TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 25 maja 2017, o 03:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2007, o 21:58 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Potrzebuję rady jak pozbyć się zakłóceń od silnika, które słychać (wraz ze wzrostem obrotów).
O ile w radiu nie słyszę żadnych zakłóceń, to w CB poprostu mnie dobijają :help:
Założyłem (przed gniazdem zapalniczki) filtr przeciwzakłóceniowy firmy Hama (z MediaMarkt),
ale nic nie pomogło :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2007, o 22:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2007, o 22:17
Posty: 457
Lokalizacja: Gdańsk
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Potrzebuję rady jak pozbyć się zakłóceń od silnika, które słychać (wraz ze wzrostem obrotów).
O ile w radiu nie słyszę żadnych zakłóceń, to w CB poprostu mnie dobijają :help:
Założyłem (przed gniazdem zapalniczki) filtr przeciwzakłóceniowy firmy Hama (z MediaMarkt),
ale nic nie pomogło :nie:

To jest właśnie temat o którym mi mówił gościu ze sklepu z CB. :tak: :tak: :tak:
Że antenę się dostraja do samochodu a nie do CB.
Ale nie mam pojęcia jak to wykonać :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2007, o 23:18 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Z pobieżnej lektury forum http://www.cb-radio.pl/ zarejestrowałem 2 sposoby na pozbycie się zakłóceń od silnika i innych urządzeń w samochodzie:
1. Podłączyć CB radio prosto do akumulatora
2. Próbować niwelować zakłócenia kondensatorem (przypuszczam, że o dużej pojemności) podłączonym równolegle do zasilania.
Nie wiem na ile te sposoby są skuteczne, bo nie miałem tego problemu ze swoim radiem.
Natomiast jeśli chodzi o dostrajanie anteny, to chodzi o dobranie odpowiedniej długości pręta anteny z jednoczesnym uwzględnieniem jej położenia na samochodzie. Czyli antenę dostraja się do radia i do samochodu jednocześnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2007, o 16:45 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
wojtekd3 napisał(a):
1. Podłączyć CB radio prosto do akumulatora

Tak jest lepiej, ale nadal słychać zakłócenia.
wojtekd3 napisał(a):
2. Próbować niwelować zakłócenia kondensatorem

Próbowałem z kondensatorem 1F od wzmacniacza - nie pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 cze 2007, o 20:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 10:36
Posty: 204
Lokalizacja: Zabrze
Moje radyjko, to CB
Antena zamontowana centralnie na dachu, ASC włączone, RFGain ustawiona na 3/4. Trasa codzienna to 80 km po mieście i na trasie A4 Zabrze-Katowice.
Wraz ze wzrostem obrotów nie stwierdzam zakłóceń radia. Słyszalność na trasie to około 12 km, po mieście około 8-10 km, w zależności od natężenia ruchu, dnia tygodnia i pory dnia.

PS. piszę w notatniku, bo przy zwykłej edycji postu i szukaniu wiadomości w necie sesje na avensis.info zbyt szybko moim zdaniem wygasają i post wpada do studni !

_________________
Pozdrawiam,

dziki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 cze 2007, o 07:15 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
dziki napisał(a):
Moje radyjko, to...


A moje to Alan 121 ( za połowę ceny Twojego )... :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 cze 2007, o 10:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 10:36
Posty: 204
Lokalizacja: Zabrze
MaŁy_RaDeK napisał(a):
A moje to Alan 121 ( za połowę ceny Twojego )... :-(


MaŁy_RaDeK, może właśnie ta "połowa ceny" sprawia, że masz zakłócenia. Proponuję zestroić radyjko i antenę z samochodem w warsztacie :glaszcze:

_________________
Pozdrawiam,

dziki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 cze 2007, o 18:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Niektóre radyjka (takie jak np. moje) posiadają filrt eliminujący zakłócenia pochodzące od silnika i innych urządzeń pracujących w samochodzie. Być może dlatego na jednych radyjkach słychać zakł. a na innych nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 cze 2007, o 15:06 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Robiłem wczoraj różne kombinacje i wyszło, że zakłócenia "wchodzą" przez antenę... :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2007, o 09:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lip 2007, o 23:42
Posty: 14
Lokalizacja: Wgw
dziki napisał(a):
RFGain ustawiona na 3/4.


Witam
Mam takie samo radio, wczoraj klupiłem, powiedz mi dziki o co dokładnie chodzi z tym RFGain. Ustawione na 3/4 to znaczy na jaką gogzinę według zegara wskazówkowego?

Pozdr
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2007, o 12:50 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
witaj
pokretlo RF GAIN reguluje czulosc odbiornika, czyli jesli ustawisz je na minimum (do oporu w lewo) wtedy bedziesz wylapywal tylko najmocniejsze sygnaly ktore beda nadawane najblizej ciebie, jesli natomiast ustawisz pokretlo na prawe skrajne polozenie, wtedy bedziesz wylapywal wszystkie sygnaly jakie bedzie chwytac twoja antena, radio bedzie bardzo szumiec...
jesli chcesz ustawic pokretlo na 3/4 to znaczy, zebys ustawil je mniej wiecej na godzinie 2 - 2.30


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2007, o 10:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lip 2007, o 23:42
Posty: 14
Lokalizacja: Wgw
Jak ustawie na 3/4 to też trzeszczy, i to cały czas. Ja je ustawiam na 1/3 skali, dopiero wtedy jest dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lip 2007, o 12:29 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
wiadomo poniewaz wtedy jest ustawiona mniejsza czulosc odbiornika i radio nie wylapuje tylu sygnalow a jedynie te najsilniejsze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2008, o 23:29 
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Robiłem wczoraj różne kombinacje i wyszło, że zakłócenia "wchodzą" przez antenę... :-(


Kurcze, tez mam problem z takimi zakloceniami - normalnie slysze obroty silnika przez radio, czasami robie tak, ze zeby zrozumiec komunikat to hamuje silnikiem, bo jak dodam gazu to rozmowca potrafi znikac /na dluzsza mete glupia metoda ;-) /
Ten sam zestaw (Harry II z ASC, antena jakistam niby lepszy president na magnesie) w TDI dzialal super :-/ tak samo w drugim aucie (turbobenzyna) dziala rewelacyjnie.
A w toyocie taki klops :-(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2008, o 01:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 20:31
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
Ale ustawiłeś SWR na nowym samochodzie?

Mam Johnego II(praktycznie to samo, co Harry II, tylko nie ma modulacji AM) i Ml145 president'a i nie słyszę żadnych zakłóceń od silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2008, o 01:24 
devgru napisał(a):
Ale ustawiłeś SWR na nowym samochodzie?

Mam Johnego II(praktycznie to samo, co Harry II, tylko nie ma modulacji AM) i Ml145 president'a i nie słyszę żadnych zakłóceń od silnika.


Ustawilem (mam prosta SWR-miarke), jak zestroilem to jak juz slysze jest ok, tak samo jestem dobrze w miare slyszany /idealnie oczywiscie na wylaczonym silniku ;-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 19:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2008, o 22:35
Posty: 4
Lokalizacja: Szczecinek
kauzyperda napisał(a):
devgru napisał(a):
Ale ustawiłeś SWR na nowym samochodzie?

Mam Johnego II(praktycznie to samo, co Harry II, tylko nie ma modulacji AM) i Ml145 president'a i nie słyszę żadnych zakłóceń od silnika.


Ustawilem (mam prosta SWR-miarke), jak zestroilem to jak juz slysze jest ok, tak samo jestem dobrze w miare slyszany /idealnie oczywiscie na wylaczonym silniku ;-)


Ja mam Johnsona II z magnesem ml-145 Presidenta i zuważyłem, ze ilosc zakłóceń zależy od ułożenia kabla wewnątrz samochodu. Nie wiem czemu, ale jak ułożyłem go wzdłuż drzwi (antena jest na lewym tylnym rogu samochodu) to zakłócenia były większe. Gdy przełożyłem kabel wewnątrz auta bardziej na środek jest znacznie lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2008, o 20:26 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
przy drzwiach, slupkach, progach ida wiazki kabli i to z nich biara sie zaklocenia w cb. wiadomo, ze jezeli kabel przelozysz na srodek gdzie tych przewodow jest mniej lub nie ma wcale zaklocen nie bedzie

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tyrkanie!!!!!!
PostNapisane: 23 mar 2009, o 21:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 gru 2008, o 17:08
Posty: 35
Lokalizacja: trzebinia
Witam mam pytanie do userów AVE 1,6 z silniczkiem 4AFE którzy posiadają radyjka CB .Mianowicie czy macie zakłócenia w postaci pierdzenia narastającego wraz z zwiększaniem prędkości obr... silnika .Help!!!!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 mar 2009, o 22:46 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Podepnij się z "+" radyjka prosto pod akumulator lub przynajmniej między przewody zasilające podepnij jakiś duży kondensator.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 18:29 
muodzian napisał(a):
po prostu gadaj na wyłączonym silniku.. jedziesz 160, wyłączasz silnik, pytasz jak dróżka i przyszpieszasz do 200. potem przy 200 wyłączasz żeby przypomnieć escortowi o włączonych światłach, włączasz i jedziesz dalej. to nie takie trudne. znajomy z d-catem ma taki sam problem..


No prawie tak robilem :tak: (tzn. przy JohnymII puszczalem gaz - w czasie hamowania silnikiem dalo sie pogadac...)

Ale znalazlem lekarstwo :jupi: No moze nie jest idealnie, ale poprawa jest jak dzien do nocy.
Naczytałem się na pl.rec.radio.cb pochwał nt. produktu pod nazwa "Lafayette Ermes", zaryzykowalem i rzeczywiscie - 100 razy lepiej! :wow: (nawet nie wiem czy juz o tym nie pisalem wczesniej ??? ), pierdzenie jest caly czas, ale zdecydowanie mniejsze no i nie blokuje komunikacji. Radio nie ma RF gaina, ale ma cos w rodzaju ASC (automatyczny squelch), tak wiec polecam! :ok:

Nawet tak mi przypasowalo to radio w Toyocie, ze i do mazdy sobie drugie trakie sprawilem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 20:04 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Mam Lafayette Ares i brak jakichkolwiek zakłóceń od silnika. A to chyba zasługa filtrów wbudowanych w to radyjko.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 21:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 gru 2008, o 17:08
Posty: 35
Lokalizacja: trzebinia
wojtekd3 napisał(a):
Podepnij się z "+" radyjka prosto pod akumulator lub przynajmniej między przewody zasilające podepnij jakiś duży kondensator.

cb podpięte pod aku już jest a co do kondensatora to jaki rząd wielkości wchodzi w grę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 22:58 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Ja bym spróbował jakiś duży (np. 1mF) połączony równolegle z małym(np. 10 nF).
Piszę teoretycznie, bo z radyjkiem nie miałem takich problemów, ale przy innych urządzeniach kiedys sie sprawdzało takie rozwiązanie.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2009, o 17:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 gru 2008, o 17:08
Posty: 35
Lokalizacja: trzebinia
wojtekd3 napisał(a):
Ja bym spróbował jakiś duży (np. 1mF) połączony równolegle z małym(np. 10 nF).
Piszę teoretycznie, bo z radyjkiem nie miałem takich problemów, ale przy innych urządzeniach kiedys sie sprawdzało takie rozwiązanie.

ok jak posprawdzam to dam znac czy pomogło
pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2009, o 22:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 maja 2008, o 19:40
Posty: 34
Lokalizacja: Białowieska
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Potrzebuję rady jak pozbyć się zakłóceń od silnika, które słychać (wraz ze wzrostem obrotów).
O ile w radiu nie słyszę żadnych zakłóceń, to w CB poprostu mnie dobijają :help:
Założyłem (przed gniazdem zapalniczki) filtr przeciwzakłóceniowy firmy Hama (z MediaMarkt),
ale nic nie pomogło :nie:

Silnik D-4 i wszystko jasne... Wtryski lub ich sterownie sieją w sposób, któremu chyba nie sposób zaradzić. Prosty eksperyment: Rozpędzasz się, hamujesz silnikiem, wtryski nie pracują, a w radiu błoga cisza. Podłączenie do akumulatora nic nie daje.

Użytkuję Unidena 510, jeszcze tego z Filipin. Antena na tylnej śrubie relingu dachowego, czyli prawie w dziurze. Zakłócenia są. Ale da się z nimi żyć. Przy odpowiednio silnym sygnale nie słychać ich w ogóle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2009, o 23:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 18:38
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Witam

Osobiście wydaje mi się że oprócz Presidentów, to koledzy używają szumofonów typu Cobra i temu podobne, stąd te zakłócenia.
Na radiu niema co oszczędzać bo będą problemy z trzaskami i zakłóceniami.
Mnie osobiście strasznie wkurza jak po 10x pytają o to samo.
Radio zakupione w "Biedronie" bez ustwaionego SWR'a - masakra i amatorszczyzna
Dlatego nie dziwie sie ze takim mobilkom, na pytania typu "jak dróżka na ...." nikt nie odpowiada. :p

Mobile pamiętajcie o jednym - trzymamy się podstawowych zasad korzystania ze sprzętu CB.

Jesteś w mieście przełącz na Local. Podziękuj, przedstaw się itd.
BTW

Zakłócenia to nie tylko + , ale w 90% "dobra" masa.

Ja osobiście od 2005 jadę na TTI 880 , anteny po drodze miałem chyba ze cztery (aktualnie SIRIO OMEGA 27 magnes).

Pozdro
Cziken


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: archiwum x
PostNapisane: 8 kwi 2009, o 23:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20324
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Cziken napisał(a):
Ja osobiście od 2005 jadę na TTI 880
moje TTI TCB770 tez nie ma zaklocen, ale nie wiem czemu jednego dnia dostalo konkretne, wyraznie zwiazane z obrotami silnika, temat nigdy nie powrocil, prawdzwe archiwum x

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2009, o 15:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 maja 2008, o 19:40
Posty: 34
Lokalizacja: Białowieska
Cziken napisał(a):
[...] koledzy używają szumofonów typu Cobra i temu podobne, stąd te zakłócenia.

O nie tego typu zakłóceniach mowa. Wsiądź do auta z silnikiem DIRECT i będziesz wiedział o czym mówi autor wątku. Marka radia jest bez większego znaczenia.

Cziken napisał(a):
Radio zakupione w "Biedronie" bez ustwaionego SWR'a - masakra i amatorszczyzna

IMO: Kwestia SWR pozostaje bez większego wpływu na jakość odbioru w ogóle. Kiepski SWR to zagrożenie dla radia, grożące jego uszkodzeniem. To jest powód, dla którego ważne jest lub może być zestrojenie anteny. Anteny, a nie radia jak sugerujesz... chyba, że to skrót myślowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2009, o 19:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Zgodzę się z kolegą wyżej, co prawda jestem komplentym nowicjuszem w tamacie bo radio zakladałem DZIS ale byłem przy tym i troche popytałem. Dodam jeszcze, ze robił mi to gość, z ktrego usług korzystają wszystkie sklepy w okolicy i policja. Ponoć jest naprawdę dobry i o to co się dowiedziałem.
Lepiej kupic zestaw z dobrą anteną i słabszym radiem niż odwrotnie.
Każda antena (nie radio) wymaga ustawienia i odpowiedniego sprzetu do ustawiania. On miał jakies oscyloskop i specjalny analizator do anten. Jak ustawiał ,to dosłownie przesuwał antenę po milimetrze góra/dół i coś tam ustawiał jeszcze.
do tego radio trzeba przestrajać jeśli ma dobrze chodzić i tu jest problem z nowymi radiami ktore mają plomby. Kategorycznie odradzał mi kupowanie anten na allegro po okazyjnej cenie bo to nie są oryginały i potem są problemy.
W sumie to nie ustawiał nic poza anteną ale bardzo duża uwagę przykładał do masy i odpowiednio zalutowanej wtyczki .
Co do radia to mam narazie szumofona w postacji cobry 19 ultra III i antenę ze stopką przykręcaną, dopiero raz z nią jechałem ale jutro jadę w trasę i sprawdzę na pewno. Na pewno też nie mam problemów ze zwiększaniem się szumów wraz ze wzrostem prędkości. Są na stałym poziomie a ich natężenie zalezy jedynie od tego czy silnik chodzi czy nie.
Na razie tyle a jak macie jakieś szczegółowe pytania to mam kogo zapytać bo pracuje z gościem, także śmiało- oczywiscie po świetach :)

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda