TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 paź 2018, o 06:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2005 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2017, o 20:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2009, o 22:10
Posty: 235
Lokalizacja: POZNAŃ
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1ZZ-FE
Jeden z najlepszych silników.3S-FE miałem w Carinie II (jakie to było fajne autko)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 13:08 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1103
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Hyundai
Model: i30
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.6 crdi 115
3S-FE w porównaniu do 7A-FE to szatan. Różnica jest ogromna

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 wrz 2017, o 13:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 maja 2015, o 12:21
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 TD
Witam.
Bardzo dawno mnie tu nie było, moja T22 jest nadal w rodzinie (mój ojczulek ją ujeżdża), ja w międzyczasie przerobiłem dwa sporo nowsze auta, ale obecna sytuacja zachęca mnie znów do zakupu nieco starszego auta. Po doświadczeniach z Toyotą, jak najbardziej pozytywnych, to Ave jest w centrum moich zainteresowań i tu pojawia się moje pytanie do Was.
Oceńcie proszę auto z tego ogłoszenia: http://allegro.pl/toyota-avensis-i-2001-poliftowa-2-0-150-km-i6962146464.html
Jak trwałe mogą być te silniki? Jak nie wkopać się przy zakupie starego benzyniaka?
Czekam na Wasze opinie.
Pozdr.
Zb.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2017, o 21:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 wrz 2017, o 21:25
Posty: 3
Marka: Volkswagen
Model: Polo 6n2
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2001
Silnik: 1.0 benzyna
Planuję zakup Avensisa benzyna. Mam do dyspozycji około 10-12 tys. zł, więc stać mnie jedynie na pierwszą wersję, T22.
Tylko, że tam są dwa silniki - normalne i vvti. Słyszałem, że vvti powstałe w tych latach były awaryjne, że to początki produkcji tych silników i były pewne niedomagania. W tych normalnych z kolei słyszałem, że przed zakupem trzeba sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
No i teraz nie wiem czy szukać starszych silników czy vvti. Obojętnie mi czy to będzie 1.6, 1.8 czy 2.0, jeżdżę zazwyczaj w 2 osoby, nie muszę mieć też super dynamiczności. Auta, które oglądałem przejechały 250, czasem 300 tys. km., więc ci ludzie jakoś jeździli i chyba nic im się nie działo. Skupić się na którymś konkretnym silniku czy raczej obojętnie czy to będzie vvti czy normalny starszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2017, o 20:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 wrz 2017, o 21:25
Posty: 3
Marka: Volkswagen
Model: Polo 6n2
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2001
Silnik: 1.0 benzyna
Znalazłem interesujące mnie auto, tylko jak zapytałem czy auto było gdzieś lakierowane, to gostek powiedział, że z powodu przecierki miało wymieniony błotnik i drzwi. Możliwe, że auto jest powypadkowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 07:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lip 2014, o 23:21
Posty: 184
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 VVT-i
T22 mają już swoje lata, ze świecą szukać auta które nie miały mniejszych lub większych przygód. To że gostek przyznaje iż były wymieniane 2 elementy, to chwała mu za to. Tylko niech obiektywnie stwierdzi czy przyczyną uszkodzeń była np. cofająca blondynka na parkingu która nie zauważyła pojazdu za nią uszkadzając go, czy też owym pojazdem wymusił ktoś pierwszeństwa przed Jelczem. I w tym momencie jak zwykle, jest wiele znaków zapytania. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
hehe89 napisał(a):
Planuję zakup Avensisa benzyna. Mam do dyspozycji około 10-12 tys. zł, więc stać mnie jedynie na pierwszą wersję, T22.
Tylko, że tam są dwa silniki - normalne i vvti. Słyszałem, że vvti powstałe w tych latach były awaryjne, że to początki produkcji tych silników i były pewne niedomagania. W tych normalnych z kolei słyszałem, że przed zakupem trzeba sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
No i teraz nie wiem czy szukać starszych silników czy vvti. Obojętnie mi czy to będzie 1.6, 1.8 czy 2.0, jeżdżę zazwyczaj w 2 osoby, nie muszę mieć też super dynamiczności. Auta, które oglądałem przejechały 250, czasem 300 tys. km., więc ci ludzie jakoś jeździli i chyba nic im się nie działo. Skupić się na którymś konkretnym silniku czy raczej obojętnie czy to będzie vvti czy normalny starszy?


Najlepszym motorem do tego auta jest 2.0 ale jest też bardzo ciężko go kupić w rozsądnym stanie. Ja mam 1.6 własnie dlatego, że trafiła się śliczna T22 ale niestety z motorem 1.6. Nie mogę narzekać na ten silnik. Ma dwie wady - jest słaby poniżej 3,5 tys obr/min. a drugą jest konsumpcja oleju w ilościach około litr na 3-4 tys. km - zależy od jazdy. Podobno te typy tak mają. Przejechałem nim około 70 tys km (obecnie zbliżam się do przebiegu 250 tys km) i nigdy mnie nie zawiódł a jak trzeba to odpychać się umie - trzeba nauczyć się tym jeździć - pamiętaj - kto ma japońca ten kręci do końca :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 08:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Zbigbass napisał(a):
Witam.
Bardzo dawno mnie tu nie było, moja T22 jest nadal w rodzinie (mój ojczulek ją ujeżdża), ja w międzyczasie przerobiłem dwa sporo nowsze auta, ale obecna sytuacja zachęca mnie znów do zakupu nieco starszego auta. Po doświadczeniach z Toyotą, jak najbardziej pozytywnych, to Ave jest w centrum moich zainteresowań i tu pojawia się moje pytanie do Was.
Oceńcie proszę auto z tego ogłoszenia: http://allegro.pl/toyota-avensis-i-2001-poliftowa-2-0-150-km-i6962146464.html
Jak trwałe mogą być te silniki? Jak nie wkopać się przy zakupie starego benzyniaka?
Czekam na Wasze opinie.
Pozdr.
Zb.


Wybierz inną wersję, lepiej zwykłe 2.0 albo 1.6 jeśli osiągi Cię nie jarają. Te silniki są znacznie bardziej wytrzymałe ale też są tańsze w naprawach od wersji 150KM a powiem Ci tylko, że żeby coś się zepsuło w 2.0 albo 1.6 to musisz się baaaardzo postarać :) Wybierz ładny benzynowy egzemplarz najlepiej zwykłe 2.0 bez historii wypadkowej z przebiegiem do 300 tkm i będzie pan zadowolony. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 12:53 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1103
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Hyundai
Model: i30
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.6 crdi 115
A 1.8 przed fl? Przecież też jest dobry.... 7 lat ganiałem i zero problemów z samym motorem.

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 13:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
To prawda ale 1.8 to jest to samo co 1.6 moim zdaniem - też ma 110 KM. Najlepszy jest 2.0.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 14:28 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7183
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
1.8 7AFE ma tyle samo mocy co 1.6 4AFE, ale ma wiekszy moment i max momentu 1000obr nizej.
W efekcie subiektywnie zbiera sie zauwazalnie chętniej niz 1.6 - jeździłem oboma.

2.0 najlepszy :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2017, o 14:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 14:38
Posty: 4
Marka: Mazda
Model: 626
Rocznik: 1998
Silnik: DiTD
Cześć.
Ponieważ Madzię już rdza wykańcza, czas na zmiany. A jako, że lubię starszych Japończyków, to może będzie Avensis.
Diesel odpada. Zostaje benzynka. Sedan, ew hatchback. Dwójka dorosłych i 2 dzieciaków. Zastanawiam się, czy 1.6 nie będzie czasem za słaba (jakiś dłuższy wyjazd z mnóstwem klamotów ;-)). Trochę się boję tego picia oleju. Mało jest Avensis na otomoto. A już zwłaszcza blisko Krakowa. Kilka linków które wpadły mi w oko.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-avensis-ID6zd3hs.html#42a2a50bc8
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-avensis-ID6zegX4.html#79f44c79dc
https://www.olx.pl/oferta/toyota-avensis-2001r-1-6-vvti-CID5-IDpml5H.html#0b99ef12cc
Z góry i bardzo dziękuję za pomoc :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2017, o 21:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Jeśli chcesz 1.6 to lepiej starego typu ale szukaj starej 2.0 i kupuj jesli nie ma rdzy. Przebieg bez znaczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2017, o 08:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 14:38
Posty: 4
Marka: Mazda
Model: 626
Rocznik: 1998
Silnik: DiTD
To faktycznie VVT-i jest kiepskim pomysłem? Starych Toyot jest jeszcze mniej :-/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2017, o 08:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
To kup accorda :) vvti ma swoje bolączki na przykład zużycie oleju. Jesli litr oleju na tysiac lub dwa tysiące km to dla Ciebie ok to bedziesz z vvti zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2017, o 09:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 14:38
Posty: 4
Marka: Mazda
Model: 626
Rocznik: 1998
Silnik: DiTD
Accordy też lubią olej, i też gniją. Jak to Japończyki ;-) Przymierzałem się wcześniej do Corolli kombi. Ale po oglądnięciu kilku sztuk i to stosunkowo młodych, bo z 2004-2005 dałem spokój. Na dzień dobry do robienia nadkola, ranty drzwi i progi. T22 starszego o kilka lat w takim stanie jeszcze nie widziałem. Może lepsza blacha, albo ludzie bardziej dbają. Nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2017, o 10:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Prawda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2018, o 12:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2015, o 13:09
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 1.8 benzyna
Cześć!
Przepraszam jeśli to spory offtop. Mam takie pytanie - czy obudowa deski rozdzielczej z Avensis T22 po lifcie będzie pasowała do wersji z przed liftu? Chodzi jedynie o obudowę - zegary, panel prawy i lewy nawiewu, oraz panel centralny nawiewu, klimatyzacji i radia zostałyby te same.
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2018, o 17:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 gru 2007, o 16:32
Posty: 26
Lokalizacja: Mazowieckie
Marka: Toyota
Model: było Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 benzna+LPG 3S-FE
Witam wszystkich zwracam się z uprzejmą do osób z forum czy ktoś zna oraz czy może się wypowiedzieć odnośnie tych autek
będę wdzięczny

1.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... xtor=SEC-8


2.
https://www.olx.pl/oferta/toyota-avensi ... 1c1fe9e109


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2018, o 21:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2018, o 20:38
Posty: 3
Marka: toyota
Model: ave t22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 4a-fe
Cześć,

Mam prośbę o ocenę stanu korozji.

Toyota Avensis T22,
GRADE: TERRA TYPE
DESTINATION: EUROPE
BODY: SEDAN
DRIVER'S POSITION: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE:4AFE 1600CC 16-VALVE DOHC EFI
FUEL SYSTEM: ELECTRONIC FUEL INJECTION (GASOLINE)
TRANSMISSION: MANUAL TRANSMISSION

Zrobiłem kilka zdjęć. Galeria onlin imgur:

https://imgur.com/a/lfRXoeX


Napisz proszę czy jest sens brać auto w takim stanie blacharskim i ile ewentualnie za naprawki/lakierowanie/zabezpieczenie.

Czy auto w takim stanie przejdzie przegląd?

Wiem, że przewody hamulcowe i rozrząd warto zrobić.

Zastanawiam się czy się pchać w takie auto? Ogólnie mi się podoba :)

Ogólnie to do poniedziałku musze kupic auto na dojazdy do pracy, ale nie chcę się pchać w szrota (bo jednego to już mam) :)

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2018, o 21:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2018, o 20:38
Posty: 3
Marka: toyota
Model: ave t22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 4a-fe
Ogólnie technicznie ok.

Tylko ta rdza, no i troche lakier, no i szyba boczna kierowcy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2018, o 21:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 sie 2015, o 17:57
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2002
Silnik: 1cdftv
Witam. Sprawdź jeszcze czy woda nie stoi przed fotelem pasażera i z tylu w beczkach oraz kole zapasowy. Ogólnie to dość dużo tej rdzy. Ja już bym się w to nie pchał miałem niedawno carine e którą dużo lepiej wyglądała. Mam też t22 ale tam to poza tylnym wózkiem nie widzę takiego nalotu. Wolałbym carine niż takiego avensisa, wiem że starszy, ale w tych pieniądzach uda się napewno kupic bardzj zadbany egzemplarz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2018, o 21:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2018, o 20:38
Posty: 3
Marka: toyota
Model: ave t22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 4a-fe
Thx :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2018, o 09:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 642
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Ja mam takie auto i przewody hamulcowe juz wymienilem bo mi zwrocono uwage na przegladzie ze izolacja popekana. Blotniki to standard w tym modelu, pod nimi rdzy nie bedzie, koroduje same poszycie. Na olx kupisz pod kolor po 200 za sztuke i wymienisz sam. Wymiana zajmie ci lacznie 5 godzin. Spod bez tragedii. Obejrzyj czy nie ma wody w kabinie i na dojazdy autko akurat ;)

Ps. Musisz byc swiadomy ze 4afe potrzebuje czestych dolewek oleju. Ten typ tak ma. Poza tym to bardzo nudny i bezawaryjny silnik ktory dobrze znosi lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2018, o 09:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 mar 2015, o 22:53
Posty: 98
Marka: toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: liftback
Rocznik: 1999
Silnik: 3SFE + BLOS
Poszukuję auta na dojazdy. Swoje T22 3sfe rozbiłem za "pomocą" sarny. Naprawa nieopłacalna. Zastanawiałem się nad inną marką ale nie za bardzo wiem co kupić żeby "to jeździło a nie stało w warsztacie" I dlatego poszukuję takiego samego auta z LPG. Jakby ktoś coś wiedział to prosiłbym o info.
Wczoraj dałem się nabrać na "super ofertę" https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... a4282399d4. Zgłosiłem do OTOMOTO. Dopiero po przyjeździe do domu/ zrobiłem w sumie 600 km/ i wpisaniu w wyszukiwarce nr. tel wyskoczył taki "kwiatek" http://www.uwagi.pl/articles/view/9265984. Tak to jest jak się człowiek podjara . Najchętniej to bym przed gościem ostrzegł ludzi na facebook'u ale nie mam konta.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2005 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda