TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 lis 2018, o 04:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2010, o 21:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 11:03
Posty: 1
Lokalizacja: PL
Witam,i z gory dziekuje za odpowiedzi

Po zeskanowaniu przez komputer wyskoczyly mi dwa bledy
1. 607-control module performance

2. 1251-step motor for turbocharger,control circuit (intermittent)
Dodam tylo ze zanim sie zapalila kontrolka mialem takie sytuacje ze spadaly obroty silnika
jednorazowo od czasu do czasy tzn co pare tygoni Z okolo 3000 do 2000 i zpowrotem na 3000 bez jakiego kolwiek slabniecia silnika To trwalo 1sekunde i bylo widoczne tylko po opserwowaniu obrotoscionierza
Usterki zostaly wykasowane w sobote 02.10.10 i jeszcze do tej pory sie kontrolka nie zapalila

Dziekuje za odpowiedzi Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-10-06, 21:31 ]
Czy te usterki sa kosztowne i co to wogole jest???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2010, o 23:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
brak nawet informacji jakie autko jest pacjentem....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2010, o 07:33 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1470
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
tory napisał(a):
Witam,i z gory dziekuje za odpowiedzi

Po zeskanowaniu przez komputer wyskoczyly mi dwa bledy
1. 607-control module performance

2. 1251-step motor for turbocharger,control circuit (intermittent)
Dodam tylo ze zanim sie zapalila kontrolka mialem takie sytuacje ze spadaly obroty silnika
jednorazowo od czasu do czasy tzn co pare tygoni Z okolo 3000 do 2000 i zpowrotem na 3000 bez jakiego kolwiek slabniecia silnika To trwalo 1sekunde i bylo widoczne tylko po opserwowaniu obrotoscionierza
Usterki zostaly wykasowane w sobote 02.10.10 i jeszcze do tej pory sie kontrolka nie zapalila

Dziekuje za odpowiedzi Pozdrawiam



[ Dodano: 2010-10-06, 21:31 ]
Czy te usterki sa kosztowne i co to wogole jest???


układ sterowania turbiną, kierownice zaklejone lub zawór VRV źle działa. w ostateczności uszkodzenie turbiny. są kosztowne :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2018, o 15:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 483
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam wszystkich forumowiczów i sympatyków forum. Mam z moja avką taki problem. Właściwie to borykam się z nim od początku zakupu auta. Avka gdy mocniej wcisnę gaz bardzo często przymula na jakieś klika sekund czasami nawet szarpnie. I dzieję sie to tak że gdy kręcę się np po mieście lub gdy jeżdżę po jakiś osiedlowych uliczkach z obrotami do 2000 obr/min często własnie się takie przymulenie na chwilę pojawia.

Jakis czas temu gdy własnie auto zamuliło wtedy wcisnąłem gaz w podłogę i wywaliło bląd.
Diagnoza ; P1251 - Wysterowanie jedn ster. 1 turbosprężarki,
Przewód sygnałowy - przerwa

Obstawiam że chodzi o ten zawór podciśnienia.
Czy mógłby ktoś przybliżyć temat ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:19 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1470
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
zapnij kompa i zarejestruj parametry, czy rzeczywiście przeładowuje >214KPa.
czasami zdarza się że zaworek sterujący niedomaga ale najczęściej jest to niestety wina turbiny.
zobacz palcami czy czasem nie ma luzu wirnik ( jak da się sięgnąć przez gardziel ssącą)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2018, o 13:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 483
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Turbo pompuje dobrze. Auto nie kopci w ogóle. Silnik nie bierze oleju. Ale sprawdzę ten wirnik.

Mam pytanie jeszcze odnośnie tego elektrozaworu. Jeśli się okaże że to jego wina, to czy używka długo wytrzyma (aha i dłużej będzie sprawny gdy się go zakupi z filterkiem ??
W Necie jest kilka ofert jego zakupu używanego z filterkiem i bez.
Czy lepiej nowy ?? No ale ta cena :wow: :bojesie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2018, o 13:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 483
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
:diabel: Turbiny bym się raczej nie czepiał. Bo auto w zakresie od 2000-4000 ciągnie jak szatan :diabel: tylko czasami ma te zdławienia przy ok 2,000 obr

Bo przecież logicznie gdyby turbo nie domagało - to by auto traciło na mocy cały czas. Czyż nie tak ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2018, o 15:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1470
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
no właśnie nie :jezyk:
wywaliło Ci błąd przeładowania, czyli wali za dużo.
a to przyczyna luzów na wirniku, zapieczonej geometrii lub zaworka sterującego VRV
weź tez pod uwagę, że ten błąd może być wynikiem usterki gdzie indziej np w CR (np. niedomaganie zaworów SCV)
dlatego sugeruję Tobie wykonanie testu drogowego z rejestracją podstawowych parametrów czyli: ciśnienia doładowania, ciśnienia w CR-e w funki obrotów oczywiście wszystko pod obciążeniem (gaz do dechy na 4 biegu od 1500obr.) tylko nie zabij się i kogoś :diabel:

zrób obdukcję wężyków podciśnienia między gruchą turbo a zaworem VRV - może kuna tu była :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 13:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 483
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Wczoraj korzystając z być może jednego z ostaniach ciepłych i słonecznych dni tego roku :-) jak radził kolega wtom zrobiłem ogledziny mojej turbo w ave:

1. Wirnik - ok, sztywny, bez żadnych luzów ani wzdłużnych ani poprzecznych
2. Sztanga - gruszka chodzi bez żadnych oporów i zacięć, czyli geometria w całym zakresie regulacji chodzi płynnie.

Więc turbina musi być OK. Ja obstawiam zawór podciśnienia bo pomysłów innych już chyba nie ma.
No cóż pozostaję zrobić testy drogowe :smutas:
O wynikach - poinformuję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 13:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 483
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
aha zapomniałem dodać wszystkie węże od turbo te małe podciśnienia i duże - drożne, całe i bez ubytków materiału gumowego.
Gryzoni nie było :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda