TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 lip 2018, o 13:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lip 2012, o 09:14 
RG napisał(a):
A co do obiektywizmu posiadaczy toyot - no my akurat potrafimy powiedzieć co jest w tych autach dobre a co złe. Ale np taki właściciel gwiazdy czy vw to zawsze ci powie, że jego auto jest dopracowane pod każdym względem i ma same zalety, wad brak

Podzielam to zdanie. Jezeli posiadaczowi VW zacznie sie auto sypac wlasciciel i otoczenie dochodzi do wniosku ze albo bity, niedbany, cofany licznik lub w ostatecznosci pechowy. Kolega z ktorym rozmawialem o avensisach (wlasciciel VW) byl zdziwoiny gdy dowiedzial sie ze niektorych rocznikow czy silnikow nalezy unikac. I stwierdzil ze VW to jest jednak porzadna marka :-D


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 11:25 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Visitor1230 napisał(a):
RG napisał(a):
A co do obiektywizmu posiadaczy toyot - no my akurat potrafimy powiedzieć co jest w tych autach dobre a co złe. Ale np taki właściciel gwiazdy czy vw to zawsze ci powie, że jego auto jest dopracowane pod każdym względem i ma same zalety, wad brak

Podzielam to zdanie. Jezeli posiadaczowi VW zacznie sie auto sypac wlasciciel i otoczenie dochodzi do wniosku ze albo bity, niedbany, cofany licznik lub w ostatecznosci pechowy. Kolega z ktorym rozmawialem o avensisach (wlasciciel VW) byl zdziwoiny gdy dowiedzial sie ze niektorych rocznikow czy silnikow nalezy unikac. I stwierdzil ze VW to jest jednak porzadna marka :-D

A ja się z tym absolutnie nie zgadzam. A żebyśmy nie polemizowali na temat naszych WYOBRAŻEŃ, poniżej masz przykłady (dokładne cytaty) z pierwszego z brzegu forum Passata, które pokazują co piszą o swoich autach posiadacze Pancerwagenów (oczywiście, tak jak u nas, na forum Passata jest też wiele postów wynoszących rzeczonego Passata pod niebiosa):

Wady B6 C3(wg. mnie)
- zle dopasowane plastyki (trzaski przy gwaltownym przyspieszaniu i hamowaniu),
- w moim przypadku nie jestem zadowolony ze skory (popiel), przejechane mam 40 000km pomalu sie wyciera (na boczkach siedzen kubelkowych, ostatnio zaobserwowalem, ze na siedzisku kierowcy popuscily szwy),
- zaczyna mi skrzypiec klapa bagaznika przy otwieraniu,
- narazie w ASO wymienilem: skrzypiace przednie wachacze, oprogramowanie silnika (dodalo mi 8 KM- ze 136 do 145KM dane z przed tuningu),tylny czujnik parkowania, no i akcja serwisowa- wymiana jakiejs oslonki.


...kłopoty z geometrią zawieszenia (ząbkowanie opon),na konieczność tankowania paliwa droższego tj verwy ,trzaski plastików , ostatnio podejżany gwizd (może z turbiny) czego nie może zweryfikować serwis z Lublina

z tego co się rozglądałem za swoim łążąc po salonach to nawet w nowych decha trzeszczy i trzeba sie przyzwyczaić. ja mam 50 tys i tez trzeszczy

wystrzegałbym się paska B6 z pierwszego roku produkcji. Są awaryjne

Przeczytałem forum, posłuchałem opinii i wygląda na to że jak kupie B6 powiedzmy 2.0 diesel to wdepnę niesamowicie ze względu na ilość usterek w tym samochodzie.... Czy faktycznie będzie tak że stanę się stałym klientem kolejnych ASO... odblokowując coraz to nowe funkcje komputerów w samochodzie i zgłębiając meandry elektroniki w tym samochodzie.... z drugiej strony tak sobie myślę ze ludzie co robią tego VW i produkują samochody od tylu lat.... nie mogli chyba zrobić az takiej "porażki" i nawet jak cos się dzieje to jest to poprawiane... (wszak kosztuje to powyżej 100tys). Czy ktoś kto posiada ten samochód (nie wnikam w wyposażenie) może mi odpowiedzieć .... czy faktycznie serwis od tej pory będzie dla mnie drugim domem..

Awaryjne były głównie silniki 2,0 TDI - pękające głowice i awarie kół dwumasowych - sam tego doznałem przy 22 tys. Km

Przy przebiegu rzędu 15 tys km w passacie B6 1.8 TSI DSG pojawił się dość osobliwy problem. Mianowicie w sytuacjach, w których należy zwolnic do około 10 - 15 km/h (np. przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające), po zakończeniu hamowania, przy naciśnięciu na gaz DSG zostaje na II biegu i szarpie

Najbardziej podoba mi sie to:
nie moge otworzyc dzwi od zewnatrz, tzn odblokowuje z pilota, a potem ciagne za klamke i nic

PS Pisownię zachowałem oryginalną, więc za błędy ortograficzne w powyższych wypowiedziach nie biorę odpowiedzialności ;-)

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 11:34 
Nie badz Brabapapa taki szczegolowy. Mowie o ogole, a nie wyjatkach. Opinie o jakich wspomminam to z nalblizszego kregu znajomych. Na potwierdzenie tego wystarczy popatrzec ile Toyot, Mazd czy Hond a ile VW, Audi i Skod jezdzi po drogach.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 12:33 
Barbapapa - proponuję zapisać się na forum golfa czy calibry albo bmw e30 i napisać, że te auta maja wady. Znajdą cie, wywleką z domu i spala na stosie :jezyk: My na tym forum jesteśmy miłośnikami, posiadaczami toyot (rożnych, głównie avensisów) i każdy z nas śmiało powie, że to tylko samochód. Że ma wady jak i zalety. Ze to czy owo się popsuje, tego trzeba unikać a tamto jest ok. Ale taki golfiarz to Ci zawsze powie - mój golf jeździ najlepiej, ma najlepszy wydech itp...


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 12:42 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
RG napisał(a):
Barbapapa - proponuję zapisać się na forum golfa czy calibry albo bmw e30 i napisać, że te auta maja wady. Znajdą cie, wywleką z domu i spala na stosie :jezyk: My na tym forum jesteśmy miłośnikami, posiadaczami toyot (rożnych, głównie avensisów) i każdy z nas śmiało powie, że to tylko samochód. Że ma wady jak i zalety. Ze to czy owo się popsuje, tego trzeba unikać a tamto jest ok. Ale taki golfiarz to Ci zawsze powie - mój golf jeździ najlepiej, ma najlepszy wydech itp...


Ależ RG, teraz to ja się z Tobą zgadam, przede wszystkim co do tego, że jesteś miłośnikiem Toyoty. I dobrze, bardzo mi się to podoba. Jeszcze bardziej mi się podoba, jak piszesz, że możesz powiedziec, że czegoś trzeba unikać, albo że coś sie popsuje. O to właśnie chodzi na forum (żeby ludziom doradzić, ustrzec przed błędami, żeby podyskutować itp.), a nie o to by jedynie dopuszczać peany na cześć ulubionego auta.

Z porady zapisania się na forum Golfa nie skorzystam - nie znoszę Volkswagenów i najprawdopodobniej (chyba, że mi się coś w głowie zmieni) nigdy w życiu dobrowolnie sobie VW nie kupię. Chociaż podobno nigdy nie powinno się mówić: "nigdy"... ;-)

Może skoro już jesteśmy w tak zgodnym nastroju, to pogadamy trochę bardziej merytorycznie o tym teście, z powodu którego założyłem ten wątek? :piwo:

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 13:51 
Tylko o czym tak naprawdę rozmawiać. Taki test nie jest obiektywny z kilku powodów:
- po pierwsze zawsze można trafić w auto mniej lub bardziej niezawodne. Można przejechać 100tyś km i zmieniać tylko olej i elementy eksploatacyjne, a można mieć 10tyś km i wymienione pół auta.
- po drugie jeśli robić taki test, to na flocie kilkunastu aut (np po 4 tego samego modelu i średnie wyciągać),
- po trzecie miło by było, jakby taki test przeprowadzały niezależne osoby, dostają auto i rok testują za darmo. Ale osoby o podobnym podejściu. Wiadomo, jeden dba a drugi nie, jeden jeździ spokojnie a drugi katuje jak wariat.

A tu mamy test z którego wynika to, co wynika. Sorry, ale dla mnie to nie jest obiektywne. Ja z własnego przykładu wiem, jak się u nas testuje maszyny rolnicze: te same pole, ta sama robota, po każdym dniu zbieranie danych: ilość ha, szt, ton itp, spalanie, wydajność. I tak np miesiąc. I po tym miesiącu wiadomo, co i jak, czy np JD8335R jest lepszy od JD8430 czy nie. Jakie ma ten spalanie, a jakie ten na mtg. Jakie koszty serwisowania, ewentualnych części. Ogólnie wszystko. I co ważne - testy przeprowadzane przez zawodowców, ludzi, którzy na tym zęby zjedli.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 13:59 
RG napisał(a):
JD8335R

Pomimo tego ze wychowalem sie na wsi i mialem duzo do czynienia ze sprzetem. To podejrzewam, ze takie JD nie umialbym chyba uruchomic nawet bez instrukcji. :-)
Taki OT troche.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 14:36 
Visitor1230 napisał(a):
RG napisał(a):
JD8335R

Pomimo tego ze wychowalem sie na wsi i mialem duzo do czynienia ze sprzetem. To podejrzewam, ze takie JD nie umialbym chyba uruchomic nawet bez instrukcji. :-)
Taki OT troche.

Uruchomić byś umiał, ale jechać, podczepić osprzęt, uruchomić funkcje komputera itp to już pewnie byłoby z tym ciężko. Takie JD ma więcej przycisków i funkcji niż LS600 :jezyk: A i kosztuje też więcej :-D Sorki za OT. :swiety:


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 14:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wracamy do tematu koledzy :czytaj:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 15:01 
Bardzo lubię i szanuję Toyoty, natomiast to nie Lexus czy inna zabytkowa perełka żeby ją wielbić. Toyoty, podobnie jak VW czy Peugeoty itp to samochody typowo użytkowe a nie żeby chodzić ze szmatką, wyjeżdzać w niedzielę i mówić z dumą 'MAM TOYOTE'. :ok:


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 18:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2012, o 21:25
Posty: 135
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
albo powiedzieć: "tojotum przyjechoł" :-D
To czy ja zapłacę 10zł mniej lub więcej za przejazd 100km wg mnie nie robi różnicy. Najważniejsze jest to, żeby auto jeździło, znaczek na masce nie ma znaczenia.

_________________
-------------------------
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/46026
http://www.ermail.pl/dolacz/UXZeamUM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2012, o 18:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 19:50
Posty: 638
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T25FL > T27FL2
Rocznik: 2016
Silnik: 2ZR-FAE
znaczek ma znaczenie, jak sama nazwa wskazuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2012, o 07:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2010, o 00:44
Posty: 243
Lokalizacja: Glasgow
Marka: toyota
Model: t25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0diesel d4d/1ADFTV
nie rozumiem dlaczego oba posty zostaly skasowane?
blue_point schizofrenie mozna leczyc tyle tylko ze to jest lagodny objaw choroby... :-D
przypomina mi sie sasiad ktory cale zycie pracowal i dopiero w wieku ok 45 lat kupil sobie auto, bylo to punto najnowsze wtedy , dla niego byl to jakby Mercedes klasy s ktory codziennie byl pucowany i zmienial pozy na podworku... :-D
wracajac do tematu mialem VW, Opla i po zakupie Toyoty stwierdzam ze juz do nich nie wroce, w moim przypadku na pewno tansze wychodzi uzytkowanie Toyoty , na ta chwile.

_________________
6,6l.-100km.
passat 1999r. 1.8 T sedan
vectra2004r. 1.9 CDTI kombi
accord2004r 2.0 B kombi
passat2006r. 2.0 D sedan
mondeo1997r. 1.8 B hatchback
vectra 2002r. 2.0 D sedan
passat 1998r. 1.8 B sedan
avensis 2007r. 2.0 D-4-D kombi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2012, o 08:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
luka-1982 napisał(a):
nie rozumiem dlaczego oba posty zostaly skasowane?
blue_point schizofrenie mozna leczyc tyle tylko ze to jest lagodny objaw choroby... :-D
wlasnie dlatego, zamiast zajac sie kosztami utrzymania auta zajmujecie sie wypisywaniem ot


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 10:56 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
RG napisał(a):
Tylko o czym tak naprawdę rozmawiać. Taki test nie jest obiektywny z kilku powodów:
- po pierwsze zawsze można trafić w auto mniej lub bardziej niezawodne. Można przejechać 100tyś km i zmieniać tylko olej i elementy eksploatacyjne, a można mieć 10tyś km i wymienione pół auta.
- po drugie jeśli robić taki test, to na flocie kilkunastu aut (np po 4 tego samego modelu i średnie wyciągać),
- po trzecie miło by było, jakby taki test przeprowadzały niezależne osoby, dostają auto i rok testują za darmo. Ale osoby o podobnym podejściu. Wiadomo, jeden dba a drugi nie, jeden jeździ spokojnie a drugi katuje jak wariat.

A tu mamy test z którego wynika to, co wynika. Sorry, ale dla mnie to nie jest obiektywne.


RG - dzięki za wypowiedź. Tym razem, jak mawiał pewien polski polityk, "jestem za a nawet przeciw", przy czym w moim przypadku jest to zdecydowanie bardziej "za".

Zacznę od końca - postulat robienia testów na flocie kilkunastu aut, jak i powierzenia testowania niezależnym osobom jest jak najbardziej słuszny. Sądzę jednak, że niemożliwy do spełnienia (myślę, że wydawcy prasy motoryzacyjnej szybko by upadli, bo koszty by się zwielokrotniły). Ale taki sposób testowania byłby bliski ideału, a przede wszystkim dużo bardziej obiektywny.

Co do samej publikacji, od której zacząłem ten wątek - chyba popełniłem błąd, że nazwałem to testem. W istocie to nie był test, tylko praca na kalkulatorze. Panowie wybrali kilka aut, założyli jakieś prawdopodobieństwo wymieniania określonych części (to, że jest ono wyrażone w procentach np. 80% opon nie ma znaczenia, bo gdyby każdy element policzyli jako 100% to pozycje w rankingu byłyby te same, tylko by się zmieniły kwoty będące wynikami), przemnożyli to przez cenę najtańszego markowego zamiennika do każdego auta (plus dodali paliwo, olej, OC, utratę wartości) i wyszła na koniec jakaś liczba. A więc to nie był test, tylko szacunek kosztów części zamiennych, ekploatacji itp. wybranych pojazdów.

Na tysiąc procent zgadzam się natomiast z tym, co napisałeś w pierwszym punkcie. Tutaj też posłużę sie pewnym czasopismem ("MOTO Salon" nr 2/2012 - nie pytaj mnie co to jest, przypadkiem chwyciłem to na stacji benzynowej, nigdy wcześniej tego cuda nie widziałem), które analizuje raport TUV za 2011 r. I pisze się tam tak: Wśród 52 aut, które znalazły się w pierwszej dziesiątce każdej kategorii wiekowej, aż 33 reprezentują Kraj Kwitnącej Wiśni. Niemiecki przemysł samochodowy ma 19 swoich przedstawicieli. Wśród najlepszych nie ma ani jednego modelu z Francji, Włoch czy Szwecji. Natomiast wśród najgorszych (...) brylują samochody francuskie (18). Tuż za nimi (...) są auta niemieckie (14).

I to jest chyba wyjaśnienie jednego (choć może nie jedynego) z podstawowych kryteriów oceny samochodu. Jak się popatrzy na szczegółowe wyniki TUV, to:
1) w gronie aut 2-3 letnich na pierwszym miejscu Prius, na 2 - Auris, na 7 - Corolla Verso, 15 - RAV-4, 16 Avensis, a na m-scu 119 - Peugeot 407
2) w gronie aut 4-5 letnich - 2 - Prius, 4 - RAV-4, 6 - Corolla Verso, 10 - Avensis, 13 - Corolla, 15 - Yaris, 111 - Peugeot 407.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 12:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
niestety jak dla mnie robicie spory blad biorac badania tuv pod uwage w kategorii awaryjnosc...
- auto moze zdac celujaco bedac bardzo awaryjnym i miec juz wymieniony dwumas, turbo, wtryski i pompe, sprezarke klimatyzacji i otrzymac note: super
- TUV nie mowi nic o niezawodnosc czy kosztach utrzymania, tylko o biezacym stanie pojazdu: spaliny, hamulce itd.
- fiat-y sa pieknym przykladem aut o niskich kosztach utrzymania, niskiej cenie, a kiepskim notowaniu tuv, bo reczny nie trzymal czy zarowka sie gdzies nie palila, a moze koncowka kierownicza za 35,99 zl byla wybita, zawsze te usterki usuwalem za grosze
Zadne akcje typu rozpadajace sie silniki 2.0 tdi czy 2.2 d4d 2ad, super awaryjne skrzynie multitronic vag, wyjace skrzynie szesciobiegow toyoty nie wychodza na tuv :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 13:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
WRC, masz generalnie rację. To są badania z przeglądów. Dają jakiś obraz, ale - tak jak piszesz - nie obejmuje on "normalnych" napraw, "normalnych" problemów, akcji przywoławczych itd.

A tak nieco ogólniej - nigdy się nie znajdzie jakiegoś dominującego kryterium i super obiektywnych danych odnoszących się do tego kryterium. Jest to tylko jedna z wielu informacji, którą można i - chcąc w miarę poważnie rozpoznać jakiś temat - powinno się wziąć pod uwagę. Ale tylko wziąć pod uwagę.

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2012, o 12:08 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Trochę "na dokładkę" do tego wątku:

http://moto.onet.pl/1665218,1,bezawaryj ... ml?node=13

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2012, o 12:29 
Barbapapa napisał(a):
Trochę "na dokładkę" do tego wątku:

http://moto.onet.pl/1665218,1,bezawaryj ... ml?node=13

Wlasnie to czytam. Moj kumpel w swojego 2,0 TDI wlozyl juz chyba ze 20K PLN-ow.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 sie 2012, o 13:13 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
Visitor1230 napisał(a):
Moj kumpel w swojego 2,0 TDI wlozyl juz chyba ze 20K PLN-ow.

Wyrazy współczucia dla kumpla. A nam - bezawaryjności!

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 20:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 00:13
Posty: 23
Lokalizacja: SANDOMIERZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 WAGON
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Wracając do kosztów eksploatacji moją Ave zakupiłem dokładnie 2 maja 2012 i prowadzę sobie dokładną statystykę ze względu że samochód prywatny wykorzystuję do celów służbowych i chcę wiedzieć jak to mi się kalkuluje przy obecnych cenach paliwa, części, itp.
A oto moje wyliczenia od 2 maja do dnia dzisiejszego:
koszt paliwa: 35,72 PLN/100km
Zużycie średnie: 6,37 PLN
Inne Koszty: 1203,27 PLN/miesiąc tj.: 29,72 PLN/100km
Średnia(paliwo + koszty): 65,44 PLN/100km
Jest to średnia z przebiegu: 15 687 km.

Pod nazwą inne koszty uwzględniono: wymianę rozrządu wraz z pompą wody wymiana wszystkich filtrów, wymiana oleju, żarówki, wymiana łożyska koła przedniego, wymiana rolki paska wieloklinowego i inne drobiazgi których nie będę już wymieniał.

Więc według mnie średni koszt 65,44 PLN/100km jest dla mnie do przyjęcia i jest opłacalny :ok: . A to co dziennikarze piszą to niech piszą koszty zależą od dbania o swój samochód i od użytkownika obecnego jak również poprzedniego w przypadku zakupu auta używanego.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 20:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 23:16
Posty: 186
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Marka: toyota
Model: avensis T27 wagon
Rocznik: 2010
Silnik: 2,2 d-4d 2AD-FHV
Wielu elementów ko sztow brak:
Amortyzacja, ogumienie, przeglądy ,ubezpieczenie.
Jak sie to zrachuje to zblizymy się do złotego
Jak auto będzie nowe to i do półtora dojdzie.
A ty liczysz tylko paliwo i bieżące naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 21:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 00:13
Posty: 23
Lokalizacja: SANDOMIERZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 WAGON
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
longjohn napisał(a):
Wielu elementów ko sztow brak:
Amortyzacja, ogumienie, przeglądy ,ubezpieczenie.
Jak sie to zrachuje to zblizymy się do złotego
Jak auto będzie nowe to i do półtora dojdzie.
A ty liczysz tylko paliwo i bieżące naprawy.


Fakt moje wyliczenia nie zawierają amortyzacji i kosztów polisy autocasco - brak obowiązku opłacania - więc jeśli nie przekroczę 80,00 PLN/100km to dla mnie i tak jest git.
Ogumienie powinno wystarczyć w moim przypadku na 2-3 lata więc w rozbiciu na taki okres to będzie niewielka różnica, a ciapy mam na dobrym bieżniku zarówno letnie jak i zimowe po poprzednim właścicielu.

Więc tak jak wspomniałem wyżej w poście zależy co się kupi i od kogo jeśli chodzi o używane auto. Bo można trafić na egzemplarz który będzie wymagał bieżących i normalnych napraw, a możemy trafić na skarbonkę gdzie będzie się wszystko sypało, a i tak każdemu można zarzucić iż w swoich wyliczeniach czegoś nie ujął.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 21:18 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
jacek78 napisał(a):
Więc według mnie średni koszt 65,44 PLN/100km jest dla mnie do przyjęcia i jest opłacalny :ok: . A to co dziennikarze piszą to niech piszą koszty zależą od dbania o swój samochód i od użytkownika obecnego jak również poprzedniego w przypadku zakupu auta używanego.

Nie chce mi się siedzieć z kalkulatorem, ale tak "na oko" wydaje mi się, że doszedłeś do tego samego poziomu, co dziennikarze - dodaj ubezpieczenie, utratę wartości i wyjdziesz na kwotę podaną w tym "teście" :ok: Znaczy ów "test" taki odbiegający od realiów nie był :-)

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 21:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 00:13
Posty: 23
Lokalizacja: SANDOMIERZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 WAGON
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Więc kwitując nasze wywody na temat kosztów według mnie - ale to tylko moja ocena - ja na moją avkę jak na razie nie narzekam, a i koszty są do przyjęcia i niech tak zostanie. A gdybym uważał że jest to drogi samochód to bym go po prostu nie kupił.
Więc życzę wszystkim tanich kosztów i bezawaryjności

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 00:21 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3059
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 124
Marka: Honda
Model: Civic Siwa
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1.4
Ciekawe jest to, że francuskie marki dostały w Eurotaxie porządnie po tyłku dopiero w sierpniu... Francuzy mają najdziwniej zakrzywą krzywą spadku wartości od zawsze. Żałuję, że nie mam dostępu do wspomnianego w pierwszym wątku wydania Auto coś tam, bo utrata wartości pojazdu po trzech latach przy przebiegu w tym czasie 60.000 km jest jedną z ważniejszych danych, bo stanowi 25-35 procent tak przyjętej ceny kilometra!
jacek78: sam zobacz, jak niemiarodajne jest przeliczanie konkretnie wydanej kwoty na dzień dobry (bo tak zakładam) - wymianę rozrządu na przejechane kilometry. Zakładając, że po książkowych 105 tysiącach znowu to wymienisz, może lepiej od razu pobawić się w podzielenie tej kwoty na 1050 albo doliczyć całość do ceny zakupu?
To oczywiście tylko moja mała sugestia - to Twój arkusz i oczywiście możesz z nim zrobić, co chcesz.

OT: Ja u siebie założyłem, że wszystko, co wydam na samochód w pierwszym miesiącu po zakupie doliczę sobie w arkuszu do ceny zakupu. Tak też zrobiłem, po czym arkusz stracił ważność z powodu braku systematyczności wpisywania w nim danych :czat: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 wrz 2012, o 10:42 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 6 maja 2012, o 19:38
Posty: 2819
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL Wagon
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna
TomDexter napisał(a):
Żałuję, że nie mam dostępu do wspomnianego w pierwszym wątku wydania Auto coś tam, bo utrata wartości pojazdu po trzech latach przy przebiegu w tym czasie 60.000 km jest jedną z ważniejszych danych, bo stanowi 25-35 procent tak przyjętej ceny kilometra!

Proszę bardzo, nie wyrzuciłem jeszcze tego do kosza, więc dane mam. Podam je jednak z uwzględnieniem ceny zakupu, bo wysokość kwotowa utraty wartości mówi dużo, ale nie wszystko. Przykładowo 12.000 utraty wartości w przypadku Ave to mniej niż 12.000 w przypadku Mondeo. Oczywiście nie ma to znaczenia dla samych kosztów (bo 12.000 = 12.000), ale ma znaczenie dla kwestii ile trzeba wydać, żeby kupić dane auto i ile kasy zostanie w ręku, jak się je sprzeda. Oto dane:

Ave, zakup: 41.000, utrata: 12.000
Passat, zakup: 46.000, utrata: 11.000
Mondeo, zakup: 35.000, utrata: 12.000
Vectra, zakup: 33.000, utrata: 7.000
Laguna, zakup: 29.000, utrata: 10.000
407, zakup: 34.000, utrata: 8.000

Uwaga! Ceny zakupu i odsprzedaży nie były liczone według Eurotax czy innych tego typu zestawień. Cytuję: Ze względu na ogromne rozbieżności w spadkach wartości w tabelach EurotaxGlass's i Info-Expert, posłużyliśmy się po prostu... średnim poziomem cen z otoMoto.pl. Serwis ten prowadzi bardzo szczegółowe statystyki...

_________________
Barbapapa (Zukashizukanokanoka)
Fiat 126p FL 0,65 (24 KM), Polonez 1,6 GLE (87 KM), Fiat Marea Weekend 1,6 SX (103 KM), Opel Astra I 1,4 (60 KM), Ford Mondeo Mk II 2,0 (132 KM), Volvo V70 2,5T 4x4 (250 KM), Ford Mondeo Mk III 2,0 (145 KM), Ford Mondeo Mk III (FL) 3,0 ST (226 KM), Nissan Almera 1,5 (97 KM), Suzuki Vitara 4x4 1,6 (97 KM), Ford Mondeo Mk IV 2,5 (220 KM), Kia Soul 1,6 (124 KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda