TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 sie 2018, o 07:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 10:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zdecydowana przewaga silnika 2.0 z hondy nad 2.0 z avensisa jest brak wtrysku bezposredniego i mozliwosc zalozenia gazu, choc tutaj trzeba naprawde dobrego gaziarza ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 12:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Z tego co się orientuję, to VTEC też nie specjalnie lubi gaz - lepiej go "znosi" niż VTTI. Pytanie ile chcesz pośmigać tym autem-najlepiej jak pogadasz z ludźmi z forum Hondy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 18:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 15:39
Posty: 85
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
wrc napisał(a):
zdecydowana przewaga silnika 2.0 z hondy nad 2.0 z avensisa jest brak wtrysku bezposredniego i mozliwosc zalozenia gazu, choc tutaj trzeba naprawde dobrego gaziarza


anabolo napisał(a):
Z tego co się orientuję, to VTEC też nie specjalnie lubi gaz - lepiej go "znosi" niż VTTI


Dokładnie. Nic dodać nic ująć. Dużo zależy od gaziarza bo jedne hondy dobrze chodzą na gazie a inne wywalają co chwile checka.

anabolo napisał(a):
najlepiej jak pogadasz z ludźmi z forum Hondy ;)


Jestem na forum AacordKlubPolska :D

Miałem przed Accordem Avensisa kombi 2001 1,6 VVT-i z LPG BRC i to była pomyłka, silnik do remontu, oleju dolewałem częściej niż paliwa :/ nie chce już gazu w vvt-i.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 19:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2742
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Cytuj:
Miałem przed Accordem Avensisa kombi 2001 1,6 VVT-i z LPG BRC i to była pomyłka, silnik do remontu, oleju dolewałem częściej niż paliwa :/ nie chce już gazu w vvt-i.

Z VTEC będzie podobnie tylko później zaczniesz dolewać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 21:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 15:39
Posty: 85
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
Schwefel napisał(a):
Cytat:
Miałem przed Accordem Avensisa kombi 2001 1,6 VVT-i z LPG BRC i to była pomyłka, silnik do remontu, oleju dolewałem częściej niż paliwa :/ nie chce już gazu w vvt-i.

Z VTEC będzie podobnie tylko później zaczniesz dolewać.


Wątpie, sporo osób ma gaz w Hondzie i nie bierze im oleju, avensis miała najechane 215 tyś km, miała 4 właścicieli przede mna i była juz wyeksploatowana, silnik nie chciał jechać. W hondzie jest odwrotnie, silnik poezja, chodzi jak zegarek, równiutko i cicho i jesli dobrze instalke zaloza to nie bedzie problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2010, o 21:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
anabolo napisał(a):
najlepiej jak pogadasz z ludźmi z forum Hondy ;)
Technics napisał(a):
Jestem na forum AacordKlubPolsk

widzialem, tam jestem tez jako wrc bo VII i-CTDi posiadam :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 11:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 15:39
Posty: 85
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
wrc napisał(a):
widzialem, tam jestem tez jako wrc bo VII i-CTDi posiadam


Kojarze avatar ;-)

Widze że u Ciebie też w rodzinie jest Avensis i Accord, tak jak u mnie. Ojciec ma tego avena niebieskiego liftbacka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 06:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 maja 2010, o 15:47
Posty: 34
Lokalizacja: Lubin
Ja na twoim wybrałbym toyotę avensis,ponieważ jest solidna i ma wysoką trwałość. Przestronne wnętrze łatwa odsprzedaż :D

_________________
Staram się pisać poprawnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 20:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 770
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
PaX napisał(a):
Ja na twoim wybrałbym toyotę avensis,ponieważ jest solidna i ma wysoką trwałość. Przestronne wnętrze łatwa odsprzedaż :D

Którego z tych atutów nie ma Honda ???

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2010, o 21:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
arek184 napisał(a):
Którego z tych atutów nie ma Honda
zeby o tym wiedziec trzeba miec oba auta ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2012, o 22:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2012, o 22:37
Posty: 138
Marka: Peugeot
Model: 307
Rocznik: 2004
Silnik: HDI
wrc, napisz kilka słów nt diesla Hondy, bo mi się "ufo" z 2,2d zamarzyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2012, o 22:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 gru 2012, o 20:36
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa/Sochaczew
Marka: Volvo
Model: V70 II
Rocznik: 2003
Silnik: 2,4 D4 D5244T
Ja mogę coś napisać, ojciec ma w CR-V, kupiona z przebiegiem ~25K km, teraz ma koło 90K. Przy silniku nic nie robione było, tylko olej i filtry, 2 razy złapała tryb awaryjny od czujnika pedału gazu, malutko pali, zejście do 5l nie jest problemem w trasie(a to auto z napędem na 4 koła, wysoko zawieszone i nie tak opływowe jak osobówka, 140KM całkiem żwawo rozpędza CR-V. Cichy, dla mnie ze środka pojazdu za cichy :-) Generalnie jak to Honda - porządna i bezawaryjna jednostka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2012, o 20:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
SACZI napisał(a):
wrc, napisz kilka słów nt diesla Hondy, bo mi się "ufo" z 2,2d zamarzyło.

Wydzieliłem posty tutaj, generalnie silnik 2.2 nie jest zly, ale ma tez swoje minusy:
- zdarza się poślizg sprzęgła, nawet poniżej 100 tys. km przebiegu, dotknięte sa accord i crv, ktore maja właściwie to sam sprzęgło, winny jest niby docisk, ale da się z tym żyć, tylko na 4 biegu pik momentu przy 2100 lepiej omijać, mi się sprzęgło już kilka razy śliznęło (pierwszy raz przy 80 tys.km, obecnie mam 160 tys. km) i nic nie robiłem, bo to rzadko się zdarza. Sprzęgło kosztuje kolo tysiaka, wymiana zależy kto to robi, ale jest co robic, cala zawiecha do zdjecia.
- zdarzają się pęknięcia kolektora wydechowego, honda wydłużyła gwarancje na ten element do bodajże 7 lat, mi wymieniono to za darmo przy przebiegu 130 tys. km, choć pęknięte było już dużo wcześniej, ale nie chciało mi się jechać na wymianę, koszt ok. 3000 zł jak ktoś nie ma książki wypełnionej
Inne tematy jak pompa czy wtryski (uwaga: bosch, nie denso), siadają raczej rzadko, zdarzają się na forum takie awarie, ale głownie dotyczą auta z lat 2004-2005 po przebiegu 200 tys. km na liczniku (a kto wie ile więcej w rzeczywistości), to samo dotyczy panewek, bo to jako pierwsze siada w silniku. Turbo wytrzymuje min 200 tys. km, kolo dwumasowe min. tez tyle. Skrzynie biegów sa niezawodne.
Ufo ma tez swoje specyficzne kłopoty, ale nie ma takiego auta wiec o nich nie napisze.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2012, o 21:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 355
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
A którym wolisz jeżdzić osobiście ,i jak sie ma spalanie 2.2 Acorda do 2.0 Avena?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2012, o 22:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Porównanie t22 (debiut 1997, fl 2000, mam 2001) z acco VII (debiut 2003, fl 2006, mam 2007) stawia ave zdecydowanie na przegranej pozycji. W acco lepsze jest wszystko ;-), a poziom wersji standardowej (mam standardowa wersje niemiecką) zdecydowanie przebija standardowe wyposażenie T25 (mam skórę, tempomat, klimatyzację automatyczną dwustrefowa, elektryczną klapę tylna, nawigacje, pełną elektrykę itd.) Także fotele sa dużo lepsze w acco niz w t22, po mojemu tez lepsze niz w t25. W czasie jazdy widać przewagę skrzyni 6 biegowej (3 tys. obr. przy 170 km/h, w ave t22 d4d mam wtedy 4 tys. obrotów i jazda jest nieznośna...). Co do spalania tez trudno porównać bo ze względu na skrzynie 6 biegowa pokonuje trasy sporo szybciej, w t22 miałem średnio 6,5l (z ok. 70 tys. km), w acco ok. 7,25l (ponad 100 tys. km). Zawsze chciałem kupić t25 ale wiadomo ze motory 2ad maja poważne choroby silnika i skrzyni biegów, o d-cat nie wspominając, wiec uważam ze acco VII jest dobrą alternatywa dla t25 z motorem 1ad/2ad. Z t22 nie należy jej porównywać, zarówno charakter jak i wiek konstrukcji różnią się zbyt bardzo. pozdr
btw. dla miłośników grzałek paliwa: acco ma taka sama jak ave, ale standardowo i inaczej sterowana ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2013, o 00:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 355
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Dzięki za wyczerpująca odp . Jako jeden z nielicznych diesel hondy wśród nowych konstrukcji jest udany ,silników D4D i D4 nigdy nie brałem pod uwagę ze względu na problemy jakich dostarczają .Z nielicznymi wyjątkami oczywiście . Fakt Acorda po lifcie ciężko jest porównać z T22 z 2001 ,tym bardziej dzięki . Czy psuło się coś przy silnikach w twoich autach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2013, o 14:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Raczej niewiele, w ave wymieniłem kolo dwumasowe ze sprzęgłem, przebieg na liczniku 175 tys. km ale ile naprawdę przejechał nie wie nikt, wtedy tez robiłem test korekcji wtrysków i mechanik mówił ze wyniki sa perfekcyjne, turbo suche, obecnie przejechane ok. 270 tys. km i w sumie tylko dwie świece żarowe i regeneracje rozrusznika zrobilem, o dwoch rozrządach nie będę pisał, to wiadome. W acco lista jeszcze krótsza, aso wymieniło na gwarancji kolektor, przebieg 160 tys. km a tak to tylko filtry i olej. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bogdan991


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda