TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Toyota Nowakowski

Teraz jest 21 sie 2014, o 08:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 sty 2008, o 16:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 15:34
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: t25
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 150kM
czesć

do kombi lepiej pasuje 2.0l 125kM czy 2.2l 150kM? (oczywiscie disel)
prosze o opinie. weżcie pod uwagę cene, osiagi, jakosc........

ktos wie ile mozna utargowac przy zakupie nowego ave ze starego rocznika, toyota mówi ze 9% ale w okolicach łodzi obnizka wychodzi sporo mniej.

jeszcze nie kupiłem ale jestem blisko
dzieki
ddd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sty 2008, o 19:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
jak portfel jest pokaźny to brałbym 2.2 :jezyk:
a tak na poważnie yto po rozważeniu tego co poniżej:
cóż 2.0 D4D (126KM@300Nm) 2.2 D4D (150KM@310Nm)
-> 2.0 MY 08 Wagon - 88.100 (Luna), 97.600 (Sol),
-> 2.2 MY 08 Wagon - 108.300 (Sol Plus).
to brałbym 2.0 Luna lub Sol + virus i miałbym ca. 145KM i 350Nm :-D
bo dla przykładu sam Box daje 133KM i 320Nm z wersji 116KM i 280Nm

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sty 2008, o 19:41 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2578
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 47
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
CarinaGTI napisał(a):
to brałbym 2.0 Luna lub Sol

Gdybym miał w granicach 100 tys. to chyba wziąłbym 2.2 :tak:
Jeździłem takim i byłem pod wrażeniem :tak:
Osiągi - bardzo pozytywnie :ok:
Ksenony i zmieniarka (Sol Plus) - też na Plus :-D

CarinaGTI napisał(a):
virus i miałbym ca. 140KM i 350Nm

Z 2.2 wyciągnąłbym jeszcze więcej :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sty 2008, o 21:10 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5591
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 46
Marka: Nissan
Model: X-trail
Rocznik: 2004
Silnik: 2.2 dCI
Jak nie żałujesz sypnąć grosikiem to wziąłbym 2.2 silnik i radował się paroma konikami więcej pod maską i mocą w w potrzebnej chwili.

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r.


Pozdrawiam Lukatoari
LEGIA Warszawa Mistrz Polski !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2008, o 15:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2007, o 17:21
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
ddd napisał(a):
czesć
do kombi lepiej pasuje 2.0l 125kM czy 2.2l 150kM? (oczywiscie disel)
prosze o opinie. weżcie pod uwagę cene, osiagi, jakosc........
ktos wie ile mozna utargowac przy zakupie nowego ave ze starego rocznika, toyota mówi ze 9% ale w okolicach łodzi obnizka wychodzi sporo mniej.
ddd


cześć, przed kupnem jeździłem kilkoma Avensisami na jeździe próbnej żeby mniej więcej wyrobić sobie zdanie. Najlepiej też tak zrób, to nic nie kosztuje.
Jeździłem benzyną 1.8 vvt-i (o tym aucie myślałem na samym początku), 2.0 vvt-i... potem 2.0 D-4D, 2.2 D-4D 150KM i 2.2 D-CAT.

Praktycznie od razu zdecydowałem sie na diesla mimo że jest droższy od benzyniaka (te same wersje wyposażenia). Kupiłem 2.0 D-4D SOL kombi bo cena wydawała mi się akceptowalna, a jeżdżąc 2.2 D-4D (SOL Plus) jakiejś specjalnej różnicy w stosunku do 2.0 D-4D (SOL) nie zaobserwowałem a cena 2.2 już znacząco odbiegała od pierwotnego zamiaru (benzyna).

Pod wrażeniem natomiast byłem po jeździe 2.2 D-CAT, no ale w tym przypadku cena była już zdecydowanie poza zasięgiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sty 2008, o 22:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 17:29
Posty: 281
Lokalizacja: KR
@jawor- jak w Twoim odczuciu różnica między 2.2 150, a benzyną 2.0? oczywiście pod warunkiem trzymania vvt-i na wyższych obrotach, bo to obowiązek przy japońskich wiertarach.

_________________
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2008, o 09:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2007, o 17:21
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
muodzian napisał(a):
@jawor- jak w Twoim odczuciu różnica między 2.2 150, a benzyną 2.0? oczywiście pod warunkiem trzymania vvt-i na wyższych obrotach, bo to obowiązek przy japońskich wiertarach.


hej,
wiesz co, wydaje mi sie że diesel po rozpędzeniu sie tak gdzieś do 70...80km/h z większą lekkością dalej przyspiesza od benzyniaka. Owszem, 2.0 vvt-i ma znacznie lepszą 1'ke i 2'ke i generalnie dłuższe biegi od diesla. Na trasie fajnie i moim zdaniem łatwiej się wyprzedza mocnym dieslem niż benzyną ... no i dla niektórych (dla mnie na przykład) istotne znaczenie ma niższe spalanie diesla.
Jeśli trzyma się 2.0 vvt-i na odpowiednio wysokich obrotach to myślę że auto chodzi bardzo podobnie do 2.2 d-4d, ale na pewno jest głośniej w środku i więcej pali.

D-CAT chodzi świetnie, ale nie wyobrażam sobie jak musi jeździć np. takie BMW 335d (286KM i 580Nm).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2008, o 09:45 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1480
Lokalizacja: 3M
jawor napisał(a):
muodzian napisał(a):
@jawor- jak w Twoim odczuciu różnica między 2.2 150, a benzyną 2.0? oczywiście pod warunkiem trzymania vvt-i na wyższych obrotach, bo to obowiązek przy japońskich wiertarach.


hej,
wiesz co, wydaje mi sie (...)

Panowie... :czytaj: :czytaj: :czytaj:
Robicie niezłe OT...

Kolega pyta o wybór pomiędzy 2.0 diesel a 2.2 diesel i tego sie trzymajmy...

Inne rozważania - zapraszam i chętnie sam się przyłączę jako wierny, niezłomny fan Pb w stosunku do ON - ale w innym wątku.

ddd - z rzeczy bardziej prozaicznych - u większości /ale nie u wszystkich/ ubezpieczycieli z tytułu silnika 2.2 zapłacisz wyższą składkę OC.

A moje zdanie n.t. wyboru => lepsze jest wrogiem dobrego. 2.2 jest mocniejszy, bardziej elastyczny - ale nie koniecznie lepszy dla Ciebie, ponieważ każdy ma inne potrzeby. Jeśli lubisz moc i osiągi będziesz wiedział co wybrać... :tak: :tak: :tak:

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sty 2008, o 15:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 18:30
Posty: 19
Lokalizacja: Kraków
Ja mam silnik 2.2 150 KM, nie jeździłem co prawda wersją 2.0 125KM, ale mogę skomentować to tak. Pewnie jest sporo racji w tym co napisał Jawor, iż nie czul specjalnej różnicy między tymi silnikami, można to wywnioskować z porównania Nm. 2.0 ma 300Nm, a 2.2 ma tylko 310Nm. Przyznam się, że byłem trochę tym rozczarowany, bo na jeździe próbnej miałem okazję jeździć wersja 177KM 400Nm.

Ale jest jedna piękna rzecz w silniku 150KM, maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie - od 2000 do 3200. Oznacza to, że tym silnikiem można ładnie pociągnąć i nie mieć efektu utraty przyspieszenia wraz ze wzrostem obrotów. Tu pozwolę się nie zgodzić ze spotykaną opinią, iż w Dieslu należy jak najszybciej zmieniać bieg na wyższy. Przy podwyższeniu biegu, nawet jak się trafia w punkt o maksymalnym momencie obrotowym, to w wyniku innego przełożeniach na kołach możemy mieć mniejszy moment niż przed zmianą biegu. Dlatego mnie się wydaje że kręcenie silnikiem do 4000 obrotów nie jest przesadą (a można i wyżej) i fajnie jest gdy w tym zakresie nie odczuwamy znaczącego spadku przyspieszenia. Osobiście przyznam się ze ja mam odczucie trochę jak z benzyny, jak gdyby silnik nawet przy 4000 przyspieszał coraz żwawiej, ale to może być już subiektywne odczucie spowodowana większą prędkością.

Co do ostatecznego wyboru, to chyba najlepiej jak sam przejedziesz się jedną i dugą wersją, proponuję jednak nie skupiać się na zachowaniu samochodu tylko w jednym punkcie obrotów, ale spróbować porównać jak te silniki zachowują się w szerszym zakresie obrotów. Mnie się wydaje, ze wersja 150KM może w szczególności pokazywać wyższość na autostradzie (mój samochód przy 160 km/h ma 6 biegu ma 3000 obrotów, czyli masz zapas max Nm do 3200, a max moc do 3600), oraz na krętych górkowatych drogach. Tu musisz też się zastanowić jak często będziesz jeździł po autostradach - może w końcu nam je wybudują :) - ja zwykle jeżdżę w korkach po Krakowie :(. Bo w bardziej „cywilnej” jeździe rzeczywiście różnica może nie być warta większych pieniędzy.

_________________
lukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 11:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2007, o 17:21
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
lukasz napisał(a):
Ale jest jedna piękna rzecz w silniku 150KM, maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie - od 2000 do 3200. Oznacza to, że tym silnikiem można ładnie pociągnąć i nie mieć efektu utraty przyspieszenia wraz ze wzrostem obrotów...


true true ... w tym silniku 2.0 D-4D da się odczuć spadek reakcji na pedał gazu z pewnością trochę szybciej. Maksymalny moment obr. w 2.0 jest w zakresie 2000-2800 obr/min. Te 400 obr. różnicy to jest chyba dość sporo. Ja tej różnicy nie zauważyłem na jazdach testowych u dealera, bo żeby się o tym przekonać trzeba auto trochę przegonić i to dość ostro, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów (między 3000 a 4000) maksymalnego momentu. Jeśli chodzi o jednostajną jazdę na trasie/autostradzie to przy 160km/h to poziom obrotów na 6'ce jest pewnie nieznacznie wyższy, ale sprawdzę niebawem i napiszę. Ale generalnie jest bardzo OK. Tak naprawdę przy takiej prędkości bardziej słychać szum powietrza niż silnik, który sprawuje się doskonale.
W każdym razie, mi po przesiadce z Peugeota 307 mocy wystarcza spokojnie to komfortowego wyprzedzania i dość szybkiej jazdy.
Gdybym teraz stał przed kupnem, myślę że wybrał bym to samo co mam. Może poczekał bym troszkę do premiery nowej Mazdy6 (chyba w lutym), bo z tego co widzę, zapowiada się ciekawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 16:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 15:34
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: t25
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 150kM
stało sie zamówiłem 2.2 150kM, kombi z dwa tygodnie odbiór
ddd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 16:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 17:29
Posty: 281
Lokalizacja: KR
2 tygodnie? szybko! ja czekałem miesiąc. ;-(

gratulacje, świetny wybór!

_________________
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 17:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2007, o 17:21
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
ddd napisał(a):
stało sie zamówiłem 2.2 150kM, kombi z dwa tygodnie odbiór
ddd

o kurcze, no nieźle szybko ... ja na moją wersję z dość nietypowym kolorem bordowym z jasną tapicerką czekałem prawie 3 miesiące ... masakra.

A Ty wybierałeś coś w ramach tej promocji rocznika 2007 ?
Było w czym wybierać jeszcze, czy już po prostu trzeba brać co jest ?

Fajne autko. Udało się coś urwać z ceny defaultowej ?

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 18:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 17:29
Posty: 281
Lokalizacja: KR
ja sie pochwale żę dostałem gratis alarm i dywaniki!

_________________
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 20:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Czyli bez rewelacji :-( bo tyle dawali zaraz po wyjściu T22 i to bez zbędnych negocjacji. Ja wytargowałem jeszcze gumową wykładzinę bagażnika za całe 1700zł. Ale to były dawne lata, myślałem, że teraz jak już model jest stary chłopaki dodają trochę więcej gratisów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 20:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 17:29
Posty: 281
Lokalizacja: KR
Schwefel napisał(a):
myślałem, że teraz jak już model jest stary chłopaki dodają trochę więcej gratisów.


cóż. widać Ave jest jak wino. :ok:

dodam tylko że to już trzeci samochód który kupiłem w tym salonie (Romanowski, Radom)

_________________
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sty 2008, o 19:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 15:34
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: t25
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 150kM
alarm + czujnik cofania dali w ramach promocji 2007
wytargowałem jeszcze dodatkowe odciecie zapłonu, blokade skrzyni, dywaniki + parę stówek do kieszeni.
koła zimowe (felgi + kołpaki + opona zimowa) powiedzieli ze dadzą po kosztach 2400pln
opony to jakieś Vikingi ktoś wie coś o nich? opłaca się brać za 2400 te 4 koła?

Zona wybrała grafitową i jeszcze takie były (jak zamawiałem to było jeszcze sporo róznych kolorów.)
jak juz podpisałem umowę to sprzedawca powiedział ze z zasady to avensis sie nie psuje tylko pala zarówki. zobaczymy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sty 2008, o 20:02 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
w tej cenie opony to nie rewelacja
napisałem ci w innym poscie o oponach zimowych i letnich

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2008, o 02:52 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2745
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
To, że przepalają się żarówki to fakt. W porównaniu z Corollą E9 gdzie przez 9 lat nie wymieniliśmy ani jednej żarówki to 6 wymienionych w Ave T22 jest kiepskim wynikiem.

[ Dodano: 2008-01-07, 01:53 ]
Ja bym brał bo co opona zimowa to zimowa a jak się zestarzeją po 2-3 latach to wymienisz na nowe a felgi już zostaną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2008, o 08:55 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5591
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 46
Marka: Nissan
Model: X-trail
Rocznik: 2004
Silnik: 2.2 dCI
Schwefel napisał(a):
To, że przepalają się żarówki to fakt. W porównaniu z Corollą E9 gdzie przez 9 lat nie wymieniliśmy ani jednej żarówki to 6 wymienionych w Ave T22 jest kiepskim wynikiem.

[ Dodano: 2008-01-07, 01:53 ]
Ja bym brał bo co opona zimowa to zimowa a jak się zestarzeją po 2-3 latach to wymienisz na nowe a felgi już zostaną.


Ja na Twoim miejscu też bym brał te oponki, od razu masz nowe zimówki i felgi orginalne przy tym.

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r.


Pozdrawiam Lukatoari
LEGIA Warszawa Mistrz Polski !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2008, o 13:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 wrz 2007, o 19:25
Posty: 89
Lokalizacja: Swarzędz / Poznań
ddd napisał(a):
czesć

do kombi lepiej pasuje 2.0l 125kM czy 2.2l 150kM? (oczywiscie disel)
prosze o opinie. weżcie pod uwagę cene, osiagi, jakosc........


Zalezy jakie masz priorytety - ekonomie czy parcie na moc. IMHO 2.2 150 jest juz w sam raz - jezdzilem takim na jazdach probnych.

ddd napisał(a):

ktos wie ile mozna utargowac przy zakupie nowego ave ze starego rocznika, toyota mówi ze 9% ale w okolicach łodzi obnizka wychodzi sporo mniej.


U Toyoty nasluchalem sie najpierw, ze o rabaty/znizki bardzo ciezko... i w moim przypadku to sie potwierdzilo - jak kupowalismy nasze autko, to laskawie wytargowalelem 2% + ewentualnie jak sie TMP zgodzi /i inne tego typu historie/ moze bedzie dodatkowy 1% z uwagi na zamowienie drugiego avensisa w tym samym roku... ale nie wiadomo do konca bylo.


Pozniej sie okazalo, ze poniewaz auto odbieralismy w koncu roku to niby lapiemy sie na promocje "starego rocznika" - czyli rabat 9.000 zł. Ale to tez troche sciemy, bo za 2.500zl w tej kwocie *trzeba* wziac autoalarm i czujniki parkowania - czyli faktycnzie zostaje 6.500.

Dzis sie okazalo, ze jednak pan sprzedawca nas w blad wprowadzil i ze nie lapiemy sie na ten alarm+czujnik (za 2.500) i zostaje 6.500zl rabatu do dyspozycji. I faktycznie na tym stanelo - a poniewaz z roznych wzgledow wolelismy ta kwote wydac na akcesoria, to wzielismy opony zimowe (za 3.600! - cena z kosmosu, pomimo ze 17'') i troche akcesoriow w tej kwocie.

[ Dodano: 2008-01-07, 12:57 ]
lukasz napisał(a):
(mój samochód przy 160 km/h ma 6 biegu ma 3000 obrotów, czyli masz zapas max Nm do 3200, a max moc do 3600)


Hm, ciekawe - to znaczy ze jest inna skrzynia w modelach 150KM i 177KM? Bo u mnie na 6. biegu przy 3000 rpm wskazowka predkosciomierza jest akurat na 180 km/h

_________________
"Gdyby ludzie nie mieli gustu, to byśmy wszyscy Toytami jeździli" (Clarkson)

Obrazek Toyka
Obrazek Madzia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2008, o 15:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 17:29
Posty: 281
Lokalizacja: KR
huhu, w ciągu dwóch tygodni dosyć spokojnej (ale bez przesady) jazdy po mieście i w trasie (krótkie dystanse) mam spalanie 7,3. toż to, tyle paliła moja corolla e12 1.6! :D rewelacja, motorek się już rozkręcił. :> warto jednak zaznaczyć, ze jeżdże sam i ok 50kg rupieci w bagażniku. ;>

w związku z problemami z udzielaniem rabatów- pamiętajcie, że są 2 marki których dealerzy mają małe marże. to Ford i.. Toyota. także nie ma się co burzyć, że opornie dokładają gratisy. ja się cieszę, że w większej mierze płacę za samo auto, a mniej wpada do kieszeni sprzedawcy.

_________________
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal