TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 09:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2011, o 13:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 mar 2007, o 12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
Witam,

Moja Ave 1.6 T22 przed FL jeździ już 13 rok na oryginalnym sprzęgle (250 tys).

Faktycznie biegi nie wchodzą za ciekawie, ale one nigdy nie wchodziły dobrze, zapewne z powodu zużycia
synchronizatorów, które jeszcze też są oryginalne, albo już nie działają w ogóle od nie wiem jak dawna...
Sprężyny tłumiące już napewno nie tłumią jak trzeba, co widać podczas ruszania, ale zaś tak źle nie ma, a przynajmniej bez większych zmian od paru lat :)

Czy możecie napisać przy jakich przebiegach w BENZYNIE wymienialiście sprzęgła i w jakich okolicznościach
to się stało (długa trasa, miasto) i czy stanęliście na amen czy nie :)

Bo może te sprzęgła mają trochę nieskończony okres eksploatacji ... zwłaszcza tarcza hehe

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2011, o 15:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
250k km to sporo, ale sprzęgło w zależności od stylu jazdy może wytrzymać jeszcze dłużej lub sporo krócej, ale do puki się nie ślizga to chyba nie wymaga wymiany. Na nie najlepiej wchodzące biegi można spróbować smarować cięgna, wymienić olej w skrzyni biegów lub wymienić płyn w układzie hydraulicznym sprzęgła. Wszystkie tematy są na forum.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 09:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 mar 2007, o 12:35
Posty: 164
Lokalizacja: Gliwice
... wnioskuję po "odzewie", że w benzynie są baaardzo trwałe :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 14:41 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Nie ma na to reguły. Jak samochód jeździ tylko w mieście to i 100k km będzie dobrym wynikiem. Ten silnik ma niewiele Nm, więc sprzęgło wytrzymuje długo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 15:00 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Miałem silnik 4A-FE w Carinie E, silnik i sprzęgło jednakowe jak w T22, a masa samochodu podobna.
Sprzęgło przy przebiegu ok. 290tys działało nadal bez zarzutów.

Co ciekawe biegi wchodziły bardzo lekko, bez żadnych zgrzytów, czy przycięć (jedynie wsteczny czasem wchodził na 2 razy).
Skrzynia biegów identyczna (chociaż numer części z inną końcówką 33111‑16062/33111‑16060) i połączenia dźwigni biegów ze skrzynią linkami takie same jak w Avensis.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 19:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sporo od kierownika zależy ile sprzęgło przejedzie, jak z większością podzespołów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2011, o 17:36 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
308 tys, fabryczne bez problemu łapie (choć nie tak już krótko jak by się chciało, ale to w końcu nie sportowe auto), słychać delikatnie szum łożyska, aczkolwiek ja robię głównie trasę i korki rzadko widzę, wszystko zależy jak to jeździ - "sprytna" kobieta potrafi zaorać sprzęgło w 30 tys ;)

Co do synchronizatorów - to u mnie trochę od dwójki i nieco mocniej od trójki - wlałem dwie dawki wynalazku ceramizer (najpierw tylko jedną na spróbowanie) i powiem, że to faktycznie działa. Fakt faktem, że dość często robię redukcję na 2 bądź 3 bieg na 4k RPM ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2011, o 22:08 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
seriow wlewałeś tego wynalazku ??? hmm też o tym myślałem ale mi skrzynia akurat ładniepracuje tyle że po wymianie sprzęgła pojawia sie dźwięk łożyska bez sprzęgła...

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011, o 20:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
dominikg7 napisał(a):
seriow wlewałeś tego wynalazku ??? hmm też o tym myślałem ale mi skrzynia akurat ładniepracuje tyle że po wymianie sprzęgła pojawia sie dźwięk łożyska bez sprzęgła...


No serio - akurat ceramizery to nie do końca taka bajka - już nawet armia amerykańska w latach 70 stosowała taki produkt... Aczkolwiek też tak na wszelki wypadek zaeksperymentowałem najpierw na skrzyni. Silnik poszedł na drugi etap-jutro zmierzę ciśnienie sprężania - zobaczymy czy faktycznie wzrosło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2011, o 12:47 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
no dałeś mi trochę do myślenia żeby użyc tego specyfiku...trochę się boje żeby nie rozpieprzyć sobie skrzyni, mechanik mówi że często po założeniu nowego sprzęgła zaczyna łożysko hałasować bo sprężyny w nowej tarczy są sztywne a łożysko siłą rzeczy już jakiś luz posiada i jest za słabe do nowej tarczy...chciałbym żeby ten dźwięk ustał ale nic nie zrobie. O tym ceramizerze myślałem, pisałem nawet do producenta i odpisali mi że oczywiście zaszkodzić nie zaszkodzi, może tylko pomóc ale tylko wtedy jeśli biegi się nie tną itp. Może poprawić działanie skrzyni ale czy zlikwiduje dźwięk to gwarancji nie dają...ile km temu to stosowałeś ??? dolałeś do obecnego oleju czy przy zmianie ??? jak wrażenia co się zmieniło ???

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 18:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Dolałem do obecnego, aczkolwiek najlepiej do świeżego (ja wymieniałem jakieś 40tys temu). Znaczna poprawa nastąpiła po drugiej dawce, choć na pewno tez nie zrobiło to niewiadomo czego-w każdym razie trójka wchodzi zdecydowanie lepiej.

Po wlaniu do benzyny faktycznie wyrównało mi ciśnienie sprężania -jedynie na pierwszy garze mam nieco mniej (12barów), reszta równa 12,2 - ale na pierwszym wcześniej miałem jakoś tylko 11. Nie wierzę, że to jakiś zagęszczacz typu motodoktor, bo to zbyt mała dawka. Co ciekawe świece się oczyściły-tzn jedna, bo na tym I widać juz pierścienie trochę puszczały oleju (przed była okopcona) - teraz są znów z białym nalotem, mimo, że jeżdzę na gazie - świece mają 35tys jakoś (irydowe denso).

Także mój znajomy diagnosta wypróbował ten specyfik na takim samym silniku co masz - ale na razie jest etap dojeżdzania (1500km). Żre olej niemiłosiernie, silnik był zalany naftą, motodoktor tez nie pomógł - jeśli ceramizer w tym wypadku zmniejszy branie oleju, to jak dla mnie potwierdzi całkowicie jego działanie.

W planach mam jeszcze test na układzie wspomagania - jak wiadomo 4a-fe nie ma specjalnie okazałej pompy wspomagania...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 21:45 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
ja do swojego byłego 1.8 VVT-i zastosowałem raz ten wynalazek i niestety banie oleju się nie zmniejszyło...ale nad skrzynią sie zastanawiam bo coś mi tam świszczy jak sprzęgło puszczę...może ceramizer w tym przypadku by pomógł. a odnośnie silnika to nie pomogło bo mechanik powiedział że problem nie leżał w pierścieniach a ceramizer głównie zmniejszy puszczanie oleju przez pierścienie. No nic czekam na wyniki. Olej w skrzyni mam od wymiany sprzęgła czyli jakies 6 tys. km więc może zdecydował bym się wlać tego specyfiku tylko pytanie czy jak odkręcę śrubę to mi się to co wleje razem z olejem nie wyjeci.

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 16:50 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Wiesz, ceramizer nie naprawia szczątków pierścieni tylko drobne "luzy". Co do wlania to lepiej auto postaw pod górkę, ja z pośpiechu postawiłem na podłożu z lekkim spadkiem i mi nieco spierdzieliło - zrobiłem oczywiście dolewkę. Co do Twojego problemu to nie wydaje mi się, żeby problem rozwiązał ceramizer - Ty masz problem prawdopodobnie z łożyskiem oporowym - czemu go nie wymieniłeś przy wymianie sprzęgła szkoda po prostu to nie zrobić - wydatek nie duży bo sto parę złotych - sama robocizna dużo więcej warta... I tak samo odwrotnie przy skończonym łożysku wymienia się też odrazu sprzęgło. Ceramizer działa tam gdzie jest olej-a na tych elementach nie masz.

BTW przypomniało mi się też, że Mały Radek chyba stosował ceramizer do silnika, czy tam jakiś inny podobny środek - też zanotował wzrost kompresji o 1 bar.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 18:50 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
ja wymieniałem kompletne sprzęgło więc i łożysko oporowe. U mnie problem jest w skrzyni niestety i tak sobie raz to łożysko skrzyni świszczy raz nie i pomyślałem o ceramizerze.

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2011, o 16:30 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
No to możesz spróbować - jak widać nie szkodzi to w żaden sposób. Pamiętaj, że ceramizer głównie ma zmniejszać tarcie i tym samym chronić powierzchnie metalowe. Czy pomoże na luz łożyska osadzanego-ciężko powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2011, o 17:25 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
No widzisz, trochę się boje może zaryzykuje ale np od dwóch dni ani razu nie usłyszałem tego dźwięku i mam wrażenie że czym robię większy przebieg od wymiany sprzęgła tym ten dźwięk się powoli uspokaja...mam nadzieje że nie jest to cisza przed burzą :nuda:

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2011, o 19:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to watek o wymianie sprzęgła :baseball:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2012, o 13:54 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 maja 2009, o 03:16
Posty: 94
Lokalizacja: Manchester UK
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 VVTi
Witam
postanowiłem dołączyć do tematu
Ja w mojej Avce wymieniałem sprzęgło z dociskiem i łożyskiem firmy LUK. po przejechaniu 120000mil + 6miesiecznej jeździe mojej pani z noga wsparta na pedaleod sprzęgła :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2012, o 20:33 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
lukasisko1981 napisał(a):
Witam
postanowiłem dołączyć do tematu
Ja w mojej Avce wymieniałem sprzęgło z dociskiem i łożyskiem firmy LUK. po przejechaniu 120000mil + 6miesiecznej jeździe mojej pani z noga wsparta na pedaleod sprzęgła :D


Temat dotyczy T22 z silnikiem 4a-fe, a Ty masz T25.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2012, o 21:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2011, o 13:46
Posty: 268
Lokalizacja: xxx
Marka: xxx
Model: xxx
Rocznik: 2000
Silnik: xxx
Kolega przy 220 tys wymienil ma ja od nowosci na czarnych blachach :)

_________________
http://ifiboughtyourappalreadycaniupdateitthroughthemacappstore.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2012, o 07:50 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
A ja w Carinie E z tym samym silnikiem 4A-FE miałem przy 290tys nadal fabryczne sprzęgło i nadal działało ono bez zarzutów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 10:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 maja 2011, o 18:27
Posty: 17
Lokalizacja: Wisła/Stavanger
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
A czy ktoś jeździł avensis dużo po mieście? Bo ja tak i poprzedni właściciel też jeździł o czym może świadczyć nakładka gumowa sprzęgła, była całkiem zdarta przy przebiegu 128 tys.km, a teraz mam 160 tys.km i właśnie zastanwiam się ile jeszcze sprzęgło pociągnie...

_________________
Moja ex Audi: http://www.youtube.com/watch?v=5r0ZrdIVjx0
Moje ex moto: http://www.bikepics.com/members/borbet/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2013, o 23:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Odświeżę - u mnie prawdopodobnie już padło przy 344tys - dzięki poznańskim korkom zaczęły się problemy z ruszaniem - szarpanie przy ruszaniu, wyczuwalne drgania na sprzęgle, problemy z wbiciem biegów - najgorzej z piątką, później doszło stałe ćwierkanie zwiększające się z przebytą trasą - na szczęście udało się powrócić w ten sposób powrócić pokonując 350km.

Na drugi dzień brak powyższych objawów - nic z tego nie rozumie. Wystudzenie raczej odpada bo w trasie była 6 godzinna przerwa. Próbna jazda była po 5 godzinach. Cóż w wolnej chwili rozbiorę, bo nie wierzę, że samo się naprawiło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2013, o 00:15 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
na poczatek wymien plyn w sprzegle/odpowietrz, oraz wymien olej w skrzyni biegow... tak dla zasady bo tak to pachnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2013, o 19:32 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Płyn wymienany/odpowietrzany niedawno - zawsze to robię przy okazji wymiany w układzie hamulcowym. Olej w skrzyni wymieniony 80 tysięcy temu. Wg mnie miało prawo już paść sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2013, o 22:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
No to rozbiorka i pokaz jak wygladalo, choc trudno dojsc czy to pierwsze, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2013, o 17:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
No niestety na razie nie mam na to czasu także ave sobie odpoczywa, a poruszam się das autem. Zdjęcia nie zamieszkam zamieścić - może nawet tutorial wymiany zrobię o ile czas pozwoli...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2013, o 20:59 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2009, o 10:39
Posty: 45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser Prado
Rocznik: 2000
Silnik: 3.0 1KZ-TE
u mnie 310.000km i wszystko w serii ( mój przebieg to prawie 100.000km )
czasami przy ruszaniu i duzych oporach aż serce boli zapach palonego sprzęgła :( takowa sytuacja miaąl miejsce parę razy :(

_________________
spróbujmy Toyoty :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2013, o 22:00 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Niemiałem czasu wcześniej odpisać, ale sprzęgło już wymienione. Zajęło mi to 3 dni, ale z tego względu, że robiłem to po raz pierwszy, a przy okazji chciałem przejrzeć wszystko po drodze, tj. rozrusznik oraz stan przegubów i półosi.

Co się rozsypało? To tzw. słoneczko - mocowanie po prostu zwyczajnie pękło. Wg mnie to wina gównianego oryginału valeo - w zestawie Exedy coś takiego by się nie stało, bo nie ma ramion, tylko jest to jednolita powierzchnia. Z różnic w zestawie z Exedy jest liczba zębów dociskowych, których jest tylko 12 (oryginał Toyota-valeo, to 21 o ile pamiętam). Sam docisk był jeszcze w miarę ok, podobnie jak sama okładzina).

Później zamieszczę zdjęcia w wolnej chwili (jeszcze ich nie zgrywałem). Generalnie po wymianie wszystko działa jak należy. Jak ktoś chce to mogę podpowiedzieć co i jak - manual Toyoty nie przewiduje wszystkiego.

To co udało mi się zrypać po drodze to urwana nakrętka poduszki skrzyni - obecnie nie mam przykręconej na jedną - po prostu nakrętka odleciała podczas dokręcania na siłę, gdyż poduszka nie była ustawiona idealnie i podczas dokręcania puściła nakrętka - teraz nie mogę ani odkręcić ani dokręcić jeden śruby (zostaje wiercenie, gdyż Toyota nie przewidziała takiej sytuacji, robiąc dostęp w razie W).
Jedyne co mnie trochę wkurzyło, to że łożysko oporowe nie było firmy Exedy, ale jakiejś innej firmy japońskiej (wyleciała mi teraz nazwa) - niby to solidne.

Różnic w działaniu samego sprzęgła nie odczuwam, oczywiście poza brakiem hałasu przy wyciśniętym sprzęgle (łożysko oporowe działało zbyt luźno).

W wolnej chwili zajmę się regulacją pedału sprzęgła, bo wg mnie bierze zbyt późno.

Generalnie sprzęgło w tym modelu powinno być żywotne, poza przypadkiem przegrzania - btw ten zestaw sprzęgła jest przewidziany także do silników 2.0 VVTI, także ma spory zapas przy ospałym 4a-fe, choć znowu przy tym silniku podczas wyprzedzania katuje się w sumie sprzęgło, ze względu na konieczność kręcenia do czerwonego zakresu ;)
Generalnie ktoś gdzieś pisał, że u kogoś sprzęgło też się rozpadło przy 340 tysiącach, tylko, że tam była wymiana po zakupie na sprzęgło japońskie.

Valeo to obecnie loteria - jest tańsze od Exedy - niby niektórym się trafia Sachs, a nie którym badziew Aisina, dlatego wolałem wziąć japoński oryginał. Cena promo w IC to 459 PLN brutto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2013, o 11:04 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1340
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Aisina nazywasz badziewiem? :bojesie: :hahaha:

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda