TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 25 maja 2018, o 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2009, o 23:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
Srebrna Panda Przedstawiciela Handlowego. Sluzy do jazdy na wprost i wozenia zemniakow. Teraz czeka na pranie tapicerki i wymiane opon na mniej zajechane i czeka na kolejna daleka podoz.
Zakladajac ze to hamownia Vtech odjalbymkilka koni - a i tak jest niezle


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2009, o 21:03 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 11:08
Posty: 88
Lokalizacja: wieś Kabaty
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 diesel
Witam,
o czym świadczy uskok momentu do wartości < 280 Nm/2,3 rpm w przedziale obrotów 2,2k - 2,6k na wykresie Toyoty Avensis T25 2.0 D-4D z 2004 roku ? Co powoduje ? (Wyszedł mi podobny, Pan Tomek nie komentuje).
pozdrawiam,
:auto:

_________________
Luca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2009, o 13:46 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2688
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 56
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Najlepiej wklej ten wykres...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2009, o 14:14 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2688
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 56
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Kilka wykresów znalezionych w necie:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2009, o 00:56 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 11:08
Posty: 88
Lokalizacja: wieś Kabaty
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 diesel
Spróbuję wkleić i nie pochrzanić (brak doświadczenia), dzięki ...
ps.
Za duży format, konieczna była konwersja, chyba OK, znowu za duży ...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Luca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2009, o 19:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sie 2008, o 21:59
Posty: 45
Lokalizacja: Karczew
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 D4D
T22 D4D :)

Obrazek


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 12:15 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Kubeq napisał(a):
T22 D4D :)

Co ??? Jakiś "chory" silnik tu mierzyli :bojesie: . Niby wyszło mu nawet więcej mocy, niż fabryka daje, ale moment poniżej 2000obr./min. zdecydowanie poniżej rzeczywistych osiągów "zdrowego" D-4D 110KM. przy 2000 (a w najgorszym razie ok. 2200) powinien mieć te 250Nm bez łaski, a z tego wykresu wynika, że zaczyna porządnie przyspieszać od 2500. Zapraszam na przejażdżkę moim klekotem, ślepy zauważy, że ten wykres to bzdura :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 14:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sie 2008, o 21:59
Posty: 45
Lokalizacja: Karczew
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 D4D
Portal,też zwróciłem na to uwagę,bo taka prawda,auto porzadnie przyśpiesza gdzies od 2500.Myślisz,ze zalezne to jest od czegoś?


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 14:33 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Kubeq napisał(a):
Portal,też zwróciłem na to uwagę,bo taka prawda,auto porzadnie przyśpiesza gdzies od 2500.Myślisz,ze zalezne to jest od czegoś?

Na pewno od tego, czy silnik jest sprawny - myślę, że większość posiadaczy T22 D-4D potwierdzi moją opinię o dynamice tego samochodu. Co może być nie tak u Ciebie? Chyba turbina - ewidentnie za późno się rozkręca. Bo poza tym, jak rozumiem, niepożądanych efektów brak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 14:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sie 2008, o 21:59
Posty: 45
Lokalizacja: Karczew
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 D4D
Turbina załącza się gdzieś przy 2100-2200,słychac jak szumi,a mocy nabiera dopiero powyzej (ok2500)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 15:35 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Kubeq napisał(a):
Turbina załącza się gdzieś przy 2100-2200,słychac jak szumi,a mocy nabiera dopiero powyzej (ok2500)

U mnie szum turbiny słychać mniej więcej od 1600-1800 (a kopnięcie rzeczywiście przychodzi nieco później), więc wciąż obstawiam turbinę. Chyba że np. bypass otwiera się za wcześnie (albo w ogóle nie zamyka) i ciśnienie spalin na turbinie jest za niskie. A jeśli np. zawór zawiesił się w jakiejś pozycji półotwartej, to mogłoby tłumaczyć wyższą moc maksymalną - wtedy z kolei na wysokich obrotach ciśnienie byłoby wyższe niż powinno. Ale to już moje teoretyczne przemyślenia ;-) . Tak czy inaczej zalecałbym wyjęcie i diagnostykę turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 12:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2008, o 22:11
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D-4D 1CD-FTV
Portal napisał(a):
myślę, że większość posiadaczy T22 D-4D potwierdzi moją opinię o dynamice tego samochodu


Portal napisał(a):
U mnie szum turbiny słychać mniej więcej od 1600-1800 (a kopnięcie rzeczywiście przychodzi nieco później)


Potwierdzam :tak:

_________________
Obrazek
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.
"Мастер и Маргарита" - Михаил Афанасьевич Булгаков


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 gru 2009, o 15:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 sie 2008, o 21:59
Posty: 45
Lokalizacja: Karczew
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 D4D
Nagrzałem silnik,przejechalem sie,i przy głębszym przysłuchaniu sie ,turbina lapie przy 1600-1800,czyli rzeczywiście,jak mówicie.Nie będę kombinowal narazie,jezdzi,moc ma,wiec nie bede sobie robił problemu i niepotrzebnych wydatków:)

Tak naprawde to może być też błąd w wynikach hamowni,a na dokładne sprawdzenie auta na drodze,to teraz pogody nie ma.


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2010, o 17:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 15:43
Posty: 415
Lokalizacja: garwolin
Marka: audi
Model: A.3
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 fsi 150km
bylem dzis w Alta Racing na hamowni
124.3km
284.6Nm
fotka z hamownie w linku ponizej:

http://avensis.info/viewtopic.php?t=444 ... c&start=30


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2010, o 20:51 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2742
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
A przy jakich obrotach te wyniki?
Bo w katalogu piszą odpowiednio 3600 obr/min i 2000-2800 obr/min.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sty 2010, o 11:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 15:43
Posty: 415
Lokalizacja: garwolin
Marka: audi
Model: A.3
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 fsi 150km
dzis dopiero otrzymalem na maila wykres


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sty 2010, o 22:48 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 11:08
Posty: 88
Lokalizacja: wieś Kabaty
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 diesel
emilioo napisał(a):
bylem dzis w Alta Racing na hamowni
124.3km
284.6Nm

Witam, napisz coś więcej, bo pomiar raczej nie dotyczy oryginalnego silnika, a "zaszczepionego" (czym ?). Obejrzyj diagram mojego autka z 12.12.2009 - jest podobny, a ja mam chip wszczepiony w ASO. Oryginalny silnik wykazywał <113 KM (zamiast 116), ale to typowe - producenci zawyżają moc silnika. Tak więc parametry Twojego silnika są poprawne i nie spowodują uszczerbku na "jego zdrowiu".
Pozdrawiam,

_________________
Luca


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2010, o 17:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 15:43
Posty: 415
Lokalizacja: garwolin
Marka: audi
Model: A.3
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 fsi 150km
jamela napisał(a):
Witam, napisz coś więcej, bo pomiar raczej nie dotyczy oryginalnego silnika, a "zaszczepionego" (czym ?). Obejrzyj diagram mojego autka z 12.12.2009 - jest podobny, a ja mam chip wszczepiony w ASO. Oryginalny silnik wykazywał <113 KM (zamiast 116), ale to typowe - producenci zawyżają moc silnika. Tak więc parametry Twojego silnika są poprawne i nie spowodują uszczerbku na "jego zdrowiu".
Pozdrawiam,


jak mi wiadomo silnik niebyl niczym zaszczepiony przez poprzedniego wlasciciela i ja przy nim nic nie robilem. wg mnie nic nie bylo robione przy tym motorze.

_________________
avensis by emilioo

viewtopic.php?t=4446


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2010, o 21:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
Cytuj:
jak mi wiadomo silnik niebyl niczym zaszczepiony przez poprzedniego wlasciciela i ja przy nim nic nie robilem. wg mnie nic nie bylo robione przy tym motorze.


Poprostu cód :hihihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2010, o 19:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2010, o 16:46
Posty: 21
Lokalizacja: krakow
czesc moze ktorys z kolegow wie gdzie w krakowie jest dobra hamownia zeby sprawdzic swoja toyote avensis d4d 2,0 dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2010, o 23:04 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2742
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
No gdzie jak gdzie ale w Krakowie to macie Vtecha, więc problemu żadnego nie ma.

ul. Bieżanowska 71
30-812 Kraków
tel. 012 658 66 66


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2011, o 00:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 638
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
Obrazek



Wybralem sie ostatnio na hamownie, z ciekawosci i ogolnie zeby zobaczyc.

Na wykresie momentu obrotowego (gorny) sa dosyc spore wahania w przedziale 2700 - 3300 obrotow, czy to normalne w tych silnikach czy jest to oznaka ze dalej mam problemy ;)
T25 FL 1.8 vvt-i 37tys km. hamownia v-tech dyno.

Mam nadzieje ze na tym zdjeciu cos widac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2011, o 19:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 638
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
hamownia v-tech po prostu bo dyno to z ang. hamownia ;) Nie znalazlem niestety nic do porownania :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2011, o 12:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2010, o 23:28
Posty: 221
Lokalizacja: Sławno, Ulm
Pochwały: 14
Marka: Avensis
Model: T27 Executive
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.2 D-CAT
Podpinam się pod istniejący już temat, z czystej ciekawości pojechałem sprawdzić ile kucy pasie się na łące, oto wynik pomiaru.
link do wyniku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/560f13af369b283e.html
Avensis T22 wagon 2,0 d4d z 2000 roku, przebieg - 322 500,paliwo - diesel extra shell'a, olej - mobil1 turbo diesel 0w40.
Moc(120,1KM) i moment obrotowy(251,4Nm) są większe od "fabrycznych", znajomy mechanik twierdzi że tak może być ze względu , jak to określił "wydmuchany katalizator i tłumiki, wtryski ze względu na zużycie podają trochę więcej paliwa".
Co Wy na to?

_________________
"DOBRY dzień jest wtedy, gdy kładąc się spać, wiem że nikt nie płakał z mego powodu"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2011, o 07:51 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7133
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 858
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
My na to jak na lato, fajny wykres i zajefajne osiągi w serii.
Może masz dobrze schowanego BOXa, który podnosi ciśnienie na listwie CR.
Max moment w serii powinien być około 2200obr, a u Ciebie jest 2800 - może to jest jakaś wskazówka.
Jeżeli jeździ Ci się dobrze i spalanie w normie, to chyba pozostaje Ci się tylko cieszyć i jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda