TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 sie 2018, o 16:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 maja 2011, o 08:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 maja 2011, o 08:07
Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 Benzyna
Witam,
To mój pierwszy post, na razie czytałem trochę forum, ale na stawiane przeze mnie pytanie nie znalazłem odpowiedzi. Być może jest już udzielona w tym dziale, wtedy proszę o przekierowanie.

Jakie czynności serwisowe powinno się wykonać w Avce T22 1.6 po 240 tys. km.?

Z tego co wiem to:
- wymiana oleju
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych

Czy możecie podpowiedzieć co jeszcze?
Z góry dzięki za odpowiedzi, będę obserwował swój post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 08:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Jeśli masz instrukcję do T22 to tam powinny być wypisane czynności serwisowe
A jak nie masz to proszę bardzo:
viewtopic.php?t=71


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 09:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 maja 2011, o 08:07
Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 Benzyna
Dzięki za odpowiedź, ale nie zamykam tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 09:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Przejrzałem tą instrukcję i chyba nie za wiele tam jest :nie:
Na pewno są wymienione w książce serwisowej, mam ją w domu do mojej T25

Zobacz jeszcze tutaj, tak ogólnie

http://www.grupy.otopr.pl/toyota-avensi ... 09071.html

Ja sobie zrobiłem swoją listę bo zbliża mi się duży przegląd po 180 tyś :

Wymiana:
• olej silnikowy + z płukaniem silnika
• filtr oleju
• płyn hamulcowy
• olej w skrzyni biegów
• płyn chłodzący
• filtr powietrza
• świece 4 szt. (platynowo-irydowe) IK16 lub VK16
• pasek klinowy –Bendo
• filtr kabinowy
• filtr paliwa – nie wiem czy podlega wymianie?


Sprawdzenie (wg książki):
• Sprawdzenie oświetlenia zewnętrznego
• Sprawdzenie stanu wycieraczek
• Sprawdzenie pasków osprzętu
• Sprawdzenie alternatora
• Sprawdzenie elementów zawieszenia – przód i tył
• Sprawdzenie układu napędowego (stan połączeń, wycieki, stan przegubów i ich osłon)
• Sprawdzenie płynu układu sterowania sprzęgła
• Sprawdzenie poziomu oleju w układzie wspomagania kierownicy
• Sprawdzenie skoku pedału sprzęgła – ewentualnie regulacja
• Sprawdzenie układu wydechowego – stan połączeń, korozji
• Sprawdzenie układu kierowniczego, – luzy, stany połączeń, drążki
• Sprawdzenie stanu klem akumulatora (ew. oczyścić i nasmarować)
• Sprawdzenie stanu akumulatora – test – ewentualne ładowanie (wymieniony latem 2009)
• Sprawdzenie amortyzatorów (test)
• Sprawdzenie hamulców (test) i stanu hamulców tył (zdjąć bębny)
• Ustawienie i regulacja świateł
• Odczytanie kodów błędów usterek
• Pomiar – analiza spalin
• Sprawdzenie (kontrola) klimatyzacji
• Sprawdzenie zbieżności


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 10:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
krzysiekpt napisał(a):
Witam,
Jakie czynności serwisowe powinno się wykonać w Avce T22 1.6 po 240 tys. km.?

Z tego co wiem to:
- wymiana oleju
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych

Jeżeli nie jesteś pewien na 100% przebiegu to zmień rozrząd, pasek i rolka do 4AFE kosztuje 120zł
Świece sprawdź, jeżeli wyglądają normalnie, a silnik zapala bez problemów i równo pracuje to nie ma potrzeby ich zmieniać.
Sprawdź hamulce, jak wyglądają klocki, tarcze, szczęki, tłoczki - czy wszystko pracuje OK i nie ma przerwanych/struchlałych gumek - od tego zależy Twoje życie.
Sprawdź gumowe osłony przegubów, czy nie ma dziur, czy nie są sparciałe - warto je mieć w dobrej kondycji, aby nie trzeba było potem wymieniać przegubów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 20:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 maja 2011, o 08:07
Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 Benzyna
Sprawdziłem książkę serwisową i za wiele w niej nie ma.
Jestem pewny przebiegu, mam książkę serwisową podbijaną w Nowaku oraz wszystkie faktury, rozrząd był zmieniany po 150 tys. Następna wymiana przy 300 tys.
Chcę kupić wszystkie filtry, świece i płyny i wymienić u zwykłego mechanika, stąd mój post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2011, o 20:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
No to bardzo dziwne jak po 150 dopiero rozrząd zrobiony i proponują do 300tys czekać, ryzykowane :nonono:
Chyba dali Ci faktury za wymianę rozrządu w czyjejś (!) Corolli, w Corolli w silniku 4E-FE rozrząd był do wymiany co 150tys.
Jeżeli rzeczywiście przy 150 wymieniony, to kup sobie pasek z rolką i przy 240-250tys wymień.
A jeżeli ta faktura jest za czyjąś corolle to wymień jak najszybciej !!!
Dłuższe czekanie z wymianą może kosztować Cię szukanie nowego silnika.

Zobacz http://allegro.pl/rozrzad-kpl-toyota-av ... 81944.html
za 100zł :ok: masz pasek i rolkę, pasek bierz tylko MITSUBOSHI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 07:17 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Piokli 100 % racja !
Niby się chce zaoszczędzić pare zl a potem katastrofa. Ja bym tak zrobił jak piszesz i spał i jeździł spokojnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 07:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
az takiej katastrofy nie bedzie, ponoc AFE sa bezkolizyjne :kawa:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 10:11 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
4E-FE były bezkolizyjne, być może dla tego Toyota ryzykowała 150tys dla rozrządu.
4A-FE niestety są kosztowe po zerwaniu paska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 21:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 cze 2009, o 10:35
Posty: 86
Lokalizacja: WB / LU
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ (A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1598
Mnie również mechanicy kazali wymieniać rozrząd po 150 tys. i tak zrobiłem - nic złego do czasu wymiany nie wydarzyło się i raczej nie powinno, skoro tak zaleca producent (chociaż kiedyś w UNO 1,4 pasek strzelił mi przy bodajże 39 tys.).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2011, o 22:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Odszczekuję to co napisałem o wymianie rozrządu co 100tys w Avensis 4A-FE, hał hał :-D

Sprawdziłem instrukcje serwisowe Toyoty i rzeczywiście :bojesie: w Avensis T22 dla silników 4A-FE i 7A-FE wymiana rozrządu co 150tys km.
Dziwne, bo te same silniki były w Carinie E i wymiana rozrządu była co 100tys km, czyżby za rzadko paski pękały i wydłużyli :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2011, o 13:00 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 605
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
w życiu bym się nie odważył jeździć 150 tyś na jednym rozrządzie...
Mam aktualnie ponad 190 i dwa razy już zmieniałem rozrząd, przy 80 i przy 160 tyś km

o ile dobrze pamiętam w mojej instrukcji pisało wymiana po 100 lub 120 tyś km, ale wiadomo, że jak komuś zależy to wymieni wcześniej, aby mieć spokój.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2011, o 05:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 maja 2011, o 08:07
Posty: 27
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 Benzyna
Trochę mnie nie było na forum, ale uzupełniam dane mam Avensis przed FL silnik 4A-FE, faktury mam od Avensis-a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2011, o 19:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 cze 2009, o 10:35
Posty: 86
Lokalizacja: WB / LU
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ (A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1598
WaLeC napisał(a):
w życiu bym się nie odważył jeździć 150 tyś na jednym rozrządzie...
Mam aktualnie ponad 190 i dwa razy już zmieniałem rozrząd, przy 80 i przy 160 tyś km

o ile dobrze pamiętam w mojej instrukcji pisało wymiana po 100 lub 120 tyś km, ale wiadomo, że jak komuś zależy to wymieni wcześniej, aby mieć spokój.


Sam z siebie na pewno też bym się nie odważył, ale jeśli powiedziało mi o tym kilku "mechaników od Toyot", to dlaczego miałbym im nie wierzyć. Bardziej byłbym ostrożny, gdyby każdy z nich proponowałby o wiele krótsze czasookresy wymiany.
Natomiast jeśli chcesz spać spokojnie, to możesz wymieniać nawet co 50 tys.
Jednak według mnie, takie krótkie przebiegi między wymianami nie mają sensu (jeśli mamy na myśli markę Toyota).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 09:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Gdyby wymiana rozrządu kosztowała ~1000zł jak w D4D i ostatnia wymiana była pewna,
to rozumiem trzymanie go do samego końca 105tys km.

Ale jeżeli w 4A-FE można wymienić rozrząd (części+robota) za 200zł,
to niewymienianie go zaraz po kupnie samochodu to trochę podcieranie dupy szkłem,
papieru się zaoszczędzi, ale może bardzo boleć.

Niech każdy zrobi jak zechce,
ale jak komuś z takich oszczędności zerwany pasek zdemoluje silnik,
to obiecuję śmiać się pod każdym postem z tą informacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2011, o 12:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 605
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Wcześniej jeździłem wspólnym z ojcem Nissanem no i ojciec chciał właśnie oszczędzić na wymianie. Fakt, że tam był diesel i trochę kosztowała wymiana, przeciągnął wymianę, w tej chwili nie pamiętam o ile, co zakończyło się tym, że pękł pasek.
Niby ojciec kupił nowy pasek i łudził się, że jak sam wymieni wszystko będzie działało. Po wymianie zapalał, ale klekotał, więc pewnie poszło to co zwykle się uszkadza, szkoda było się tym zajmować, skoro auto było kupione za około 4 tysiące i przelatało się nim około 80 tyś w 3 lata, więc poszedł na sprzedaż, ktoś go wziął dla części i dokumentów za prawie polowe tego co był kupiony.

Od tego czasu ja akurat na rozrząd będę uważał.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 09:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 cze 2009, o 10:35
Posty: 86
Lokalizacja: WB / LU
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ (A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1598
piokli napisał(a):
Gdyby wymiana rozrządu kosztowała ~1000zł jak w D4D i ostatnia wymiana była pewna,
to rozumiem trzymanie go do samego końca 105tys km.

Ale jeżeli w 4A-FE można wymienić rozrząd (części+robota) za 200zł,
to niewymienianie go zaraz po kupnie samochodu to trochę podcieranie dupy szkłem,
papieru się zaoszczędzi, ale może bardzo boleć.

Niech każdy zrobi jak zechce,
ale jak komuś z takich oszczędności zerwany pasek zdemoluje silnik,
to obiecuję śmiać się pod każdym postem z tą informacją.


- podaj adres serwisu, w którym wymieniają kpl. rozrząd za 200 zł razem z robocizną (oczywiście jeżeli to nie jest garaż pana Józka) :niewiem:
- jeżeli ktoś jeździ samochodem od nowości lub doskonale zna jego historię, to nie musi od razu wydawać 500 czy 700 zł i wcale tu nie chodzi o oszczędności, tylko o racjonalne myślenie :wariat:
- najlepiej o częstotliwość wymiany "wrażliwych" części czy podzespołów zapytać się kilku niezależnych od siebie fachowców, ponieważ po wysłuchaniu niektórych użytkowników Toyot można dostać rozdwojenia jaźni - taki jest mniej więcej rozrzut km :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 18:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
transam2 napisał(a):
- podaj adres serwisu, w którym wymieniają kpl. rozrząd za 200 zł razem z robocizną (oczywiście jeżeli to nie jest garaż pana Józka) :niewiem:

Im dalej na prowincję od dużych miast, tym praca mechanika tańsza. Ja płacę 100km za Warszawą w dużym nieautoryzowanym serwisie samochodowym 30zł+VAT za godzinę pracy zdolnego mechanika.
Pasek + rolka do 4A-FE kosztuje na allegro razem z wysyłką 110-120zł. W 4A-FE mechanik wymieniał mi to niecałą godzinę. W sumie zapłaciłem za wszystko około 150zł, więc przepraszam, że Cię okłamałem, rozrząd z wymianą kosztował mnie nie 200, ale 150zł.

Jeżeli wymieniasz rozrząd za 500-700zł to szkoda, że nie znasz tańszych mechaników, bo roboty w tym silniku nie dużo i da się to dużo taniej zrobić. A jak ktoś sam wymieniał już rozrząd to w tym silniku dostęp jest bardzo dobry i można samemu się pobawić i mieć rozrząd już za 110zł + piwo na czas pracy.

transam2 napisał(a):
- jeżeli ktoś jeździ samochodem od nowości lub doskonale zna jego historię, to nie musi od razu wydawać 500 czy 700 zł i wcale tu nie chodzi o oszczędności, tylko o racjonalne myślenie :wariat:

Kolega krzysiekpt nie jeździł tym samochodem od nowości i nie zna doskonale jego historii, więc po co tu pisanie o tym ? :wariat:
A gdzie jak napisałem, że musi wydawać 500-700 ?

transam2 napisał(a):
- najlepiej o częstotliwość wymiany "wrażliwych" części czy podzespołów zapytać się kilku niezależnych od siebie fachowców

100% racji, zawsze warto sprawdzać w kilku źródłach, pytać innych userów, myśleć racjonalnie i nie ulegać presji drogich serwisów :ok:
Popytaj rodzinę z prowincji o sprawdzonych mechaników, którzy robią wszystko przy samochodach, a zdziwisz się, że może być aż tyle taniej niż w dużych aglomeracjach. Zostaje się kupe kasy na :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 20:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5752
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
A te 100km za Warszawą to w którym kierunku według kompasu? :-)

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2011, o 21:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Na wschód :-) , w Sokołowie Podlaskim, w Węgrowie też tanio robiłem.
W Białej Podlaskiej rozrząd w 7A-FE (to samo co w 4A-FE) kosztował 180zł z ich paskiem i rolką.
Zambrów też nie duży, popytaj znajomych o sprawdzonych mechaników.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 23:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
w moim sprzęcie był pasek wymieniony przy 127 tyś przez 2 właściciela teraz ma 170 ale za to 4 lata temu był wymieniony przez 3 właściciela. Czy wymienia sie tylko według czasu czy też może czas robi swoje i pasek też trzeba wymienić? Myślę ze dopiero po 120 drugi właściciel wymienił. Przebieg prawdziwy.

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 08:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
W 7A-FE wymienia się co 100-150tys pasek z rolką lub co 5-6 lat, jako że guma też się starzeje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2012, o 10:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
W 7afe rozrząd teoretycznie należy wymieniać co 90tyś. Ja ponownie wymieniłem po 180tyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 08:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
pasek jest toyoty czyli oryginalny, ale dla świętego spokoju chciałbym go wymienić choc ma podobno przejechane 55 tyś. jaki kupić najlepszy pasek, do tego pompa wody, rolki i inne rzeczy przy tej wymianie?
zapytam także jakie dobre tarcze zakupić gdyż te sa krzywe i do tego klocki?

Także muszę wymienić końcówki drążków kierowniczych, jakie będą dobre?
mam jeszcze jedno pytanie. Z ilu części składa sie osłona pod silnikiem? u mnie jest tylko jedna taka krótka od czoła samochodu.

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 20:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
ktoś pomoże?

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 20:53 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Pasek rozrządu firmy Mitsuboshi lub Tsubaki
Rolka napinająca firm SKF, KOYO
Zestaw powyższy kupisz za 110-140zł

Pompy wody ja bym nie ruszał jak nie cieknie, chyba że ma już ze 300tys to warto zmienić profilaktycznie.

Tarcze i klocki generalnie sprawdzone to ATE, BOSCH, TRW, po szczegóły patrz tutaj viewtopic.php?f=59&t=39

Końcówki drążków? Szukaj na forum, były dyskusje o wymianie i polecanych producentach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2012, o 23:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
czytając dziś znalazłem taki zestaw
pasek toyota Unitta
rolki toyota NSK
pompa wody z uszczelką Toyota Aisini

przebieg ma 170 tys, wiec tak zrobie ze będzie bez pompy

zastanawiam sie czy wymieniać rolki, wszystko było włożone oryginalne Toyoty wiec z tego co wyczytałem rolki wytrzymują 2 paski
czy potwierdzi jeszcze to ktoś dla pewności?

a co z osłona pod silnik, jest tylko jedna od czoła, czy jeszcze coś tam trzeba zamontować?
poleci ktoś jakis sklepik w necie z częściami do naszych wózków :)

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2012, o 06:53 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
naturalny napisał(a):
przebieg ma 170 tys, wiec tak zrobie ze będzie bez pompy

To ja bym pompy nie ruszał, miałem do czynienia z dwoma egzemplarzami silnika jak Twój i do 300tys z oryginalną pompą nic się nie działo, potem nie wiem.

naturalny napisał(a):
zastanawiam sie czy wymieniać rolki, wszystko było włożone oryginalne Toyoty wiec z tego co wyczytałem rolki wytrzymują 2 paski
czy potwierdzi jeszcze to ktoś dla pewności?

W silniku 7A-FE masz tylko jedną rolkę napinającą pasek rozrządu.
Koszt rolki i paska razem jak pisałem nie wiele ponad 100zł, więc tu oszczędzać na rolce nie warto,
bo gdyby rolka zaczęła hałasować, to jej wymiana będzie droższa niż sama rolka.

(Pasek Toyota Unitta i rolki Toyota NSK były w silniku D4D)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2012, o 23:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
wiec rozejrzałem sie troche i sa paski np. na allegro które maja 117 i 121 zebów a są zaznaczone ze do mojego silnika.
jak to w końcu jest z tymi paskami. który jest poprawny, bo juz nic nie wiem.
http://allegro.pl/rozrzad-toyota-avensi ... 67173.html
http://allegro.pl/rozrzad-toyota-avensi ... 14660.html

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda