TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 lis 2018, o 04:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 960 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 7 mar 2018, o 01:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 97
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Czy ktoś ma akumulator Varta Silver, najlepiej kilkuletni? Potrzebuję od niego instrukję obsługi. Chodzi mi o instrukcję ładowania. Możliwe, że jest z kartą gwarancyjną. Wiem, wiem - przecież to takie proste, podłączyć prostownik i sprawa załatwiona. Niekoniecznie, niektórzy producenci wskazują zalecane napięcia ładowania i niekoniecznie są to te ogólnie przyjęte. Ładując takim lub innym napięciem możemy przedłużyć lub skrócić życie aku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 7 mar 2018, o 09:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 124
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
Raczej wątpię żeby ktoś się znalazł z instrukcją obsługi :) może to Ci pomoże https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/w ... amochodowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 7 mar 2018, o 23:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 97
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
To potwierdza, że wskazana jest ładowarka z regulowanym napięciem i prądem. Gdzieś w sieci widziałem skan instrukcji Centry (jakiś bardziej zaawansowany model) i tam napięcie ładowania było powyżej 15V.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 mar 2018, o 15:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lip 2014, o 23:21
Posty: 184
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 VVT-i
Hej, w instrukcji Varty w uwagach jest napisane, cytuję; Wszystkie akumulatory mogą być ładowane przy stałym napięciu 16.0v przez ok. 20h. Maks. prąd ładowania powinien być ograniczony ( na początku ) do wartości 10% pojemności znamionowej ( np. Dla akumulatora 80 Ah=8A ). Prąd ten maleje automatycznie do wartości poniżej 1A w końcowej fazie ładowania. Posiadam akumulator 3 letni Varta Silver opis jest z karty gwarancyjnej. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 mar 2018, o 16:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 97
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
@kry1 dzięki. Tak dopytam, masz klasyczny ołowiowy aku, nie AGM czy żelowy?
To jest nieco inaczej niż obecnie jest na stronie i co mi powiedzieli w Varcie. Widać mają informacje tylko o aktualnych produktach. Mój jest jeszcze starszy i to zalecenie powinno tym bardziej do niego pasować.
Mógłbyś jeszcze pstryknąć całą stronę i podesłać na priv?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 mar 2018, o 20:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7188
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
hans01 napisał(a):
To potwierdza, że wskazana jest ładowarka z regulowanym napięciem i prądem. Gdzieś w sieci widziałem skan instrukcji Centry (jakiś bardziej zaawansowany model) i tam napięcie ładowania było powyżej 15V.


Centra Futura miała (i pewnie ma) w instrukcji/gwarancji info, że napięcia ładowania w aucie nie może przekroczyć 14,2 lub 14,4V (nie pamiętam) i zastrzeżenie że jeżeli w aucie pojawia się napięcie wyższe choćby o 0,1V dumny posiadacz Centry Futury traci gwarancję. Amerykański właściciel Centry, firma Exide, od 5 -8 lat doprowadził obsługę gwarancyjną akumulatorów Centra do perfekcji. Co najmniej 9 na 10 reklamowanych na gwarancji akumulatorów dostaje odmowę uznania reklamacji, bo napięcie spadło, bo podskoczyło, bo to, bo tamto. Szkoda słów na ten szmelc i robienie sobie jaj z klientów.
http://www.avensis.info/viewtopic.php?f ... 90#p396028

kry1 napisał(a):
Hej, w instrukcji Varty w uwagach jest napisane, cytuję; Wszystkie akumulatory mogą być ładowane przy stałym napięciu 16.0v przez ok. 20h.

Kiedyś, jeszcze kilkanaście lat temu, gdy akumulatory ołowiowe nie miały magicznych dodatków wapnia czy srebra na elektrodach, każdy akumulator ładowało się zwykłym prostownikiem (transformator+diody) napięciem 15-16V. Ładowało się do momentu, aż elektrolit zaczął zdecydowanie gazować. To świadczyło o naładowaniu i osiągnięciu docelowej gęstości elektrolitu 1,28g/cm3. Żadnemu akumulatorowi napięcie 15-16V nie szkodziło, to była wartość wymuszająca przepływ prąd ładującego, a akumulator osiągał w czasie naładowania i gazowania 14-15V.

Gdy pojawiły się akumulatory z dodatkami w elektrodach, zadziałała również kapitalistyczna ekonomia (maksymalizacja zysków i planowane postarzanie). Księgowi spowodowali że chaciaż parametry rozruchowe akumulatorów wzrosły, ale ich masa i grubość ołowianych elektrod zmalały. Płyty zaczęto robić przez nacinanie i ciągnięcie ołowianych taśm. Uzyskano większą powierzchnię elektrody, mniejszą rezystancję wewnętrzną i przez to większy prąd rozruchu. Ale trwałość takiej elektrody niestety jest mizerna. Akumulatory 70-80Ah 15-20 lat temu ważyły grubo ponad 20kg, a dziś ważą ok. 17kg przez coraz cieńsze i nietrwałe elektrody. Akumulatory przestały dożywać 5-10 lat, a często już po 3-4 latach wykazują duży spadek pojemności i prądu rozruchu. Zaczęły się problemy jak w Centrze Futurze nawet z przeżyciem akumulatora tylko 3 letniego okresu gwarancji. Stąd w gwarancji akumulatorów długa lista ograniczeń i absurdalnie precyzyjne wymagania co do napięcia w aucie i podczas ładowania po za autem.

A tak naprawdę wystarczy napięcie ładujące w prostowniku ograniczyć do 14,4V i nie przekroczy się napięcia dla żadnej super hiper nowoczesnej technologii akumulatorów ołowiowych. Zrealizować to można banalnie wyposażając prosty prostownik w tyrystor zamiast diody, odcinający wierzchołki sinusoidy napięcia na poziomie tych 14,4V.

Nowoczesne ładowarki procesorowe robią to co transformator+tyrystor, najpierw stabilizują napięcie, a potem sztucznie generuję impulsy prądu ładującego, jak w starych prostownikach, tylko odcinają szczyty impulsów na poziomie 14,4V.

hans01 napisał(a):
To jest nieco inaczej niż obecnie jest na stronie i co mi powiedzieli w Varcie.

Pytałeś w fabryce aku Varty w Hiszpanii? Czy u polskiego sprzedawcy?

Polecam lekturę:
http://www.avensis.info/viewtopic.php?f ... 90#p396028
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1667033.html
Trzeba niestety uruchamiać UOKiK i mocno walczyć o wywiązanie się z gwarancji producenta akumulatora.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 9 mar 2018, o 02:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 97
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Pytałe w polskim odziale Varty.

Tutaj jest skan instrukcji dla Centry Standard i Plus oraz Futura z 2010r.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1589654-30.html
Wynika, że dla klasycznych aku napięcie do 16.8V było ok, ale dla Futury (pewnie technologia wapniowa) już tylko 14.4V. Podobnie może być z innymi markami.
Ja mam dość starą Vartę Silver i wyższe napięcia mogą być dla niej ok tak jak pisał kry1.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 9 mar 2018, o 16:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 168
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Piokli - mam Centrę Future 12V, 85 Ah, 800A (EN). W maju upłynie 5 lat. Przeżyła 5 zim. Nadal ma się znakomicie. Dzisiaj z ciekawości zmierzyłem podstawowym testerem napięcie 12,4V; pod obciążeniem 100A - po 10 sekundach 11V. Rozrusznik kręci żwawo. W ciągu tych 5 lat doładowywałem ją prostownikiem chyba 2 maksymalnie 3 razy. Mam "przedpotopowy" ok. 35 letni prostownik ELTRON (Spółdzielnia Pracy w Kędzierzynie Koźlu) typ BZP 12/5/W/06074 ze wskaźnikiem. Zakresy ładowania 2,3,4,5A. Gdy miałem poprzednio akumulatory z korkami, ładowałem do momentu, aż elektrolit zaczynał dość mocno gazować. Akumulatory w końcowej fazie stawały się tylko "letnie". Gęstość elektrolitu sprawdzałem areometrem i gdy było 1,28 g/cm3 odłączałem prostownik od akumulatorów. Zawsze zauważałem, że w końcowej fazie ładowania amperomierz wskazywał ok. 2,5 A, a napięcie wynosiło ok. 15,8 - 16V (mierzone osobnym miernikiem). Według instrukcji prostownika amperomierz winien spadać do 1 - 2 A - nigdy to nie wystąpiło. Może niezbyt dokładny jest w prostowniku amperomierz. Ciekawe było to, że gdy trochę przetrzymałem ładowanie, napięcie lekko spadało, ale za to podnosiło się natężenie do 3 A. Dlaczego tak się działo?
Identyczne zjawisko zaobserwowałem przy ładowaniu aktualnego akumulatora Centry, z tym że to akumulator bezobsługowy, więc nie ma możliwości sprawdzenia gęstości elektrolitu areometrem.
W karcie gwarancyjnej Centry, faktycznie jest zastrzeżenie, że napięcie ładowania w samochodzie nie powinno przekraczać 14,5V. Rozumiem, ze także prostownika "domowego/warsztatowego". Czy mógłbyś napisać:
1) jaki tyrystor należy dokupić?,
2) jak go zainstalować/podłączyć do mojego prostownika?
Jeśli byłoby konieczne, mogę zrobić fotkę schematu elektrycznego prostownika zawartą w jego instrukcji.

PS
Piszesz, że "najzdrowszym" ładowaniem jest impulsywne. Czy alternator ładuje impulsami? Pytam z ciekawości - jestem laikiem w tych sprawach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 23 kwi 2018, o 20:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 149
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
U mnie w Avensis T27 jest orginalnie zamontowany akumulator Varta 12V 84Ah 825A i na opakowaniu jest duza litera H


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 24 cze 2018, o 01:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 cze 2018, o 12:22
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 diesel 126 km
Mam ten sam akumulator fabrycznie Varta 84Ah i 825A. Zauważyłem niestety lekkie wypuklenie w okolicy plusa akumulatora i wypuklenie na ścianie bocznej po stronie plusa. Czy taki akumulator można jakoś uratować czy w grę wchodzi tylko zakup nowego? Jeśli zakup nowego to czy akumulator o mniejszej pojemności i mniejszym prądzie rozruchowym może być zastosowany w T27 2.0 diesel? Jak tak to jaka może być minimalna dopuszczalna wartość pojemności i prądu rozruchowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 13 sie 2018, o 18:42 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 597
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Panowie, czy spotkaliście się z czymś takim?

Obrazek

To znaczy pewnie się spotkaliście, bo to nic innego jak wywalony kwas z aku, ale sprawdziłem napięcie i nie przekracza 14,10V
A aku ugotowany. Auto ma 3 lata, aku też, gwarancja oczywiście skończyła się pół miesiąca temu.
Kupię nowy, ale skąd gotowanie aku jeśli prąd dobry? ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 15 sie 2018, o 22:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 771
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Aku gazuje nawet przy prawidłowym ładowaniu, szczególnie gdy jest już naładowany. Moim zdaniem Twój się zwyczajnie rozszczelnił

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 16 sie 2018, o 15:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 597
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Czyli co - wyczyścić i jedzić dalej?
Czy lepiej jednak wymienić?

edit:
Kupiłem. Nie będę wydziwiać.
Świeżutki, jeszcze pachnący Bosch S4 60Ah 540A z 2018r
Odpala i jedzie. Więcej nie potrzeba. Oby przynajmniej te kolejne 3 lata wytrzymał, to będę zadowolony :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 paź 2018, o 14:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 416
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
Witam. Po ostatnim przeglądzie okazało się że sprawność mojego aku ma 65% i serwis twierdzi że zima go zabije. Obecnie mam Varta sygnowana logo Toyoty o parametrach: 84 Ah 825A. Zaczynam rozglądać się za nowym lecz zastanawiam się z jakimi parametrami dobrać aku aby nie był zbyt duży i odwrotnie. Na stronach producentów akumulatorów są wskazywane nawet akumulatory jako zgodne z modelem samochodu o pojemności 74Ah. Oczywiście interesuje mnie co na forum jest polecane (marka i modele). Pojazd Ave 2012; 2.0 d4d, grzane fotele, ksenon.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 paź 2018, o 17:05 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1270
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Ja w swoim fabrycznie mialem 70 a wymienilem na 75. Tez mam pidgrzewanie i ksenon do tego krzesla w elektryce.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 paź 2018, o 18:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 16:02
Posty: 416
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 D4D
Zupens napisał(a):
Ja w swoim fabrycznie mialem 70 a wymienilem na 75. Tez mam pidgrzewanie i ksenon do tego krzesla w elektryce.
jaki prąd rozruchu, jakiej marki założyłeś i jak długo go masz?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 8 paź 2018, o 19:12 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1270
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
viewtopic.php?f=63&t=17907&start=210
A taki, ukrainska firma Amega, prad 790, uzywam go niecaly rok i nie mam uwag. Autko nie garazowane.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 10 paź 2018, o 22:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 149
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
No i stalo sie......bedac w Karpaczu nagle akumulator odmowil mi posluszenstwa. Cale szczescie ze dostalem namiary od wlasciciela posesji na firme ktora montuje akumulatory z Jeleniej Gory.
W ciagu godziny ! mily chlopak przyjechal do Karpacza i wymienil mi akumulator na nowy. Jezdze , jestem zadowolony.....jak narazie :)
Nie mialem wyboru i "musialem" kupic akumulator Autopart z Mielca polskiej produkcji , firma nie miala w ofercie Boscha, Varty itd.
Czy ma ktos doswiadczenie z tymi akumulatorami?
http://www.autopart.pl/582-360
Cena z montazem i dojazdem 410 zl
Rozmiarowo jest troche mniejszy od orginalnego , wysokosc jest taka sama, jest dobrze zamontowany.
Ma wiekszy prad rozruchowy od orginalnego bo az 850 A, orginalnie w T27 bylo 825 A.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 10 paź 2018, o 23:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 149
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
https://www.youtube.com/watch?v=SD1b1O4i9jg

Wspierajcie polskich producentow akumulatorow !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 16 paź 2018, o 22:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2018, o 10:37
Posty: 23
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 3ZRFAE
No ASO poszalało :)

Cytuj:
Akumulator do Pana auta kosztuje u nas 520,46 zł (...). Akumulator jest oryginalny Toyoty.
Parametry akumulatora to:
Napięcie 12V , rozruch 540 , 60Ah


Cena zaporowa jak dla mnie :). Czy do T27 Jenox Gold lub Autopart warto założyć ?
W poprzednich autach na Boschach jeździłem i nawet dawały radę :).

Druga sprawa czy nie za słaby prąd rozruchu w polecanym przez serwis ?

_________________
SILNIK: 3ZRFAE 1987CC 16-VALVE DOHC EFI Kod modelu: ZRT272L-AWFGPW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 17 paź 2018, o 07:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 sie 2017, o 10:02
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: brak
Model: brak
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: brak
Hey ja coś dodam od siebie. W poprzednim aucie pewnego dnia padł mi akumulator i musiałem go wymienić. To był Passat B5 1.8 benzyna. Kupiłem Vectrę parametrów już nie pamiętam. Kolega który miał to samo auto tyle że diesel znalazł akumulator bardzo polecany na forach łotewskiej firmy topla model top i go zakupił. Po 3 latach znowu padł mi akumulator a on dalej jeździł na topli więc i ja ja zakupiłem. Jakby teraz czekała mnie wymiana ponownie nawet bym się nie wachał i znowu go kupił. Ludzie na forcha piszą że jeżdżą na nich po 8-10lat więc sprawdź sobie topla seria top.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 19 paź 2018, o 10:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 200
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
coberas napisał(a):
Hey ja coś dodam od siebie. W poprzednim aucie pewnego dnia padł mi akumulator i musiałem go wymienić. To był Passat B5 1.8 benzyna. Kupiłem Vectrę parametrów już nie pamiętam. Kolega który miał to samo auto tyle że diesel znalazł akumulator bardzo polecany na forach łotewskiej firmy topla model top i go zakupił. Po 3 latach znowu padł mi akumulator a on dalej jeździł na topli więc i ja ja zakupiłem. Jakby teraz czekała mnie wymiana ponownie nawet bym się nie wachał i znowu go kupił. Ludzie na forcha piszą że jeżdżą na nich po 8-10lat więc sprawdź sobie topla seria top.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



W drugim aucie mam Toplę Energy - znak szczególny cała czerwona obudowa. Polecam te słoweńskie aku. Po 2 latach ładnie trzyma gęstość elektrolitu a napięcie spoczynkowe jest takie jak w dniu zakupu(mam woltomierz w aucie). Wiadomo że sprawna instalacja to podstawa. Do Avensisa jednak kupiłem aku w ASO dlatego że żaden zamiennik nie miał takich parametrów jak OE. Np. przy tej samej pojemności miał mniejszy prąd rozruchowy o min 50A( OE lepsza technologia). I kwestia wagi. Aku OE o pojemności 90Ah przewidziany do 2.2 jest najcięższy ze wszystkich o podobnej pojemności. Najlepszy zamiennik Bosch/Varta( ta sama fabryka) jest o 1-1,5kg lżejszy czyli ma tyle mniej ołowiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 26 paź 2018, o 21:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 149
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
Na oficjalnej stronie AutoPart z Mielca nie znajdziesz auta Avensis T27.

Nie produkuja oni akumulatorum o dokladnie takich samych wymiarach jaki byl orginalny w T27.
Podobna wazna jest wysokosc akumulatora zeby dobrze go zamontowac.
Ja mam mniejszy wymiarowo, jednak wysokosc jest taka sama , jest dobrze zamocowany i jezdze.
W koncu paramatry akumulatora sa wazne a ksztalt jest drugorzedna sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 9 lis 2018, o 12:13 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2017, o 21:44
Posty: 65
Pochwały: 1
Marka: avensis
Model: t27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D
u mnie centra wypasiona skończyła żywot po 25 miechach - brak słów - kupiłem w zeszłym miesiącu https://allegro.pl/akumulator-kozak-ko7 ... 50804.html - po namowie szwagra, który używa już 4 takie akumulatory w swojej flocie od paru lat - łał ja jestem pod wrażeniem akumulator za 180 zł a kręci jak wściekły :) podszedłem do niego naprawdę z dużą rezerwą a tu taka niespodzianka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 9 lis 2018, o 12:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 21:59
Posty: 388
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25/T27
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Piotr Kowalski napisał(a):
u mnie centra wypasiona skończyła żywot po 25 miechach - brak słów - kupiłem w zeszłym miesiącu https://allegro.pl/akumulator-kozak-ko7 ... 50804.html - po namowie szwagra, który używa już 4 takie akumulatory w swojej flocie od paru lat - łał ja jestem pod wrażeniem akumulator za 180 zł a kręci jak wściekły :) podszedłem do niego naprawdę z dużą rezerwą a tu taka niespodzianka :)

Po przeczytaniu negatywnych opinii o sprzedawcy, ja osobiście byłbym ostrożny z zakupem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 9 lis 2018, o 17:44 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2017, o 21:44
Posty: 65
Pochwały: 1
Marka: avensis
Model: t27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D
Wojteksw napisał(a):
Piotr Kowalski napisał(a):
u mnie centra wypasiona skończyła żywot po 25 miechach - brak słów - kupiłem w zeszłym miesiącu https://allegro.pl/akumulator-kozak-ko7 ... 50804.html - po namowie szwagra, który używa już 4 takie akumulatory w swojej flocie od paru lat - łał ja jestem pod wrażeniem akumulator za 180 zł a kręci jak wściekły :) podszedłem do niego naprawdę z dużą rezerwą a tu taka niespodzianka :)

Po przeczytaniu negatywnych opinii o sprzedawcy, ja osobiście byłbym ostrożny z zakupem.



jeśli koleś goni 99% akumulatorów na allegro - a konkurencja ma te same akumulatory 100 zł drożej to muszą go gnoić :) 16468 pozytywów do 112 negatywów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 9 lis 2018, o 21:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 21:59
Posty: 388
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25/T27
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Z Twojej wypowiedzi wynika, że konkurencja kupuje u niego akumulatory tylko po to, aby wystawić negatyw. Dziwne stwierdzenie.
Każdy robi jak chce, ja napisałem wyraźnie moje subiektywne zdanie "ja osobiście byłbym ostrożny z zakupem"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 18:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 mar 2017, o 19:52
Posty: 6
Marka: toyota
Model: avensis 4d4
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 disel
witam posiadam toyotę avensis 2,2 177km,,,oraz oryginalny akumulator toyoty 12v 90 Ah ,z okazji rozpoczęcia sezonu zimowego nadmienię ze ostatnie kilka dni były mroźne,,,,zmieniałem kola letnie na zimowe ,,,,trwało około to 1 godziny ,włączyłem w tym czasie radio oraz miałem otwarte drzwi pasażera i kierowcy oraz bagażnik,,,opuściłem tez szyby u kierowcy i pasażera a to wszystko na prądzie z akumulatora,,, po około godzinie usiłowałem odpalić silnik samochodu a tu skucha wymontowałem akumulator z samochodu podładowałem ładowarka jakieś niecałe 4 godziny do pojemni sci 13,2v,,,,zwracam się do kolegów z większym doświadczeniem,,,, czy to jest odpowiedni sygnał zmiany akumulatora , obecna wartość pojemności akumulatora po nocy to -- 12,45v


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 22:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 200
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
To jest napięcie akumulatora nie pojemność. U mnie jak Centra futura padła po 7 latach to wtedy po doładowaniu miernik pokazywał około 12,5 Volt więc może to być sygnał do wymiany akumulatora. Najlepiej podjechać do sklepu z akumulatorami i tam Ci zmierzą aku opornicą i będzie wiadomo co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2018, o 11:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 mar 2017, o 19:52
Posty: 6
Marka: toyota
Model: avensis 4d4
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 disel
enesen napisał(a):
To jest napięcie akumulatora nie pojemność. U mnie jak Centra futura padła po 7 latach to wtedy po doładowaniu miernik pokazywał około 12,5 Volt więc może to być sygnał do wymiany akumulatora. Najlepiej podjechać do sklepu z akumulatorami i tam Ci zmierzą aku opornicą i będzie wiadomo co i jak.

dzięki za szybka reakcje i poprawę określenia,,,,ja pisze ze po nocy tj 12 godzinach pokazuje,,12,4 v,dobrze jeśli już muszę zmienić akumulator na nowy to jaki polecacie obecny był o wym 170x315x190 12v 90Ah


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 960 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda