TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 6 gru 2019, o 19:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2012, o 13:13 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Witam, jestem świeżo po wymianie pasków alternatora i klimy/wspomagania, po krótkim czasie zaczął piszczeć pasek od alternatora na zimnym silniku. Czytając to forum doszedłem do wniosku, że jest tam regulacja na śrubę, również piokli napisał, że powinienem mieć takie coś: (cytat z opisu mojej fury)

piokli napisał(a):
Pasek klimatyzacji ma rolkę napinającą, ale ręcznie ustawia się śrubą naciąg tej rolki.
Pasek alternatora ma śrubę, którą odciągasz alternator i napinasz pasek.
Opis od T22 D4D 110KM dotyczy również T25 D4D 116KM, to ten sam silnik 1CD-FTV z minimalnymi różnicami.
Opisy czynności przy paskach znajdziesz na forum.

Wymiana dwumasu przy 145 tys to dosyć wcześnie jak na ten silnik, pewnie Twój tata jeździł na zbyt niskich obrotach.


Jednak dzisiaj po długim czasie w warsztacie i rozebraniu nadkola ukazał się taki widok:

Obrazek

Pan z nieskrywanym uśmiechem (a nie mówiłem panu, że tam jest napinacz) powiedział, że rolka od napinacza jest rzeczywiście luźna tj. słabo dociska pasek. Obecnie jest założony pasek Contitecha PK5 884, czy jest to pasek odpowiedniej długości czy powinien być krótszy? Na allegro jest wystawiony taki napinacz za 150zł, czy go brać czy zakładać krótszy pasek (jak jest)?

I pytanie czy powinna tam być regulacja na śrubę czy taki własnie napinacz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2012, o 13:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7251
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 891
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Rolka paska klimatyzacji i wspomagania: patrzysz od góry, to ta:

Obrazek

Potrzebny będzie klucz 14 oczkowy gięty, aby poluzować śrubę na środku rolki blokującą tą rolkę w danej pozycji.


Naciąg paska alternatora. Niech napisze ktoś kto osobiście naciągał, tam chyba alternator odciąga się śrubą od silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2012, o 13:40 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Ale mi chodzi o pasek alternatora a nie o pasek od klimy/wspomagania. Bo tam cisza. Czy próbować szczęścia z paskiem 5PK 853 np. http://allegro.pl/pasek-dayco-5pk853-la ... 22609.html
czy od razu kupować napinacz (to ten?):
http://allegro.pl/napinacz-paska-klinow ... 15784.html

EDIT
Znalazłem, że pasek jest dobry 5PK884, zostaje tylko luźna rolka. Teraz pytanie, czy kupować nową z aukcji czy używaną, bo pisku nie zniosę (nawet na zimno tylko).

EDIT2
Czy jest możliwe uszkodzenie tej rolki przy wymianie paska? Bo na starym nie piszczało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2012, o 20:28 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2231
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
wkexe
Popryskaj najpierw silikonem w spray'u wewnętrzną i zewnętrzną stronę paska. Jeżeli ucichnie to piszczał pasek, a nie rolka.
Pasek Continentala to nie był najszczęśliwszy wybór - lubią piszczeć. Na forum polecamy Bando, albo OE.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2012, o 21:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
conti piszczy i niewiele pomoze, tez ten pasek mialem, to nie pasek do aut japonskich, zobacz do watku o pasku :czytaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 01:38 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Jutro postaram się kupić coś do paska i popsikać. Piszczy na zimnym a na ciepłym jest ok. Raczej nie winie paska tylko zepsutą rolkę (mechanik stwierdził, że docisk jest bardzo słaby), niestety nie mam z czym porównać jak ta rolka powinna chodzić, ja jak ją zmacałem to mogłem ją swobodnie jedną ręką przemieszczać, z tego co patrzyłem to na allegro latają nowe po 300zł.
Co do Conti, to nie wiem czy mamy jakieś porównanie bo u mnie na altku jest 5PK a w T22 1cd chyba klin tak? Pewnie jak przyjdzie zimna to się pogorszy pisk na zimno, ale do tego czasu to już pewnie wymienię rolkę.
Ponowie pytanie, czy coś się mogło zepsuć przy wymianie tego paska? Bo na starym była cisza. Muszę sprawdzić jak wyglądał stary pasek mógł być np. krótszy bo jedyną naprawą nie wynikającą z przeglądów w aucie przez 180tys. był właśnie altek, a ojciec jest znany z rzeźby i oddawania aut do naprawy do pana Kazia ze stodoły, więc oni mogli coś spieprzyć i naciągnąć pasek np 5PK853, co by naciągnęło rolkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 09:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2007, o 22:05
Posty: 171
Lokalizacja: Łomianki
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Verso Sol Plus
Nadwozie: inne
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM 2ZR-FAE
ja ma założony właśnie pasek Conti 5PK884, od założenia zrobiłem 24000km i nigdy nie piszczał. W Avensisie T22 jak miałem Conti to faktycznie sporadycznie zapiszczał ale tam był pasek klinowy a w T25 jest wielorowkowy. Co do możliwości naciągnięcia to nie wiem bo paski zmienili mi przy wymianie rozrządu. Zanim kupisz nową rolkę może warto popsikać jej łożysko WD40 jeśli przestanie piszczeć to wtedy masz pewność, że trzeba ją wymienić.

_________________
Toyota Verso '09 1.8 147KM Obrazek
Honda Civic '00 1.4iS 90KM Obrazek
Moje poprzednie auta:
Toyota Corolla Verso '05, Toyota Avensis '99, Honda Civic 5D '95, Renault 19 5D '91, Skoda Felicja '99, Fiat Uno '94, Fiat 126p '87, VW Garbus '68, Fiat 126p '79


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 11:01 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1491
Lokalizacja: PL
Pochwały: 14
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
- w rolce napinającej wymienia się samo łożysko - taniej wychodzi
- paski tylko Bando (oryginał) - kosztują znośnie (tanio) w: www.hdmot.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 13:26 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
A czy ktoś z życia wie mniej więcej jaki opór powinna stawiać ta rolka? Bo ja jak ją złapałem gołą ręką to bez większej siły mogłem ją przemieszczać w górę i w dół, po puszczeniu owszem poszła w górę i docisnęła pasek, sam pasek również się dość lekko uginał, powiedział bym że w moim byłym poldku, że jest wręcz luźny :). Czy powinna ta rolka tak luźno chodzić, czy powinna stawiać konkretny opór? Mechanik stwierdził, że słabo dociska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 14:03 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1491
Lokalizacja: PL
Pochwały: 14
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
ręką nie powinna drgnąć, dopiero pod kluczem powinna się poddać. wniosek sprężyna słaba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 19:41 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Udało mi się popsikać z góry preparatem do pasków i bez zmian, jutro może uda mi się ściągnąć trochę plastików (bo dzisiaj na szybko to robiłem) i sprawdzę od wewnątrz paska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2012, o 16:18 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Nie widzę przycisku edytuj :P, więc piszę poniżej kolejny.

Napinacz wymieniony, okazało się, że stary jest właściwie zerwany, po wymianie jednak na zimnym silniku minimalnie piszczy przez 30 - 40 sekund, teraz pytanie co dalej, zastanawiam się, czy nie poprosić o założenie na chwilę starego paska, bo być może to jest właśnie to. Aczkolwiek ktoś pisał, że ma właśnie pasek Conti i jest u niego ok. Na pewno jest to pasek, bo tym razem mechanik słuchał auta przy przeglądzie, ściągał oba paski i słuchał, była cisza, po założeniu paska od altka zaczęło piszczeć. Czy może jeszcze trochę pojeździć, może się ułoży?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2013, o 19:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 paź 2008, o 18:42
Posty: 70
Lokalizacja: Tarnów
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1cd-ftv
Zna ktoś może oznaczenia tego paska Bando?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2013, o 21:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7251
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 891
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Proszę viewtopic.php?f=21&t=428&p=242495&hilit=paski+alternatora+i+klimatyzacji#p242495


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2013, o 22:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 paź 2008, o 18:42
Posty: 70
Lokalizacja: Tarnów
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1cd-ftv
Bardzo dziękuję za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2013, o 20:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 14:16
Posty: 107
Lokalizacja: wawa
Witam, Panowie, mam corolle verso 2003r. Od jakiegoś czasu na zimnym silniku od strony pasków słyszę metaliczny dzwięk,,podejrzewam rolkę. Zatem moje pytanie- czy ta z aukcji poniżej bedzie dobra?
http://allegro.pl/napinacz-rolka-paska- ... 03768.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2013, o 20:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
daj vin na priv, abym byl pewien co pisze, bo do corolli verso to to pasuje, ale nie kazdej, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2013, o 21:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 720
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
a nie lepiej wymienić same łożysko?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2013, o 21:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Czesc z linku ma numer 16603-27010 i dokladnie taka masz zamontowana: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200402 ... ?hl=16603C
Samo łożysko pewnie mozna wymienic, zaplacisz za lozysko pewnie 20-30 zł badz mniej, i za przecisniecie, poniewaz sam tego nie robilem nie gwarantuje ze to sie da. Sama czesc ma tez zamienniki, np. SKF VKM 61018, cena podobna jak tego oryginalu lub minimalnie nizsza (ok. 130zl), bo on jakąś cene dumpingową ma ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 14:16
Posty: 107
Lokalizacja: wawa
Dzi eki za szybka odp. Mam jeszcze jedno pytanie? Jak miałem zdjęte paski to spr ten napinacz-nie odbija juz tak dobrze. Przy wymianie dali mi troszke krótszy pasek zeby to jakoś oszukać( rozrząd robiony u Rafała wiec pewnie wiedział co robi). Czy szukać zatem całego napinacza czy tylko rolki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jak pasek dobrze napięty to napinacz jeszcze pewnie posłuży, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2013, o 22:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 14:16
Posty: 107
Lokalizacja: wawa
jeszcze raz dzięki za informacje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2013, o 20:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 00:42
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116 KM
Aby napiac pasek klimatyzacji/wspomagania trzeba poluzowac tylko ta jedna srube co widac na zdjeciu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2013, o 23:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
odpisałem na Twoj drugi post, pozdr
search.php?author_id=22589&sr=posts


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2013, o 14:41 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2010, o 00:31
Posty: 68
Lokalizacja: Ostrowiec Św
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 D4D
Witam wszystkich Forumowiczów.
Sory że sie tak w srodek wetnę ale mam pytanie. Przymierzam się do wymiany paska wielorowkowego, wybrałem sie do sklepu, pytam pana o pasek a tu pada pytanie "Który?"
Lekko mnie zatkało. Posiadam Tojkę z 2005 roku D4D, 2,2 l, 150 KM. Czy może mnie ktoś oświecić i powiedzieć co potrzeba do wymiany paska/ów wielorowkowych w mojej Tojce? Jakie paski kupować?
Proszę o wyrozumiałość

_________________
pawel
6,5l/100 km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2013, o 18:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
No pytanie ktory rozumiem ze to pytanie o dostawce, bo pasek jest jeden. Sugeruje podać sprzedawcy magiczny numerek: 90916-W2010 i niech sie wykaze. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2013, o 12:03 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 57
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Odgrzeję znowu kotleta, po przejechaniu 15 000 km pasek jest już cichy :), widocznie musiał się ułożyć. Więc jak komuś piszczy, to polecam również pojeździć trochę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2013, o 18:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 kwi 2012, o 13:28
Posty: 148
Lokalizacja: OP / OK
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Witam., podczas skręcania przy maksymalnej możliwej pozycji słyszę buczenie wspomagania. Jest to dźwięk jakby olej był tłoczony ale nie ma wystarczającego ciśnienia takie piszczenie oleju. Przypuszczam ze jest pasek od wspomagania luźny. Jaki powinien być optymalny naciąg paska?
Jaki luz powinien mieć pasek? Bo boje sie że za mocno pasek naciągnę i łożysko może dostać po dupie.
Dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2019, o 18:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 15:36
Posty: 6
Marka: Toyoa
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0d 116km.
Jak zluzować rolkę napinającą pasek od pompy wspomagania? Pytanie śmieszne, ale mam z tym problem. Luzuje tą jedna śrubę (co wydaje mi się że odpowiada za naciąg, ale rolka "nie odpuszcza". Wykręca się ok. 1 cm opiera i dalej jest duży opór, nie chcę na siłę bo na bank się urwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2019, o 01:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 lip 2014, o 22:20
Posty: 149
Lokalizacja: warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d 116KM
Musisz poluzować jeszcze nakrętkę na rolce.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda