TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 08:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 20:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 461
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Ponieważ w najbliższym czasie planuję wymianę świec zapłonowych, chciałbym dokonać małego rekonesansu wśród osób które miały do czynienia z markami Denso oraz NGK.
Planuję założenie świec irydowych (takie były montowane fabrycznie), Denso kosztują ok. 60 zł za sztukę, NGK - 25 zł. Czy jest potrzeba kilkukrotnego przepłacenia za Denso, czy też faktycznie są one lepsze od NGK?

Denso - model IK16
NGK - model BKR5EIX11

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 20:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Jeżeli model NGK jest odpowiednikiem DENSO to jak najbardziej można zastosować.
Jakość NGK jest na poziomie jakości DENSO.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 10:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2009, o 07:53
Posty: 15
Lokalizacja: Złotoryja
Marka: Toyota
Model: T25 wagon
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE 2.0 benzynka
Jeżeli kogoś to zainteresuje, to skończył się monopol serwisowy Toyoty na świece i sondy lambda produkowane przez DENSO. Właśnie udało mi się kupić dedykowane do T25 świece denso SK20BR11 w cenie niecałe 46 zł za sztukę, a z tego co pamiętam serwis wołał 90 zł. Tu macie namiary na sklep ze świecami i sondami i nie tylko http://www.akwimat.pl/swiece.html.
Miejsce sprawdziłem osobiście i polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 13:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 09:02
Posty: 18
Lokalizacja: Southampton
Marka: toyota
Model: AVENSIS T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0,D4 benzyna T4
witam.zalozylem do swojej t-25 ,t-4, d-4 swiece ngk IFR6T11.polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 19:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 461
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Ostatecznie kupiłem świece Denso IK16, w cenie ok 40 zł za sztukę.
Obecne wytrzymały 50 kkm, mam nadzieję że nowe będą miały podobny okres eksploatacji.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2011, o 15:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
hej, troche sprzedaje te swiece glownie chwale sobie wlasnie denso i ngk ale nie jestem nastawiony na jakas szczegolna marke to zalezy od modelu swiecy, firm jest wiele, ja zajmuję się doborem świec i przewodów:

AC Delco - Accel - Autolite - Beck Arnley - Beru - Blue Crown - Bosch - Champion - Denso - Eyquem - GM Opel (Bosch) - Iskra - KLG - Lodge - Marchal - Marelli - Mighty - Mopar - Motorcraft - Napa - NGK - Pal - Prestolite - Splitfire - Stitt - Unipar

sprzedaje i dobieram profesjonalnie swiece zapłonowe i żarowe, przewody WN - profesjonalny dobór do każdego auta i motocykli, u nas w Polsce ludzie kupuja zwykle części: BOSCH, DENSO, NGK, BERU. Jest mala grupa ludzi ktorzy kupuja cos innego ogolnie malo ludzi cos wiecej wie o jakosci innego towaru z prostej przyczyny - niewiedza nic o innych firmach i nie ufaja tym produktom, czesto nawet nie wiedzac w jakich samochodach sa montowane fabrycznie. Zainteresowanym polecam sie w tych sprawach. Gadu-Gadu 540570. Jak tak czytam Wasze posty i przejzalem tu troche silniki i kody świec to macie tu trochę racji nie każda świeca skrosowana do innej podejdzie jako zamiennik z racji innych punktów zaplonu danej swiecy, glowice zbudowane sa roznie, w jednym silniku bedzie ok w innym nie. Nie mozna sie wzorowac tylko krosem danej swiecy (że ta sama cieplota, odleglosc elektrod i budowa: gwinty, wymiary, stop, uszczelka). Polecam sie, nie chce wiecej spamowac, potrafię dopasować zamiennik każdej firmy na każdą innej firmy. Jeśli chcesz wymienić swoje świece lub przewody na lepsze tej samej firmy lub innej dowolnej, wystarczy podać kod starej częsci lub dane auta. Pod numerem gg 540570 informacji udzielam w godz. 16:00 - 22:00, jeśli napiszecie dobiorę najlepsze świece i przewody dostępne w polskiej ofercie, w zależności od wymagań i kieszeni zainteresowanego tym towarem. Ludzie w sklepach srednio znaja temat handlu samymi swiecami. Nie jest to takie proste choc wiele osob mowi "to tylko swiece"... w sklepach pieraja sie glownie na katalogach ktore czesto zawieraja bledy. Świece denso zwlaszcza te z najwyzej polki jak tu kolega wyzej nazwal irydowe IK oraz ich wzmocnione wersje Tough VK są podrabiane i bardzo ciezko odroznic podrobki od oryginalnych. naszczescie tanszych niklowych czy itrowych a nawet platynowych juz mniej sie zdarza. w prypadku ngk rzadziej. Ja opieram sie na wielu katalogach, dobieram zamienniki różnych firm, tj. każej firmy swiece nie wazne jaka, moge zamienic na każdą inna platynowa, irydowa, itrowa czy niklowa innej firmy dla samochodów osobowych i dostawczych - motocykli - skuterów - quadów - kosiarek - podkaszarek - pilarek - agregatów - łodzi itp sprzętu. Zapewniam profesjonalny dobór świec (z niklu, a także irydowych i platynowych). Kolega, pisał wyzej, że swiece irydowe, to tylko wymysł producenta, jest w duzym bledzie... :-) Panowie za najtwardszy metal uzywany do produkcji swiec sie placi. i beda one sluzyc dluzej, jesli beda odpowiednio dobrane - tu chodzi glownie o cieplote. Niektorzy zle dobieraja sobie takie swiece, swiece sie nie oczyszczaja robia na nich 50 tys km a nastepnie sa do wyrzucenia.W katalogach do jednego tego samego silnika moga byc podane swiece zalozmy ngk o cieplotach 5,6; wg boscha 6,7,8, a wg denso 16 i 20 i potem roznice w oczyszczaniu sa spore. kazdy silnik sie zurzywa to co zaleca producent woryginale po przebiegu 200 tys czy 300.000km jest dobre ale jak ktos jezdzi juz na gazie a nie na benzynie. silnik juz nie ma tych temperatur. kazda cieplota wg ngk to roznica kilkudziesieciu stopni, mowia ze cos kolo 70 silnik pracujacy na gazie ma temp spalania wyzsza o 150 srednio. chodzi o prawidlowe utrzymanie temp pozwalajacej na oczyszczanie swiecy na izolatorze swiecy i elektrodzie srodkowej wypalanie weglowodorow ciezkich produktow spalin (w gazie mamy tego mniej-swiece blade; za to pokrywaja sie innym paskudztwem siarką, na ktora nie ma juz sposobu jak tylko wymiana na nowe), na masowych oczyszcza sie od przeskoku iskry powietrznej czy tez slizgowej. kazde 10KM z silnika to obnizenie cieploty srednio o 1 wartosc. Prawda jest taka ze odpowiednio dobrane VK przelecą spokojnie 100 tys do 140. IK tak do ~80 beda jeszcze super. Szerokosci


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 23:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 461
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Do silnika 1.8 stosowano świece Denso K16 RU - takie wyciągnąłem podczas ostatniej wymiany, były to świece fabryczne.
Po 50 kkm były upalone w 1/3.
Po założeniu Denso IK16 samochód nie szarpie na wolnych obrotach (LPG), ogólnie kultura pracy znacznie się poprawiła (być może jest to moje subiektywne odczucie).

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2011, o 11:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
tak ale Ik to nie jest wersja long. jak juz kupowac iryd to w wersji long T z masową z platyny bo to przepasc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lis 2011, o 23:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 461
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Po przejechaniu 10000 km na świecach Denso IK16 - irydowych, mogę jedynie stwierdzić iż nie widzę żadnej różnicy w mocy silnika, etc.
Zakupiłem je tylko z uwagi na to, że jeżdżę na gazie. Bezpośrednio po wymianie świec, stwierdziłem jedynie, że samochód lepiej pracuje na wolnych obrotach na gazie - nie poszarpuje tak jak na standardowych Denso K16RU.

Dzisiaj otrzymałem przesyłkę ze świecami Denso VK16 - z dodatkiem platyny. Udało mi się je zakupić w cenie ok 40 zł większej za komplet niż IK16. Na razie nie planuję ich założenia, lecz kiedy to zrobię, będę miał pełny obraz różnic pomiędzy K16RU - IK16 -VK16.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2011, o 02:23 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
W zasadzie nie powinieneś odczuć żadnej różnicy oprócz trwałości liczonych w przejechanych km.
Ik i Vk to iryd z tym że Vk jest wzmocniona.

Zastanawiam się nad zmniejszeniem przerwy z 1,3 na 1,1mm.
Na forum gazowym piszą, że warto to zrobić bowiem mniej obciążane są przewody i świece.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2012, o 17:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 sty 2012, o 23:19
Posty: 2
Lokalizacja: Pionki
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2200
cena 14-17 zł za szt na allegro, w sklepie pewnie ok 20zł, zwykłe trzy-elektrodowe ok 25-30zł

http://allegro.pl/denso-swieca-zaplonow ... 35774.html

http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-dens ... 77807.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2012, o 22:22 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jest to zapewne odpowiedź na świece NGK V-line.
Konkurencja wypuściła świece do "każdego" typu samochodu i aby wejść na rynek większymi krokami stworzyli świece przedstawione przez Ciebie.
Szczerze nie słyszałem nic o nich.

Są natomiast silniki które potrzebują świec irydowych czy też platynowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sty 2012, o 13:32
Posty: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 PB
Polecam świece firmy NGK. Zakupiłem je po zakupie avensis, czyli kilka mies. temu. Zrobione na nich 20tys. km. na LPG , świetnie chodzą. Jak narazie..

_________________
Multi IP Changer


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2012, o 15:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 mar 2008, o 23:30
Posty: 108
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Mi do auta włożono jakieś bosh czteroelektrodowe i teraz przy minus 15st silnik po oddaleniu na zimno przez ok 10 sekund szarpie tzn obroty skaczą tak 600-900 jakby nie paliła jedna świeca i poza tzn telepie jak starym dieslem. Czy to może być wina świec?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2012, o 16:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Tak. Może to może to być także przyczyna świec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 19:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 461
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
naturalny napisał(a):
a ogólnie jaką mają żywotność świece irydowe?
to na moich nie przerywa i odpala dobrze. Czy stare świece maja wpływ na spalanie?


Około 50kkm.

Stare, wypalone świece gorzej przewodzą prąd oraz iskra jest słabsza - powoduje to wzrost pobieranego napięcia, a co za tym idzie większe opory w kablach WN, które zużywają się szybciej.

Większy pobór prądu, to zwiększenie oporu stawianemu alternatorowi - czyli zwiększenie spalania.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 19:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Prawidłowa iskra to też uwydatnienie zapłonu i dokładnego spalenia mieszanki paliwowo-powietrznej, co przekłada się na np. temperaturę katalizatora.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 19:54 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Irydowe powinny wytrzymać ponad 100 kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Są lepsze i gorsze świece irydowe.
Platynowe wytrzymują pod stówę.
Nie jest natomiast prawdą, że dzięki lepszym świecom zmniejszy się spalanie paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 20:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
pawkaj napisał(a):
Nie jest natomiast prawdą, że dzięki lepszym świecom zmniejszy się spalanie paliwa.

http://www.autocentrum.pl/poradnik-kierowcy/zmniejszenie-spalania/ napisał(a):
Stare świece, brudne filtry potrafią zwiększyć zużycie paliwa do 10%. Także większa masa oznacza większe zużycie paliwa. Opłaca się więc od czasu do czasu opróżnić bagażnik. Wyrzucając 20 kg z auta, obniża się zużycie o 0.2 l / 100 km Bagażniki dachowe psują wskaźniki aerodynamiczne a więc zwiększają zużycie paliwa. Również otwarte okna albo szyberdach wpływają niekorzystnie na zużycie paliwa. Szczególnie przy większych prędkościach zaleca się szczelne zamknięcie wszelkich okien, otworów czy wywietrzników.

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/poradnik-kier ... z1wTMP7nyu

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 20:23 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Prędzej brudne filtry. Jeśli ten kto uważa, że nowe świece zmniejszą mu spalanie to niech zmienia je np. co 10tyś. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 20:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
pawkaj napisał(a):
Prędzej brudne filtry. Jeśli ten kto uważa, że nowe świece zmniejszą mu spalanie to niech zmienia je np. co 10tyś. :tak:

http://www.abs.org.pl/?aid=38 napisał(a):
Świece zapłonowe
Na elektrodach świecy zapłonowej przeskakuje iskra, która inicjuje zapłon sprężonej mieszanki wewnątrz komory spalania. Od świec w dużej mierze zależy zatem łatwość rozruchu, równomierność pracy we wszystkich zakresach obrotów, osiągi i oczywiście zużycie paliwa.
Świeca zapłonowa musi pracować nawet przy wysokim napięciu zapłonu dochodzącym do 40 000 V. Musi zachowywać wysokie właściwości izolacyjne nawet w temperaturze 1000°C, musi być odporna na wahania ciśnienia w komorze spalania dochodzące do ok. 100 bar. W celu zapewnienia bezawaryjnej instalacji musi posiadać wysoką wytrzymałość mechaniczną, odporna na procesy chemiczne w komorze spalania i agresywne ich pozostałości. Ponadto musi byś odporna na ekstremalne różnice temperatur (gorące gazy wydechowe i zasysana zimna mieszanka paliwowa). Świeca musi się temu opierać i odprowadza nadmiar ciepła na zewnątrz, tak by jej własna temperatura pracy nie przekraczała granic samozapłonu. W ciągu każdej minuty pracy przeciętnego czterocylindrowego silnika świeca „błyska” od 200 do 1500 razy na minutę w zależności od prędkości wału korbowego. Wiodący producenci gwarantują niezawodność świec przez ok. 20 milionów cykli, czyli przez ok. 20 – 30 000 km.
Świece wkręcane są w gwintowane otwory głowicy cylindrów. W większości przypadków na każdy cylinder silnika naszego samochodu przypada jedna świeca zapłonowa. Od lat wyjątkiem są jednostki Alfy Romeo Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świecie - jedna główna a druga „dopalająca”.
Choć w ogólnym zarysie każda świeca zapłonowa pełni tę samą rolę, istnieje wiele rodzajów świec zapłonowych. Różnią się ze względu na rozmiar (kształt obudowy, gwintu, standard wykonania), wartość cieplną, oraz rodzaj elektrod.
;-)

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 20:34 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Zdanie 3-4 od końca mówi wszystko.
http://www.auto-swiat.pl/1-zuzycie-paliwa-0
Jeśli mówisz o takich świecach to fakt. Jeśli samochód odpala jak na nowych świecach i nie szarpie to wtedy nie widzę związku.
Śmiało można jeździć na świecach które mają przejechane kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
rozróżnijmy stare świece, i wspomniane przez pawkaja "lepsze" świece, ktore rozumiem jako wychylanie się poza serie, a nie montaż sprawnych świec w miejsc zużytych, ale może źle zrozumiałem :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:26 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Użył bym sformułowań dłużej żywotne i odporne na wyższe temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2012, o 09:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
arek184 napisał(a):
http://www.abs.org.pl/?aid=38 napisał(a):
Świece zapłonowe
... Wiodący producenci gwarantują niezawodność świec przez ok. 20 milionów cykli, czyli przez ok. 20 – 30 000 km. ....

To zdanie już od 20 lat jest nieaktualne. Świece wiodących producentów z platynowymi czy irydowymi końcówkami już w roku 1992 pracowały spokojnie ponad 100tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2012, o 20:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Pozostaje jeszcze kwestia tego jak długo zachowują swoją największą sprawność.
pawkaj napisał(a):
Prędzej brudne filtry. Jeśli ten kto uważa, że nowe świece zmniejszą mu spalanie to niech zmienia je np. co 10tyś.

wrc napisał(a):
rozróżnijmy stare świece, i wspomniane przez pawkaja "lepsze" świece, ktore rozumiem jako wychylanie się poza serie, a nie montaż sprawnych świec w miejsc zużytych, ale może źle zrozumiałem

Nie za bardzo rozumiem, o które "lepsze" świece chodzi? DENSO vs Iskra? Zwykłe vs irydowe? Nowe vs stare? Czy jedno vs czteroelektrodowe?
W 4AFE na mieszankę stechiometryczną np. producent nie przewiduje stosowania irydówek czy platynówek. Ściśle określona jest przerwa i ciepłota. Chodź w wypadku tej drugiej wielkości można pozwolić na ruch, w wypadku myślę wiadomych okoliczności ;-)
Pomimo tego, że inżynierowie też ludzie i potrafią się mylić, w kwestii doboru świec ściśle trzymałbym się zaleceń producenta.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2012, o 11:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 08:16
Posty: 35
Lokalizacja: UK-OLSZTYN
Marka: Toyota
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4 16v
Przed wymianą miałem denso i wymieniłem na ngk.Całe szczęście już przestał poszarpywać ale już drugi raz zapaliło mi sie żółte check engine :twarz: .Myśle że wybór jest prosty i powszechnie znany,stosuj oryginały a nie bedzie plamy, :-D .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 21:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 351
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Z zaproponowanej dwójki wybieram NGK żywotniejsze dobiegają już 200 tys ale ostatnio zaczeły prosić o wymianę . Co do zmiejszania odstępu to jestem na nie co innego korekcja po 60-80 tys jak się wypalą można profilaktycznie zrobić 1 mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2012, o 01:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 cze 2012, o 21:01
Posty: 50
Lokalizacja: WWA
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1AZ-FSE
Jezeli chodzi o roznice miedzy Denso a NGK to jedne i drugie sa dobre, ale tylko Denso jest tak naprawde produkowane w Japonii. Wszystkie swiece Denso produkowane na after market sa z Japonii. Natomiast ciekawostka jest to ze swiece pierwszomontazowe sa z Europy. Kupujesz nowa Toyote i masz duze szanse na swiece Denso made in hungary :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2012, o 08:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 08:59
Posty: 496
Lokalizacja: głogów
Marka: toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
może trochę głupie pytanie, ale skąd wiecie że świece są do wymiany? trzeba ją wykręcić czy nie wiem auto przerywa, mam problem bo wcześniej miałem alfę i tam zawsze coś się popsuło i wymieniałem a w toyocie nic się nie psuje i nie wiem co mam wymieniać :niewiem: :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda