TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 paź 2017, o 13:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2012, o 09:15 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Ale nikt nie każe nastawiać wycieraczek na auto. Jak spadnie kilka kropel lub ktoś nam spryska szybę można samemu uruchomić wycieraczkę i po kłopocie. Auto służy głównie do jazdy w deszczu, żeby nie bawić się samemu w ustawianie szybkości i częstotliwości ruchów. Niech komp myśli za nas. ;-)

Co do nawiewów - T22 i T25 tak mają, że pod siedzeniami są nawiewy. Ale brak w T27 nawiewu środkowego to lekka przesada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 13:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2009, o 21:46
Posty: 483
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Subaru
Model: Outback
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.5i boxer, CVT
ave_galex napisał(a):
Gorzej, gdy zmieniaja się w ciagu minuty kilkukrotnie, gdy słońce chowa się/wychodzi spoza chmur. Taka dyskoteka jest dość denerwująca...


Jeśli tak się u Ciebie robi, to chyba masz źle ustawiony czujnik zmierzchu. U mnie próg przełączenia na tryb nocny jest znacznie poniżej progu przełączenia na tryb dzienny (takie mam ustawienie fabryczne). Dzięki temu nie ma takiej sytuacji, że przy specyficznym poziomie oświetlenia czujnik zmierzchu zmienia tryb pracy kilka razy w ciągu minuty.

Owszem, zdarza się czasami, że wjeżdżając pod wieczór w mocno zadrzewioną drogę światła przełączają się na tryb nocny, a potem wyjeżdżając wprost na zachodzące słońce czujnik znów przełącza się na tryb dzienny. Ale tak jest naprawdę w specyficznych warunkach i tylko w określonej porze dnia. Jest natomiast inna niedogodność, która pojawiła się od momentu, kiedy mam zamontowane ledy dzienne. Otóż kiedy się wjeżdża do tunelu, czujnik włącza światła mijania. To niby dobrze, bo w tunelu jest obowiązek używania świateł mijania, a nie do jazdy dziennej, tylko że tak się robi nawet jeśli tunel jest krótki. A rozpalanie ksenonów na kilka sekund mija się z celem, więc generalnie od kiedy mam ledy, w ciągu dnia w mieście nie jeżdżę na "auto", tylko na 0, a na auto przełączam dopiero kiedy trzeba włączyć światła mijania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 17:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 lis 2012, o 18:09
Posty: 32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2. d-cat 177 km
Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale stwierdziłem że ten będzie najlepszy. Jeżdżę T27 od 7 miesięcy i postanowiłem wypisać co mi się w aucie nie podoba i co się podoba. Podkreślam, że moje uwagi są subiektywne i dotyczą sedana 2.2. d-cat w wersji Sol Plus z pakietem Life z 2009 r. Tak więc na początek to co mi się pnie podoba:
- brak osobnych świateł do jazdy dziennej,
- brak pokrywy maski na teleskopie (co może być też traktowane jako zaleta, bo jak go nie ma to nie będzie trzeba go wymieniać),
- płytki kształt bagażnika,
- dość wysokie spalanie,
- brak podgrzewanych przednich foteli,
- I bieg haczący przy zimnym silniku,
- brak nawet manualnej regulacji podparcia lędźwiowego przedniego fotela pasażera,
- nieprecyzyjny wskaźnik chwilowego spalania,
- brak polskiego menu,
- brak funkcji "trzech błyśnięć kierunkowskazu",
- brak wyświetlacza radia między zegarami,
- brak kontrolki niskiego stanu płynu spryskiwaczy,
- zawiasy pokrywy bagażnika wnikające do środka,
- słaba widoczność w prawo, przy włączaniu się do ruchu po skosie, spoglądając w prawo widzi się słupek i trzeba się pochylić do przodu,
- brak dysz nawiewów dla pasażerów tylnej kanapy,
- wskaźnik zasięgu prawdopodobnie pokazuje mniejszy dystans, niż rzeczywiście można przejechać, najwięcej pokazał coś ponad 690 km., z moich obliczeń wynika, że śmiało można przejechać sporo ponad 800,
- nierównomiernie działające spryskiwacze, oczyszczają przede wszystkim dolną część szyby,
- brak klimatyzowanego schowka (przynajmniej ja go nie znalazłem).

To teraz to co się podoba:
- super hamulce,
- świetne wyciszenie,
- komfortowe resorowanie,
- precyzyjny układ kierowniczy,
- bardzo dobre przyspieszenie i elastyczność od III biegu,
- płaska podłoga z tyłu,
- "system dotykowy",
- bluetooth z wybieraniem głosowym,
- skrętne przednie reflektory,
- fajnie bo wysoko siedzi się za kierownicą,
- rozrząd na łańcuchu, mam nadzieję, że długo nie będzie wymagał ingerencji,
- bardzo czytelne zegary,
- miły odgłos pracy silnika,
- pojemne schowki przed pasażerem przedniego fotela i w podłokietniku,
- wygodne przednie fotele (mam ponad 180 cm wzrostu),
- dobra widoczność do przodu, trzeba się tylko przyzwyczaić, że nie widzi się gdzie kończy się maska,
- silnik szybko osiąga temperaturę roboczą, a wnętrze się nagrzewa nawet po całonocnym postoju na kilkunastostopniowym mrozie,
- duże lusterka zewnętrzne,
- ogólnie wysoka jakoś auta, ma 4 lata, 102 000 km. przebiegu,póki co z silnika nie słychać żadnych stuków, ani przedmuchów, zawieszenie jest sprężyste i nie dobija, we wnętrzu też wszystko ładnie się trzyma, nawet kierownica (może była wymieniana), trochę odrapany jest tylko lewarek zmiany biegów.
W związku z powyższym, uważam że samochód ma pewne wady, ale jednak zalety są o wiele większe i póki co jestem z niego bardzo zadowolony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 18:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 01:10
Posty: 4142
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 193
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM
raczej wszystko to już było nic nowego ,zaglądnij głębiej do tematu :nuda:

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 18:36 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2712
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
zasieg ma zapas ze 100 km ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 20:27 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9432
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 497
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Ja już raz przekombinowałem :jezyk: i teraz jestem ostrożny... Zawsze wchodzi mi od 50 do 55 l

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2013, o 18:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2012, o 01:07
Posty: 688
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 20
Marka: Opel
Model: Astra IV
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2011
Silnik: 1.7D
Oprócz rzeczy które zostały wymienione wcześniej, (część z nich już została poprawiona w FL ) brakowało mi uchwytu na kwitki parkingowe, który zakupiłem w sklepie Jula za 5zł :brewki:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
było T27FL 2,0D kombi red box 146KM i 387Nm :-) :-) :-)
żony Xsara Picasso 1,6HDi,110KM
moje hobby BMW 750 V12 300KM już zabytek
żony hobby hodowla kotów selkirk rex http://www.rizadora.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2013, o 00:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 13:08
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T29
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 Pb CVT
W 2012 przesiadłem się w T27 Wagon z Mondeo mk3 kombi (poprzedni model, produkowany 2000-2007). W porównaniu do Forda brakowało mi:

- grzanej przedniej szyby,
- trzech mignięć kierunkowskazu,
- sensownie działających przełączników szyb. Jeżeli chcę mieć szybę otwartą np. do połowy, w Avensis muszę włączyć otwieranie, po czym trącić przełącznik w stronę przeciwną, ale na tyle delikatnie, by szyba nie zaczęła się zamykać. Wymaga to wyczucia i jest upierdliwe. W Mondeo do zatrzymania szyby wystarczyło trącić przełącznik w dowolną stronę i z dowolną siłą.
- Możliwości dalszego wysunięcia kierownicy. W Fordzie mogłem przyciągnąć ją bliżej siebie, w Ave chcąc mieć wygodnie wyprostowane nogi muszę nienaturalnie wyciągać ręce.
- Relingów na dachu, przez co istotnie ograniczony jest wybór belek i bagażników.

Brak teleskopów pokrywy silnika to rzeczywiście skaza na wizerunku, ale rzecz mało istotna w użytkowaniu. Znacznie bardziej boli mniejsza ilość miejsca w kabinie i w bagażniku (Mondeo jest od Avensis większe o pół klasy), choć to oczywiście zamierzenie konstrukcyjne, a nie niedopatrzenie bądź efekt oszczędności.

Listy analogicznych przewag Avensisa nie podam, bo musiałbym w tym celu wsiąść z powrotem do Forda i chwilę nim pojeździć ;) Na pewno lepiej rozwiązano automagiczne wycieraczki (w Mondeo mimo trybu "auto" wskazane było ręczne włączanie / wyłączanie wycieraczek, w Toyocie można zostawić przełącznik w jednej pozycji i zapomnieć o jego istnieniu).

Wyposażenie Toyoty które bardzo sobie cenię to:
- skrzynia CVT (!!!), plus manetki przy kierownicy,
- kluczyk zbliżeniowy (!!)
- tempomat,
- skrętne światła,
- schowki pod podłogą i przegródki po bokach bagażnika,
- odtwarzanie muzyki z pendrive i całkiem sensowne firmowe audio.

Ogólnie Toyota daje radę!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2016, o 23:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 maja 2016, o 14:35
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 Benz
xdauser napisał(a):
Podobnie nie moge zrozumiec dlaczego kitajce kierujac sie swa pokretna logika nie uwzglednili trybu Accessory ON w wersji z elektronicznym kluczykiem przy wylaczeniu silnika. Gdy motorek chodzi to przycisniecie bajeranckiego guzika ENGINE START/STOP powoduje totalny blackout i wylaczenie wszystkiego tj. silnika i urzadzen elektrycznych. A co gdy chce sobie posluchac radyjka lub pogadac przez CB. Ano musze jeszcze raz przycisnac magiczny guzik start/stop. Czyli w jedna strone mozna ale w druga juz nie... Dla mnie zupelnie bez sensu.


Witam,
wiem że to już stary temat i trochę odgrzewam kotleta,
ale mnie to też wkurzało od samego początku
więc może komuś to pomoże i poprawi jakość jego życia ;-) .

Dziś niechcący odkryłem że, można zgasić silnik bez wyłączenia radia :dance:

Nie wiem tylko czy to zadziała ze skrzynią manualną
(są pewne różnice w stosunku do CVT, np. hamulec ręczny).

W automacie, trzeba wyłączać silnik w pozycji innej niż P(arking)
i wtedy nie ma blackotu.
Może gaszenie na biegu a nie na luzie da też taki efekt w manualu?

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie drażni w tym samochodzie.
Hamulec ręczny, pomijając już to że jest elektryczny,
to w automacie nie zwalnia się automatycznie jak w manualnej skrzyni po dodaniu gazu :(
Trzeba go wyłączyć ręcznie.


Pozdrawiam,
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2016, o 23:14 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2712
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
a ja bym chciał automatyczne otwieranie klapy bagaznika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2016, o 17:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2015, o 21:14
Posty: 197
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 126KM
.....moim pasażerom brakuje regulowanej tylnej kanapy ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2016, o 18:43 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2014, o 08:53
Posty: 90
Lokalizacja: WRC
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-CAT 150KM
AVE napisał(a):
a ja bym chciał automatyczne otwieranie klapy bagaznika


To akurat się da załatwić. W kombi sterowany elektrycznie z zamka siłownik zamiast amortyzatora lub odpeoednio dobrana sprezyna (tak w bravo hatch temat ludzie załatwiają) A w sedanie kicker ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
--
Tomasz

2oo by Kawasaki, a 4oo służy tylko do przemieszczania zimą :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2017, o 09:39 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 03:50
Posty: 51
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2016
Silnik: 1.8
1. Nawiewy dla pasażerów z tyłu.
2. Teleskop podtrzymujący maskę silnika.
3. Możliwość "przewijania" utworu paskiem na ekranie.
4. Może trochę na odwrót w stosunku do tematu: zbędny jest przycisk włączania tempomatu - powinien być zawszę gotowy do użycia.
5. Brak półki w schowku.
6. Brak gniazda zasilania dla pasażerów w tylnej części kabiny.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

_________________
...and Justice for All...

...and Beer for All!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda