadal masz kat.

Jeżeli kompresję masz niską, to możesz kupić ceramizer (nawet 2 porcje) i dodać do oleju silnikowego. Kompresja poprawi Ci się w sposób mierzalny i odczuwalny. Zabieg niedrogi, a przedłużysz życie silnika o kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. I tu znowu nie teoretyzuje, robiłem taki zabieg na słabnącym silniku 4A-FE i wyciszył się na zimno, minimalnie ale odczuwalnie poprawiła mu się elastyczność.

Możesz też zmienić olej na polecany przez Croom-a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2011, o 13:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Dzięki, teraz to konkretnie. O to chodziło. Przy chwili wolnego czasu spróbuję się zająć moim autkiem.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2011, o 13:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7020
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 828
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Możesz wstawić strumienicę, a możesz też wyciąć kata, wytłuc z niego przecinakiem zawartość i wspawać pustą puszkę z powrotem. Zawartość kata sprzedaż skupywaczom starych katów.

Po wycięciu starego kata u mnie CO i LAMBDA były takie same, zwiększyło się trochę HC w spalinach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2011, o 17:26 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Nie wiem jak w dieslu (choć to dziwne, że sonda nie krzyczy-z tego co pamiętam jest także za katem) ale 4a-fe po wywaleniu kata paradoksalnie staje się słabszy-mówię tu o sytuacji gdzie kat nie jest zapchany-przy zapchanym pewnie polepszy nieco charakterystykę...

Co do ceramizera - potwierdzam - ciśnienie się polepsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2011, o 17:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 564
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 22
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
glowica niema nic wspólnego z ciśnieniem kto jest taki madry? przed kupnem silnika zdemontowałbym glowice i wszystko jasne to jest chwila moment


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2011, o 21:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Witam ponownie. Zastąpiłem katalizator rurą, nic to nie dało, więc znowu założyłem kata. Teraz myślę o tym czy mój rozrząd jest poprawnie założony i czy moze być przyczyną spadku mocy.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2011, o 23:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Czy spadek mocy wystapil z dnia na dzien czy moze w jakims dluzszym czasie?? Troszke sie pogubilem w Twoich postach - najpierw piszesz o slabej kompresji a potem o wycieciu kata i braku pozytywnych efektow zabiegu. Napisz konkretnie z czym masz problem a postaram Ci sie odpowiedziec na Twoje pytania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2011, o 07:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7020
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 828
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
BC313 napisał(a):
Witam ponownie. Zastąpiłem katalizator rurą, nic to nie dało, więc znowu założyłem kata. Teraz myślę o tym czy mój rozrząd jest poprawnie założony i czy moze być przyczyną spadku mocy.

Rozrząd może być nie tak, ale raczej winna jest u Ciebie za niska kompresja i dogorywanie silnika.
Najtaniej będzie zaaplikować ceramizer 1-2 porcje do silnika, to poprawi trochę kompresję i może Ci wystarczy.
Najlepiej będzie zrobić remont silnika, choć taniej pewnie będzie kupić cały silnik 4AFE w dobrej kondycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2011, o 08:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Zakup uzywanego silnika bedzie tanszy niz remont obecnego. W chwili zakupu proponowalbym sprawdzic kompresje. Jezeli masz zamiar jezdzic autem dluzszy czas sugeruje wykonac remont - wtedy wiesz co masz.
Odnosnie ceramizera o ktorym mowa wyzej - nie radze uzywac tego dziadostwa. Masz wytarte pierscienie, zrobila sie luka i stad ucieczka kompresji. W jaki sposob troche cieczy ma zalatac szczeline??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2011, o 15:32 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
filip_2011 ja też się w tym gubię :). Ogólnie chodzi o słabą moc. Wycięcie kata to ze względu na to że zapchany prawdopodobnie powoduje spadek mocy - jednak u mnie to nie to (właśnie to sprawdziłem). Próbuję znaleźć przyczynę. Samochód kupiony był już z taką mocą - był słaby. Ja nim przejeździłem ok 40 kkm. Przez ten czas nic praktycznie się nie zmieniło. Myślę więc że może oprócz tej słabej kompresji może to być wina rozrządu. Może ktoś go wcześniej źle założył lub może przeskoczył. Co do ceramizera też mam mieszane uczucie. Dziwi mnie jednak że silnik najbardziej ciągnie w wąskim zakresie obrotów między 2000 a 3000 obr/min. Poniżej i powyżej nie ma już czym jechać. To jest trochę zagadkowe. Rozrząd miałem wymieniany 100 kkm temu. Już czas chyba go wymienić to chyba przy okazji tego sprawdzę jego ustawienie.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2011, o 18:42 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7020
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 828
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
BC313 napisał(a):
Dziwi mnie jednak że silnik najbardziej ciągnie w wąskim zakresie obrotów między 2000 a 3000 obr/min. Poniżej i powyżej nie ma już czym jechać. To jest trochę zagadkowe.

To rzeczywiście dziwne, silnik 4AFE zaczyna jechać od 2000-3000 tys obr, a ciągnie mocno dopiero w zakresie 4000-6000 obr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2011, o 11:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 wrz 2011, o 11:30
Posty: 1
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1997
Silnik: 1,6 4A FE
może ktoś ma silnik 4A fe 110km z aparatem zapłonowym do sprzedania w dobrej kondycji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 09:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 11:46
Posty: 564
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE 1.6
Witam
Dołącze się do tematu z pytaniem - mam taki sam silnik 7 000 km temu ( ok miesiąc- półtora )
wymieniałem olej na 10W40 Mobil 2000 i dzisiaj musiałem dolać ok. 0,7 l oleju.
Czy mam już płakać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2011, o 09:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7020
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 828
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Jeszcze nie płacz :ok:
Jak Ci schodzi 1,5 litra przez 15tys km to OK, jak na wiek i przebieg silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2012, o 17:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 11:46
Posty: 564
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE 1.6
Mam pytanie , ponieważ moje auto juz 2 dni stoi w warsztacie.
Objawy byly takie ze podczas jazdy zaczelo cos terkotac pod maska powyzej 2500 obrotow i brak mocy .
Mechanicy stwierdzili ze to wina oleju ( malo ) , ale wymiana nie pomogla , wiec zaczeli sprawdzac jakies panewki na wale .
Po 2 dniach czekania na telefon co jest nie tak z autem zadzwonilem i zaczeli cos krecic ze sprawdzaja uszczelke pod miska , ze prawdopodobnie silnik sie przytarl i jest do wymiany lub regeneracji ( u nich cos ok 3000 tysiecy bo czesci drogie ) - na moja odpowiedz ze regeneracja raczej odpada stwierdzili ze musza jeszcze cos sprawdzic .

1- Wyczytalem na forum ze powinno sie sprawdzic kompresje - czy to az tyle trwa ?
2- Przygotowuje sie do mysli ze to moze silnik pada ( lub juz padl ), czy cos takiego jak ceramizer moze pomoc ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2012, o 18:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Jesli okaze sie, ze silnik zlom to proponuje kupic uzywke, ceny w granicach 600zl.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda