TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 13 gru 2018, o 06:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 gru 2017, o 09:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 278
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Karus napisał(a):
Ale masz 1.8 z CVT i na odcinku tylko 150km a wiadomo, że cvt na trasie jak nie ciśniesz to zbija maksymalnie obroty, do tego pewnie ten twój wynik spalania to odczyt z komputera wiec też zaniżony. Zrób taki wynik na dystansie 10 tyś km to pogadamy :-D


Wynik z komputera był 6.1 a z pompy wyszło 6.4. Więc to wynik rzeczywisty. Ale tak jak mówisz, bez ciśnięcia i trasa tylko 150km

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 15:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lut 2017, o 12:10
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0 Valvematic CVT
Komputer tylko nieznacznie zaniża zużycie. Sprawdzam za każdym razem i maksymalnie zaniżył o 0.3 l / 100 km, co jest zgodne z obserwacją przedmówcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 15:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2018, o 10:37
Posty: 24
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 3ZRFAE
moje pierwsze tankowanie i komp przekłamał o 0,5L wg niego 8,9 z pompy wyszło 9,4. Zobaczymy jaknastępnym razem będzie :) ale to kilkaset km trza poczekać :)

_________________
SILNIK: 3ZRFAE 1987CC 16-VALVE DOHC EFI Kod modelu: ZRT272L-AWFGPW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2018, o 18:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 312
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
A jak mam LPG to czego spalanie pokazuje komputer? Ja mam z ostatnich kilku tys km spalanie wyświetlane na komputerze 6,9l co nie pasuje do niczego. Gazu mi pali srednio ok 8.8 - 9l bo głównie w trasie jeżdze a to 6.9 to w ogóle odpał jakiś.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2018, o 20:40 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2018, o 20:03
Posty: 46
Lokalizacja: Jasło, Podkarpacie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Też mam LPG- pokazuje mi 7.7 - 7.9, ale to spalanie "Benzyny", tak naprawde są to dane wyssane z palca. Komputer na podstawie algorytmu oblicza. Do tego wyniku warto dodać 0,3-0,5 L przekłamania + jakieś 15 procent większe spalanie = realne spalanie LPG.
Moja Avka 1.8 pali niezależnie co robie ok 10 L i tyle.

_________________
Chcesz sprzedać samochód? Odwiedź mój serwis Ogłoszenia Jasło ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2018, o 20:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 312
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
pemko11 napisał(a):
Też mam LPG- pokazuje mi 7.7 - 7.9, ale to spalanie "Benzyny", tak naprawde są to dane wyssane z palca. Komputer na podstawie algorytmu oblicza. Do tego wyniku warto dodać 0,3-0,5 L przekłamania + jakieś 15 procent większe spalanie = realne spalanie LPG.
Moja Avka 1.8 pali niezależnie co robie ok 10 L i tyle.

I to by się u mnie zgadzało.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 09:10 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 12:29
Posty: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE
Ja niestety nie jestem zadowolony ze spalania T25 1.8, 2008 r.
Trasa A1 Gdańsk - Piotrków, zapakowana cała, 4 osoby plus córka, przy moim zdaniem normalnych predkosciach 150-160 km/h Avka wyswietlila przy zjezdzie w Piotrkowie 9,3 l/100 km. Jakas masakra.
Miasto natomiast max 6,8 l/100km.

_________________
Kiedyś:
Honda Civic VI - D15Z6 VTEC - 114km - 1998r.
Honda Civic VII - D14Z6 - 90km - 2004r.
Obecnie:
Toyota Avensis T25 kombi - 1ZZ-FE - 129km - 2008r.
Yamaha - FZ6N - 98km - 2008r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 09:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 772
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
dawidbud1 napisał(a):
Ja niestety nie jestem zadowolony ze spalania T25 1.8, 2008 r.
Trasa A1 Gdańsk - Piotrków, zapakowana cała, 4 osoby plus córka, przy moim zdaniem normalnych predkosciach 150-160 km/h Avka wyswietlila przy zjezdzie w Piotrkowie 9,3 l/100 km. Jakas masakra.
Miasto natomiast max 6,8 l/100km.


sorry, ale czego oczekujesz przy tych prędkościach od stosunkowo słabego silnika do tej budy?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 10:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 312
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
dawidbud1 napisał(a):
Ja niestety nie jestem zadowolony ze spalania T25 1.8, 2008 r.
Trasa A1 Gdańsk - Piotrków, zapakowana cała, 4 osoby plus córka, przy moim zdaniem normalnych predkosciach 150-160 km/h Avka wyswietlila przy zjezdzie w Piotrkowie 9,3 l/100 km. Jakas masakra.
Miasto natomiast max 6,8 l/100km.

Spalanie bardzo OK.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 16:51 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 12:29
Posty: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE
Oczekiwałem trochę innego zestrojenia 5 biegu co w oczywisty sposób wpłyneło by na obniżenie spalania przy jeździe na trasach. Przykład to mój stary Civic 1.5 Vtec, z 97 r. Przyspieszał na 4 biegach a 5 obniżała znacząco obroty i spalanie przy 140-150 km/h.
Tutaj przy 150km/h mamy 4 tys obrotow. To jak ma nie palić tyle.

_________________
Kiedyś:
Honda Civic VI - D15Z6 VTEC - 114km - 1998r.
Honda Civic VII - D14Z6 - 90km - 2004r.
Obecnie:
Toyota Avensis T25 kombi - 1ZZ-FE - 129km - 2008r.
Yamaha - FZ6N - 98km - 2008r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 18:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 312
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Zgadza się. Krótka piątka przy takich prędkościach swoje robi. W t27 szóstka robi robotę ale i tak czasem siódemki szukam :cfaniak:

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2018, o 21:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 772
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
dawidbud1 napisał(a):
Oczekiwałem trochę innego zestrojenia 5 biegu co w oczywisty sposób wpłyneło by na obniżenie spalania przy jeździe na trasach. Przykład to mój stary Civic 1.5 Vtec, z 97 r. Przyspieszał na 4 biegach a 5 obniżała znacząco obroty i spalanie przy 140-150 km/h.
Tutaj przy 150km/h mamy 4 tys obrotow. To jak ma nie palić tyle.


Wiesz, avensis jakby nieco cięższy od tego civica. Chciałbyś żeby na piątce zwalniał? Poza tym opory powietrza jakby rosną wraz z kwadratem predkości, to wszystko składa się na taki a nie inny wynik.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2018, o 14:33 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 12:29
Posty: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE
Nie chodzi mi o zwalnianie na 5 biegu ale na takie zestrojenie aby przy prędkości 150 km/h mieć np. 3.5 tys obrotów a nie 4 tys. Niestety nie jest to auto na takie prędkości i długie trasy. Ale nie wszystko można mieć w jednym.

_________________
Kiedyś:
Honda Civic VI - D15Z6 VTEC - 114km - 1998r.
Honda Civic VII - D14Z6 - 90km - 2004r.
Obecnie:
Toyota Avensis T25 kombi - 1ZZ-FE - 129km - 2008r.
Yamaha - FZ6N - 98km - 2008r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2018, o 08:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 772
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
dawidbud1 napisał(a):
Nie chodzi mi o zwalnianie na 5 biegu ale na takie zestrojenie aby przy prędkości 150 km/h mieć np. 3.5 tys obrotów a nie 4 tys. Niestety nie jest to auto na takie prędkości i długie trasy. Ale nie wszystko można mieć w jednym.


no jakby nie rozumiesz. Zmiana przełożeń w skrzyni wiąże się ze zmianami momentu na kołach, wydłużenie biegu zmniejsza ten moment. Zatem po wydłużeniu piątki narzekałbyś, że auto się nie rozpędza a pod lekką górkę trzeba przejść na 4. No oczywiście można zacząć narzekać, że czemu nie ma 6. Ale jest jak jest i bezpośrednie porównywanie modeli nie przystających do siebie nie ma sensu. Chcesz ekonomii zwolnij nieco. Pewnie w okolicach 140 miałbyś już sporo mniejsze zużycie.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, o 10:12 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2017, o 12:29
Posty: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE
Moment na kołach akurat na piątym biegu przy i tak niedużym maksymalnym momencie moim zdaniem jest mało ważny. I tak największy jest przy ok 4200 obrotów. Przy podjazdach często korzysta się z 4 biegu. Moim zdaniem 6 bieg albo dłuższa piątka by rozwiązała sprawę. Wolniej można ale nie wiem czy 160 a 140 zrobi jakąkolwiek różnice.

_________________
Kiedyś:
Honda Civic VI - D15Z6 VTEC - 114km - 1998r.
Honda Civic VII - D14Z6 - 90km - 2004r.
Obecnie:
Toyota Avensis T25 kombi - 1ZZ-FE - 129km - 2008r.
Yamaha - FZ6N - 98km - 2008r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, o 10:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 772
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
mylisz szanowny kolego moment obrotowy silnika z momentem na kołach. Stąd trochę dywagacje bez sensu. Możesz sobie to łatwo zinterpretować jak spróbujesz ruszyć z trójki, że nie wspomnę o piątce i pomyśleć trochę dlaczego tak jest.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda