TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 lut 2018, o 12:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2009, o 15:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Ciekawy jestem jak wygląda legendarna niezawodność avensisów i przy jakich przebiegach pojawiają się usterki. Widomo w każdym aucie zużywają się części i trzeba je wymieniać zastanawiam się jakie części i przy jakich przebiegach były wymieniane w Waszych Avkach.
Na początek zacznę od siebie – sedan T_22 2001 silnik D4D 131 kkm:
- koło dwumasowe już zaczyna dawać znaki o sobie,
- w zimie padł akumulator – 8 lat to chyba całkiem nieźle,
- wg. książki serwisowej przy 78 kkm zmieniono klocki z porzodu,
- 130 kkm do wymiany są z klocki z tyłu,
- w zimie nie zawsze zaskakiwał rozrusznik – chyba czeka na regenerację.
Pozostałe zużywalne elementy są ok. zawieszenie, amortyzatory itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 17:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 22:12
Posty: 308
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
Marka: Nissan
Model: Primera
Rocznik: 2000
Silnik: 1800 + LPG
T22 sedan 1,6 u mnie przy przebiegu 150 tys. wymieniony rozrzad przy okolo 175 tys olej ale to podstawowe wymiany przy 181 tys. km musialem podspawac tlumik bo troszku zaczol pierdziec no czeka mnie wymiana gum w tylnym zawieszeniu bo zaczely juz pukac i irytuje mnie to a tak reszta ok sprawdzone na scierzce diagnostycznej amory oki hamulce jak brzytwa wiecej moze powiem jak dluzej pojezdze Ave ale jak narazie nie moge narzekac no i troszku sprzeglo ciezej chodzi u Was tak samo???

_________________
Czesio Team

SEAT TEAM ODDZIAŁ >KUJAWY TEAM<

SPEEDWAY FAN : GKM - GRUDZIĄDZ FAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 19:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 22:33
Posty: 211
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Sedan
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 4A-FE 110KM
Avensis 1.6 T22:
- 180 000 km (po zakupie) wymiana rozrządu, filtrów itp.
- 190 000 km wymiana termostatu - jeździł niedogrzany
- 192 000 km pospawanie wydechu między kolektorem wydechowym a katalizatorem
- 200 000 km wymienione tarcze hamulcowe z klockami i uszczelka pod klapa zaworów
Do wymiany kwalifikują się gumy stabilizatorów, poza tym nic więcej avce nie dolega.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 21:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Na etapie zakupu auta myślałem o bęzynce - dużym argumentem było to, że nie trzeba zmieniać rozrządu a Wy napisaliście, że jesteście po wymianie - rozumiem, że VVTi. Czy te wymiany były podyktowane jakimiś oznakami zurzycia czy poprostu ktoś powiedział, że trzeba? Kiedyś w salonie T-ty widziałem Priusa jako demo z rozciętym silnikiem i łańcuszek rozrządu nie przypominał tego we fiatach - był podwujny i dużo grubszy - sprawiał wrażenie, że nie da się tego zajechać.
Ile kosztuje wymiana łańcucha w VVTi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 21:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 22:12
Posty: 308
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
Marka: Nissan
Model: Primera
Rocznik: 2000
Silnik: 1800 + LPG
ja akurat mam zwykly silnik 1,6 16V nie VVTi a rozrzad z tego co wiem powinno sie wymieniac raz na 150kkm

_________________
Czesio Team

SEAT TEAM ODDZIAŁ >KUJAWY TEAM<

SPEEDWAY FAN : GKM - GRUDZIĄDZ FAN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 21:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mkola16 napisał(a):
Ile kosztuje wymiana łańcucha w VVTi?
jakos nie kojarze zeby ktos sie skarzyl na trwalosc lancucha, masz problemy czy pytasz na zapas? zreszta to pytanie do watku o rozrzadzie :czytaj:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 21:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Pytam z ciekawości - zdziwiła mnie informacja o wymianach. Może coś napiszesz o swoich przygodach z Ave WRC?- myślę, że taki temat ma większy sęs jak pisanie jak stuka dwumas w D4D - bo czasem nie stuka i pada :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 21:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mkola16 napisał(a):
Może coś napiszesz o swoich przygodach z Ave WRC?
http://avensis.info/viewtopic.php?t=3384 + wieeele innych, robilem prawie wszystko :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 22:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
No to SZACUN :-) . Ładne masz autko.
Ale w tym temacie chodziło mi o zebranie informacji co komu i kiedy padło. Może to być pomocne np. przy zakupie auta, diagnozowaniu własnych problemów albo nabraniu podejżeń, że ma się auto z kręconym licznikiem ;-).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2009, o 22:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mkola16 napisał(a):
No to SZACUN . Ładne masz autko.
dzieki :cfaniak:
mkola16 napisał(a):
Ale w tym temacie chodziło mi o zebranie informacji co komu i kiedy padło

165 tys. amory tyl (fabryczne oczywiscie, wiec mialy prawo)
175 tys dwumas
185 tys skrzynia biegow (5 bieg)
inne (czesto kosztowne) [CENZURA] pomine :auto:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 09:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 mar 2008, o 23:30
Posty: 108
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Widzę ciekawy temat się pojawił, niektórzy mówią że nic przy swoich autach nie robią a jak pytam np o klocki to zaczyna się kręcenie w stylu "a wiesz, klocki to normalne że trzeba wymienić" ale ciągle mówią że nic i każdy chwali swoje.
To i ja się podzielę informacjami na temat co wymieniałem w mojej ave 1,6 4A-FE z 2000r.
172tyś-zaraz po kupnie taki pakiet startowy czyli: wymiana oleju, filtrów, świec, rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, sprawdzenie i napełnienie klimy.
180tyś-wymiana prawego drążka kierowniczego
192tyś-olej i filtry
ok 205tyś-gumki i łączniki stabilizatorów przód i tył, tylko z przodu się wybił jeden łącznik ale dla świętego spokoju wymieniłem także resztę
212tyś-olej i filtry, klocki hamulcowe z przodu.
Obecnie 217tyś i wszystko gra.
W między czasie przez 1,5 roku eksploatacji doszedł komplet nowych opon zimowych, 2 opony letnie, i dwie żarówki H7. Myślę że gdyby był lpg lista by się wydłużyła, póki co z auta jestem zadowolony :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 09:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1121
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Wątek powinien chyba się nazywać AWARYJNOŚĆ AVE ;p Jeśli chodzi o bezawaryjność to brawa się należą zawieszeniu - jest naprawdę trwałe (poza tylnymi gumami stabilizatorów, które trzeba wymieniać co 100 tys i z tą wymianą są ciekawe przygody - mi się już powoli kończą) - przez rok nie ubyło nawet 1% sprawności amorków (te same maszyny testujące), mimo, że przelatałem 40tys po średnio ciekawych drogach...

Silnik, sprzęgło i skrzynia póki co ok, rozrząd wymieniłem po zakupie przy 230tys, bo nie wiedziałem kiedy), od razu tarcze (zapewne badziewie oryginalne). Plus to blacha - nic nie rdzewieje na zewnątrz, choć na podwoziu są już oznaki...

Generalnie przerobiłem prawie wszystkie TTTM, poza nie kręcącą stacyjką w gorące dni.

Teraz założyłem LPG i zobaczymy co wyjdzie - do zrobienia mam jeden zawór - lekki luz, ale to dlatego, że często dokręcam do redline'a - niestety, żeby tym autem z 4A-FE wyprzedzić tak trzeba :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 11:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 paź 2008, o 22:56
Posty: 22
Lokalizacja: Łódz
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D 2.0
Witam, właśnie tak jak Powiedział nasz kolega ANABOLO w poście awaryjność
ave, niestety.
Po zakupie oczywiście pakiet startowy rozrząd+filtry+oleje ok180tyś
-gumy drążka stabilizatora tył jakieś 5tyś póżniej
-regeneracja przednich docisków hamulcowych jeden z nich się zapiekł
-rozrusznik zaczyna dawać o sobie znać jak jest ciepło czasami nie kręci/wymiana ok190tys
-w chwili obecnej wymiana kola dwumasowego 205tyś pewnie już zaczęło dawać o sobie znać Niemcowi i dlatego ją puścił dalej.
-już szykuje się do wymiany tarcz hamulcowych lekkie pulsowanie przy hamowaniu
Podsumowywująć miałem już kilka samochodów różnych marek zdecydowałem się tym razem na toyotę i chyba to będzie ostatni raz, troszkę dużo tych usterek jak na 25tyś które zrobiłem.

Pozdrawiamhttp://avensis.info/images/smiles/glupek.gif


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 14:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:32
Posty: 53
Lokalizacja: mazowieckie
Avensis 2.0 D4D Liftback, prod. 08/2002
Pochodzenie: Niemcy, do kraju sprowadzona 08/2004 r.
W moich rękach od 08/2007 (przy 75.000 przebiegu – podobno oryginalny).

Robione:
81.500 rozrząd komplet
88.000 wymiana paski wspomagania i alternatora
88.000 wymiana klocki hamulcowe przód i tył
91.636 wakacyjny sprawdzian bezpieczeństwa w ASO – nic nie wykazał do zrobienia
103.000 czy coś koło tego, serwis klimy – przetarło gdzieś rurkę jakąś i cały czynnik sobie poleciał, spawanie i ponowne napełnienie
105.000 aktualnie

Do tego wymiany oleju, filtrów. Nowe komplety opon letnich i zimowych. Wymienione: wycieraczki z przodu i z tyłu, kilka żarówek, jeden bezpiecznik chyba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 18:39 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
ave verso 2.0 D4D 2002 (157tys)

jak na razie wymienione:

- zawory SCV (padaczka)
- jarzmo hamulca przedniego (zatarta prowadnica)

poza tym eksploatacyjne rzeczy (rozrząd, olej i filtry)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 19:05 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2199
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
niecałe 144kkm zakup, przebieg potwierdzony książką ASO
Natychmiast po zakupie: rozrząd, wszystkie płyny, wszystkie filtry

159kkm
Toczenie tarcz hamulcowych + klocki przód,

164kkm
prezent dla Ave i dla właściciela ;-) - montaż elektrycznego ogrzewania postojowego DEFA.

165kkm
klocki tył

168kkm
sprzęgło - komplet z kołem (zabolało!)

169,5kkm
amortyzatory tył.

Przy kolejnym przeglądzie (175kkm) muszę wymienić drążek kier. - ma nieznaczny luz.
Przy okazji zobaczę "ewentualnie co jeszcze?"

I to tyle.

Najbardziej "kaso-chłonne" było sprzęgło, tym bardziej że koło 2-masowe wymieniłem na wyrost!

PS. Pierdół nie wpisywałem (tj. dywaniki, zapachy, płyny, wycieraczki etc...)

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2009, o 04:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 00:06
Posty: 452
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 liftback
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4Diesel
1. 138 tys. zakup Avensis (potwierdzone książką servisową)
2. 140 tys. Wymiana Oleju (Castrol magnatec 10W40), filtrów (wszystkie), płynu sprzęgła i hamulcowego, wspomagania, klocki hamulcowe Lucas (tył) --> 500zł
3. 141 tys. wycieraczki Unitec L530, prawa 450. - 30zł
4. 148 tys. wycieraczka tylna 500mm
5. 152,5 tys. wymiana Oleju (Castrol magnatec 10w40), filtr oleju Filtron, rozrząd(kompletny)+pompa wody, paski osptrzątowe, płyn hłodniczy, naprawa błotnika+zderzak (z OC sprawcy), regeneracja rozrusznika
6. 154 tys. żarówki TUNGSRAM H7 - bluish i megalight ultra, dywaniki
7. 155 tys. Helix db62.1 + maty :)
8. 157 tys. nowy akumulator norauto 360zł, spryski od C3
9. 159 tys. chyba wszystko git malina (?) :)

[ Dodano: 2009-06-19, 04:10 ]
no dobra... zapomniałem jeszcze o oponach oponach zimowych kleber, które zakupiłem zeszłej zimy :)

_________________
If today was perfect, there would be no need for tomorrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2009, o 09:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:09
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 vvt-i
1. Przy przebiegu 90 kkm wymieniłem klocki hamulcowe tył (jak się okazało w trakcie wymiany jeszcze mogłem z tym poczekać)
2. Przy 110 kkm wymienione przednie prawe łożysko
3. Przy 115 kkm usunięta korozja nad przednią szybą (powszechna w T22 )

_________________
Sukces nie zmienia człowieka, tylko obnaża jego prawdziwe oblicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2009, o 11:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2008, o 13:24
Posty: 18
Lokalizacja: Kalisz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 1CD-FTV
163k km (09.2008) - zakup autka (przebieg oryginalny sprawdzony)

164k km (09.2008) - wymiana klocków hamulcowych ~ 100zł

175k km (11.2008) - wymiana oleju (LOTOS SYNTETIC 5W/40), filtry komplet Mann ~ 400zł

181k km (03.2009) - awaria wtryskiwacza (nasze piękne polskie paliwa), naprawa jednego plus czyszczenie reszty przy okazji plus robocizna ~ 1000zł

Po tym fakcie zmądrzałem - zacząłem tankowac tylko V-Power ON na stacjach Shell

185k km (04.2009) - znów wtryskiwacze - żeby było zabawniej wszystkie cztery! Zrobione dochodzenie - piasek w baku na tyle miałki że przeszedł za filtr - powód - brudne kadzie na jedej z kaliskich stacji (na chwile obecną złudne starania o odszkodowanie - nie ja jedyny na tym ucierpiałem), jeden z wtryskiwaczy nie do naprawy - kupno używanego (nowy 2800zł), regeneracja pozostałych trzech, zakup podkładek uszczeniających na listwę common-rail (tylko serwis), całość koszty ~ 2000zł

Po tym fakcie zmądrzałem na tyle że zmieniłem stacje na ORLEN i leję Verva ON - jak do tej pory, odpukać, wszystko OK

187k km (05.2009) - wymiana opon, przy okazji zbierzność i wymiana końcówek drążków i tylnich łączników stabilizatora ~ 1200zł

190k km (06.2009) - wymiana oleju na taki jak poprzednio i filtr ojelu i powietrza, przy okazji pasek wielorowkowy ~ 350zł.


Co do bezawaryjności auta to nie mógłbym narzekać gdyby nie czynniki zewnętrzne niezależne ani od auta ani ode mnie które miały wpływ na awarię wtryskiwaczy. Także nie licząc tamtych awarii z autka jestem zadowolony aczkolwiek nie jest ono najtańsze w eksploatacji.

_________________
Toyota 4 Ever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2009, o 12:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lis 2008, o 19:03
Posty: 114
Lokalizacja: z Wrocławia
Marka: Toyota
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
Witam,
to w koncu trzeba wymieniac rozrząd a avce t25 1.8 benzyna jesli tak to co ile

_________________
Karlito

ATS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2009, o 12:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2008, o 13:24
Posty: 18
Lokalizacja: Kalisz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 1CD-FTV
Z tego co mi wiadomo w Ave T25 1.8 129KM jest łańcuch rozrządu. Jeżeli masz zamiar wymieniać to napinacz łańcucha robi tylko firma TSUBAKI - koszt od 80 do 100zł a sam łańcuch to koszt około 400-500zł

Edit - zestaw rozrządu czyli koło plus łancuch to koszt okolo 600-700zł

_________________
Toyota 4 Ever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2009, o 15:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sie 2008, o 22:29
Posty: 23
Lokalizacja: Bedzin/York
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 D4D
Przez okolo 14tys mil (1 mila to 1,61km) wymienilem tylko zarowke z przednim reflektorze....
Samochod zakupiony byl ze stanem 71152mile


85tys......mialem wyciek ze skrzyni olej panowie z warsztacie a agnlii powiedzieli ze olej dolany ze nie ma sie co martwic....2tys km do polski.....olej wyrzygany cieklo zarowno z obu pol osi jak i z dekielka...jako ze nie bylo oleju to padly lozyska.....
Pojechalem do ASO SOSNOWIEC(TOYOTA KONSEK to samo co w Rybniku)
Uszczelnienie skrzyni biegow plus komplet lozysk plus sprzeglo komplet plus wymiana paska klinowego(mialem swoj zakupiony 80zl Conti)-----4tys 27groszy.....
Wymienilem Tarcze hamulcowe klocki,filtr oleju i powietrza(tarcze 120zl klocki 80zl).....zrobil to moj ojciec
Po naprawie w ASO samochod dostal dziwnych wibracji--okazalo sie ze silnik byl troszke przesuniety--- poprawili--dodatkowo wykryli dziure na plecionce za kolektorem---350zl w warsztacie w Bedzinie...auto jakos dziwnie chodzi,pojawily sie jakies problemy ze ssaniem do tego jakies stuki na pasku klinowym----jestem raczej srednio zadowolony z tej wizyty w ASO..
W Zakopanym ktos rozbil mi szybe przednia---435zl.....
Narazie tyle mam nadzieje ze auto nie stanie na autostradize w niemczech w drodze powrotnej.....
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2009, o 20:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
T25 2.0 d4d. Wymienilem dwumase a teraz wklad pompy wodnej. Pozatym lozyska w przednich kolach

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lip 2009, o 16:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2008, o 21:45
Posty: 67
Lokalizacja: Lubin
Avarie w ave cd.. - 136 kkm
- strzeliła końcówka spryskiwacza przedniej szyby - nikt jej nie dotykał poprostu od słońca,
- pojawił się wyciek oleju - jak auto stoi kilka dni pojawia sie niewielka plama,
- biegi zaczynają ciężko chodzić jak się stoi w korkach - prawdopodobnie kolejny etap przed wymianą sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2009, o 14:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 20:45
Posty: 10
Lokalizacja: WaWa
witam,

Ave 2.0 VVTi D4 SOL kombi 2001, zakup przy 134 tys., full ASO, full bezwypadkowa, od pierwszego właściciela, salon Polska, kontrolowana w ASO przed zakupem...

teraz przebieg ok. 152 tys.
- na starcie: plyny, filtry, wycieraczki, dywaniki, galka zmiany biegow, serwis klimy, pranie tapicerki.. etc... pare stowek +
przednie tarcze i klocki - Delphi i Ferodo, ok. 1000
- ok. 144 tys. awaria - sonda Lambda, brak zamiennikow, kombinowalem z uzywkami ok. 200 zl, dwie jakie kupilem nie dzialaly - sprzedawca na szczescie przyjal zwrot, zakup w ASO ok. 900... + koszty 3 wymian i kasowania bledow...
sa jeszce 3 takie sondy w d4... niepokoj... :-(
- ok. 150 tys. awaria - zapiekly sie tloczki z przodu w wyniku czego zwichrowały sie prawie nowe tarcze... koszt naprawy z wymiana plynu ze 250...
- naprawa nie pomogla - tłoczki do regeneracji (niedostepne oddzielnie, w ASO tylko z calym zaciskiem za 1700!), tarcze do toczenia... kolejne kilka stowek... i efekt niepewny...

dodatkowo drobiazgi:
- znany na forum - popsuty zawias schowka na okulary, prosta samodzielna naprawa... :-)
- awaria mechanizmu zamykania tylnej klapy kombi - naprawione samodzielnie... koszt pękniętego plasticzku w ASO (bez bebna) 350!.. ja swoj pokleilem i gra...
- problem ze spadkiem mocy do 3000 rpm (znany z forum) - kolektory i przepustnica do czyszczenia... sam czy w warsztacie? zobaczymy...
- inny problem z gatunku TTTM - woda w bagazniku - wywietrznik do naprawy... jedna samodzielna nie odniosla skutku druga bedzie OK.. :-) jest zakupiona uzywka w stanie OK...
- sprzeglo o sobie przypomina... glosna praca...
- wyminana kilku zarowek - mijania, wnetrza, tablicy rejestracyjnej...
- popsula sie blokada otwierania okien... temat pozostawilem, nie mam dzieci...
- nie dziala blokada kierownicy... trudno...
- opony – zwykla eksploatacja…

to wszysko przez 18 tys. km... no nie do konca... czesc przejeta po poprzednim wlascicielu - schowek, woda, blokada kierownicy, zaszlamione kolektory i pewnie pare innych... :-(

dbam o samochod... moze stad te kaprysy rozwydrzonej Toyki...

i jeszcze cos... jedna z jej wiekszych zalet jest............ to forum!
bardzo pomocne, profesjonalne, rzeczowe... wiele sie stad dowiedzialem, czytam od poltora roku niczym prase motoryzacyjna tyle, ze ukierunkowna tematycznie na moja rozpieszczona Toyotke...

pozdrawiam wszystkich Avesiarzy…


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2009, o 17:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 cze 2009, o 10:21
Posty: 4
Lokalizacja: Piaseczno
To i ja sie doloze :-)
T25 D4D 126km kombi, przebieg ok. 39kkm, kupiona w 2008r w maju.
Usterki:
- drgajace lusterko wsteczne (ASO nie wie jak je rozgryzc, wymienilo mi profilaktycznie lusterko, ale dalej jest to samo)
- duuuze zuzycie oleju siegajace (do ostatniego przegladu 15-30kkm ) 5l (znany problem tego silnika)
- wymieniony zacisk/obejma metalowa tlumika koncowego 9na wolnych obrotach metaliczne stuki)
- wymieniona tylna lewa lampa
- prawa przednia zarowka H7 sie spalila
- wymieniona kierownica (luszczenie sie kierownicy)
- drgania na wolnych obrotach rezonujace na tablice rejestracyjna (wymienione podkladki i podlozona pod nie gabka ;-) )
- wymiana plastiku (nie trzymal) przy przelaczniku szyb na boczku drzwi od kierowcy a po miesiacu caly boczek bo tym razem uszkodzone zostaly w tym plastiku zaczepy
- wypada zapiecie zaglowka materialy w siedzeniu kierowcy
- wymiana centralki alarmu (wlaczal sie alarm zaraz po odblokowaniu go gdy na krotko zostal wlaczony) - zle byla podpieta - tak twierdzi ASO, wiec po cholere wymienili?
- dwa razy spadla jakas zapinka od jakiejs rury do turbiny i silnik nie mial mocy (znany problem tego silnika)
- podczas przejezdzania przez nierownosci halasowala uszczelka nad drzwiami kierowcy - wymieniono uszczelke
I to chyba na razie tyle.
Ogolnie - zenada, jak na nowe auto... i Toyote?
Z 3 swoimi pozostalymi samochodami tak czesto nie bylem w serwisie razem wzietych. Z nich zostal jeden, dwa juz przechandlowalem, a najmlodszy mial 3 latka, najstarszy 10.

_________________
Rafał Rosłaniec


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2009, o 23:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 maja 2008, o 16:39
Posty: 11
Lokalizacja: Szczecin
Marka: TOYOTA
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2C-TE
Kupiłem Avensiskę 2.0TD w niemczech, ale było ściągnięta z Włoch, miała na liczniku 260000km i na tyle wyglądała, nie robiłem nic przez 30000km oprócz wymiany olejów i filtrów, aż wracałem ze Szwajcarii i zrobiło mi to 3 dziury w głowicy "zdjęcia w temacie Techniczne - silnik" od tej pory straciłem zaufanie do Toyoty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sie 2009, o 00:04 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
mareczek804 napisał(a):
Kupiłem Avensiskę 2.0TD w niemczech, ale było ściągnięta z Włoch, miała na liczniku 260000km i na tyle wyglądała, nie robiłem nic przez 30000km oprócz wymiany olejów i filtrów, aż wracałem ze Szwajcarii i zrobiło mi to 3 dziury w głowicy "zdjęcia w temacie Techniczne - silnik" od tej pory straciłem zaufanie do Toyoty...

Straciłeś zaufanie do Toyoty, bo zepsuł Ci się samochód z przebiegiem 290000 km ??? Hmm, takim zaufaniem to ja bym żadnego producenta nie obdarzył - żeby samochód, którym ktoś mi nieznany zrobił ćwierć milion kilometrów, jeździł po wsze czasy. Myślę że nie o taką "bezawaryjność" chodzi większości z wypowiadających się tu forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sie 2009, o 10:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 maja 2008, o 16:39
Posty: 11
Lokalizacja: Szczecin
Marka: TOYOTA
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2C-TE
Mi się zdaje że to nie jest duży przebieg, często widzę auta po 600 000km i bez żadnej awarii, to dla Toyoty zwykły nie wysilony silnik nie powinien być problem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sie 2009, o 10:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 15:16
Posty: 77
Lokalizacja: Dolnośląskie
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Ave 2.0 VVTi D4

- 112 kkm (oryginał) - pokolei padły 3 sondy lambda (kupione używki - działają, obecnie mam jeszcze zapas 3 szt z katalizatorem kupione za 400 zł :)),
(wg ASO kat pociągnie do 200 kkm i wymiana)
- przydałoby się czyszczenie klapów dolotu,
- obecnie 125 kkm brak awarii,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda