TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 paź 2018, o 15:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lut 2009, o 17:46 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
W tym miejscu chciałbym rozpocząć dyskusję dot. pomiaru mocy na hamowni.
Dzięki uprzejmości Tomka z Alta Racing w ten weekend zrobiliśmy pomaiary w ramach Warszawskiego spota ;-)
Na początek wrzucam wykresy, które wyszły z dzisiejszej wyprawy ;-)

Avensis T25 2.0 D-4D 2004 rok:

Obrazek

Avensis T22 1.6 benzyna 2000 rok:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 17:54 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Mój wykres:

Avensis T22 2.0 D-4 2001 rok

Obrazek

Powinno być 150 KM i 200 Nm.
Jak widzicie wyszło nędznie :nuda:
Wiem chyba jaka jest przyczyna...
Dopiero po pomiarze zauważyłem, że gumowy dywanik zawinął się pod pedał gazu i dość mocno go ograniczał.
Na dodatek gumowy jest na welurowym no i tak wyszło :-(
A może mój silnik nie lubi paliwa Shell V-Power Racing, który zatankowałem przed pomiarem ?
Na drugi raz zatankuje "normalne" paliwko i dopilnuję żeby nie było dywaników :glupek:
Jak zrobi się cieplej pojadę na hamownię jeszcze raz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 18:17 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
ten 1,6 byl juz vvti czy jeszcze stare 4afe??

juz wiem, ze stare 4afe

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 18:37 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
tomek85_85 napisał(a):
ten 1,6 byl juz vvti czy jeszcze stare 4afe??

Na moim wykresie ładnie widać, że silnik jest VVTi...
Zmana faz rozrządu przy ok. 3100 rpm.
No chyba, że coś pomyliłem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 19:39 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1579
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
ten 2.0 d4d 2004 rok to seria czy mial cos robione?? bo chyba to jest ten silnik 116 koni a tutaj wyszlo 123 co mnie zaciekawilo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 21:16 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Jak widzicie wyszło nędznie :nuda:
Wiem chyba jaka jest przyczyna...
Dopiero po pomiarze zauważyłem, że gumowy dywanik zawinął się pod pedał gazu i dość mocno go ograniczał.
Na dodatek gumowy jest na welurowym no i tak wyszło :-(

Uuuu - RaDeK - no co mam napisać - nie popisałeś się trochę... ;-)

MaŁy_RaDeK napisał(a):
A może mój silnik nie lubi paliwa Shell V-Power Racing, który zatankowałem przed pomiarem ?
Na drugi raz zatankuje "normalne" paliwko i dopilnuję żeby nie było dywaników :glupek:

Jeśli wcześniej jeździłeś na 95 i tuż przed pomiarem zalałeś 99+, to dokładnie będzie taki efekt, jak piszesz. Jeździj na jednym rodzaju paliwa - będzie lepiej! :ok:

MaŁy_RaDeK napisał(a):
Jak zrobi się cieplej pojadę na hamownię jeszcze raz...

I to jest dobra myśl! :tak:

Hamowania, szkoda, że tak niewiele jest miejsc, gdzie hamują AWD... :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 22:08 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
ayrsen napisał(a):
Hamowania, szkoda, że tak niewiele jest miejsc, gdzie hamują AWD... :nuda:

Może masz gdzieś bezpiecznik od sterowania Haldexem? Wyjmij i masz 2WD - problem z hamownią znika :fajka:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2009, o 23:24 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Portal napisał(a):
Może masz gdzieś bezpiecznik od sterowania Haldexem? Wyjmij i masz 2WD - problem z hamownią znika :fajka:

Nie no Portal - rozwaliłeś mnie... :jezyk:

A tak serio - są tez hamownie przystosowane do AWD. Inna sprawa, że jakoś nie stwierdziłem, żeby sporo rumaków uciekło mi spod maski - tak więc chyba nie mam na chwilę obecna powodów do zmartwienia... ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 02:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
MaŁy_RaDeK, czy masz to auto od nowosci? tzn jestes 1 wlascicielem ? Poza tym jakies przerobki? Dolot? wydech ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 21:14 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
deeper napisał(a):
Poza tym jakies przerobki? Dolot? wydech ?

Jestem drugim właścicielem, z "dodatków" mam jedynie filtr K&N.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 21:15 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Wyglądało to dokładnie tak...

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CSKVcHzzCAw&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CSKVcHzzCAw&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

216 km/h :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 21:16 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1579
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
noo niezle mysle ze bez dywanika bylo by z 225km/h;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 21:20 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Kolega z silniczkiem 1.6 miał ponad 220 km/h, więc myślę, że na pewno byłoby więcej :-D
Na drodze miałem ok. 215 km/h, więc coś musiało być nie tak :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 22:42 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 13:10
Posty: 1579
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 45
Marka: Niemamjuztoyoty
Model: niemamjuztoyoty
Rocznik: 2014
Silnik: niemamjuztoyoty
zawsze sprawdziaj z gpsem jak masz, bo ja mialem gdzies 205, a gps podawal 198

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2009, o 23:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Na tym wykresie widac jakas straszna dziure ok 3tys rpm.
Co jest nie halo z tym motorkiem... co do filtra to wkladka jest tak, nie stozek?
Odnosnie lania wysokooktanowego paliwa to oczywiste, kazdy petrochemik Ci to powie.
Jezeli silnik nie jest przystosowany do pracy na wiekszej ilosc oktanow (poniesiona kompresja, tuning) to moc spadnie z racji "spokojniejszego spalania mieszanki".

Jakis czas temu widzialem wyniki pomiarow z hamowni: pb95 vs pb98
Testowane bylo seicento sporting i wtszlo ok 3KM mniej przy 98.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 00:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 mar 2008, o 23:30
Posty: 108
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE
Ja do swojego 1,6 4A-FE na pomiar do hamowni miałem zalane tak jak zawsze zwykłe pb95 z BP i najwięcej po trasie jechałem licznikowe 195km/h na oponach 195/60 R15 choć powoli jeszcze coś tam się rozpędzał tylko droga się skończyła no i w między czasie działał "ogranicznik" w postaci narzeczonej na fotelu obok. Na hamowni nieco ponad 220 :-D Aczkolwiek 110 KM i 142 Nm wygląda mizernie obok aut kolegów :nuda:

_________________
marek25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 00:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 sie 2008, o 14:04
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
popi2009 napisał(a):
ten 2.0 d4d 2004 rok to seria czy mial cos robione?? bo chyba to jest ten silnik 116 koni a tutaj wyszlo 123 co mnie zaciekawilo


Fabryka kolego, też się miło zaskoczyłem :-D

_________________
pzdr
wasyl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 19:35 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
deeper napisał(a):
Na tym wykresie widac jakas straszna dziure ok 3tys rpm.
Co jest nie halo z tym motorkiem...


Myślę że to zmienne fazy rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 19:41 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
paweł napisał(a):
Myślę że to zmienne fazy rozrządu.

O czym napisałem kilka postów wyżej :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 03:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 17:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
deeper napisał prawdę. Pb 95 to najlepsze paliwo dla benzynowej Ave, zastosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej zawsze obniży moc mimo, że odczucia sugestywne mogą być odwrotne z uwagi na spokojniejsze spalanie i pozornie większą kulturę pracy silnika. No oczywiście pozostaje kwestia jakości samego paliwa więc warto tankować na sprawdzonych stacjach i nie dawać się nabijać w butelkę tankując drogie wynalazki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lut 2009, o 19:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Kultura pracy moze byc lepsza(nawet nie moze a jest), wlasnie z racji spokojniejszego przebiegu wybuchu mieszanki, ale kosztem osiagow.
Inaczej sprawa wyglada w przypadku dodatkowo dotlenianego paliwa stosowanego w samochodach wyscigowych... ale to juz sa nieco inne stawki za 1l :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 22:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 mar 2009, o 11:05
Posty: 111
Lokalizacja: zewsząd
Marka: Toyota
Model: Verso
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D
A teraz pytanie. Czy ta hamownia to produkt V-Techu? Jesli tak to "zgasilbym podjar" - sa niezbyt dokladne.

_________________
Verso z Boxem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2009, o 15:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 11:36
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Marcin07 napisał(a):
A teraz pytanie. Czy ta hamownia to produkt V-Techu? Jesli tak to "zgasilbym podjar" - sa niezbyt dokladne.


No właśnie tez się zastanawiam, czy to nie jedna z tych podobnych do tej w Kreatorze ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 20:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 kwi 2009, o 14:45
Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
Panowie , czy ktoś może wybiera się jeszcze na hamownie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 22:02 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
kozuch79 napisał(a):
czy ktoś może wybiera się jeszcze na hamownie?

A sam się boisz ? Zadzwoń, powiedz, że jesteś z Forum Avensis (będzie zniżka) i umów się na konkretną godzinę ;-)
Ja wybueram się, ale dopiero w przyszłym miesiącu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2009, o 22:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sie 2008, o 07:07
Posty: 19
Lokalizacja: Legionowo
Marka: Toyota
Model: Previa
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: D4-D
To ja tez sie pisze na ta hamownie w przyszłym miesiącu:)
Ostatnio nie udało mi sie na spocik dotrzec jak byliście na hamowni więc teraz chcę to nadrobic:)
Radek daj znać wczesniej jak juz bedziesz znał konkretną datę..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2009, o 09:13 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
sztormik20 napisał(a):
Radek daj znać wczesniej jak juz bedziesz znał konkretną datę..

Nie musicie czekać na spot'a - http://avensis.info/viewtopic.php?t=448
Ja dopiero w połowie maja będę się wybierał :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwi 2009, o 09:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 kwi 2009, o 14:45
Posty: 10
Lokalizacja: warszawa
Dzięki za info Radek. Sam oczywiście nie boję się , myślałem raczej o spotkaniu w szerszym gronie AVE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, o 10:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 maja 2009, o 11:04
Posty: 32
Lokalizacja: Poznań
Marka: toyota
Model: T22 mk1 noFL
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE LPG 2 gen
To ja też sie pochwalę. 2,0 - 3S-FE (z ubiegłego wieku :-D ), 155 kkm, z tego 110 kkm na LPG. Tartarini + etagas 3G "salonowy" fiata.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Uaz '78, Uaz '80, poldot '91, Ave '00 i wreszcie czyste ręce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2009, o 01:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 11:28
Posty: 111
Lokalizacja: dsfdsf
@D-4
1.Shell V-Power zabiera kilka koni z pewnoscia.
2.Mozliwe tez jest zaszlamienie otworow w kolektorze dolotowym, nawet jesli nie jest odczuwalna utrata mocy to takze z tego powodu kilka koników moze uciec.
3.Moze to juz przesada ale niestandardowa koncowka wydechu o mniejszej srednicy niz standardowa rura wydechowa moze lekko obnizyc moc silnika.

Nie mowiac juz o bledach hamowni, ktora jednak podaje moc silnika w przblizeniu mierzac moc na kolach a potem przeksztalcajac ja na moc silnika za pomoca wzorow, ktore moga dla jednego samochodu byc bardziej akuratne niz dla innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda