TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 29 lip 2014, o 00:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2010, o 16:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 19:06
Posty: 44
Lokalizacja: Aleksandrów łódzki
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 vvti
Witam niedawno kupiłem swoją ave 1.8 vvti i mam problem czy w tych toyotach wymienia się rozrząd? jak dzwoniłem do serwisu powiedzieli że nie.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2010, o 17:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ale to jest pytanie czy stwierdzenie????
poszukaj dobrze....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2010, o 17:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
czesc ja tez doslownie 2tyg temu stalem sie wlascicielem ave 1.8 vvti i rozrzad mamy na lancuszku wiec do konca auta powinien starczyc. pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 cze 2010, o 18:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 maja 2008, o 08:40
Posty: 49
Lokalizacja: Rzeszów
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 1CD-FTV
Witam!!!

To teraz ja napisze coś o swojej. Mam Ave D4-D z 99 roku kombi.

Przywiozłem ją z Niemiec. Po tygodniu się zaczęło :) Miała wtedy około 188 kkm. A więc:
regeneracja rozrusznika
wymiana dwumasu który był od nowości na regenerowane z Pana z Poznania. Jak czytam o gościach którzy wymieniają już przy nawet 30kkm to jestem przerażony.
Wymiana rozrządu oraz wszystkich pasków
Wymiana i napełnienie płynów eksploatacyjnych
wymiana klocków
Ostatniej zimy po staniu przez 4 dni na 35 stopniowym mrozie padł akumulator. Data produkcji 2002:D. zmieniłem na CentrE Future 76ah z 3-letnia gwarancją.
Jakies 230000 wymiana reflektorów przednich
233000 Wymiana tylnich linek hamulca oraz gumy na przedniej osi od skrzyni
po 4 latach odgrzybianie i nabicie klimy- nie wiem co u nas dają za środek ale nie ma porównania z niemieckim
Nie liczę oleju, filtrów powietrza.
Autko zaopatrzyłem dwa lata temu w zimówki GOODYERa UltraGrip 7+ , a na lato YOKOHAMA dvb DECIBEL o rozmiarach 195/65 r15
Na ostnim badaniu technicznym - amortyzatory : przód l-85, p-79, tył l-82 -, p-75
Przy 220000 wymieniłem radio toyota które bylo fabryczne na pioneera

_________________
Vehicle characteristics
GRADE: SOL: SOL TYPE
DESTINATION: EUR: EUROPE
BODY: WG: WAGON
DRIVER'S POSITION:LHD:LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 1CDFTV:2000CC DIESEL TURBO
FUEL SYSTEM: DCR: DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM
TRANSMISSION:MTM:MANUAL TRANSMISSION
COLOR CODE: 199
TRIM CODE: FF13


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 cze 2010, o 20:06 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Witam, to może i ja napisze jak sprawuje się moja Ave:
około 55 000-kupno autka w Niemczech,
90 000-wymiana paska klinowego, tarcze przód, klocki przód,
110 000-wymiana elastycznego złącza,
140 000-wymiana gum stabilizatora,
155 000-po raz drugi wymiana elastycznego złącza, jak pytałem czemu tak często się przepala bo to już drugi raz to mechanik powiedział że za dużo ognia dostaje :D, no w sumie to nie wiem ale chyba od szybkiej czy ostrzejszej jazdy nie powinno się przepalać. W każdym razie nie ma tragedii łączny koszt złącza + robocizna około 120 zł.
Obecnie trochę ponad 160 000 i nic się nie dzieje prócz spalania oleju ale to już inny temat :) .
Oczywiście wymiany oleju co 15 tys. Raz czy dwa zdarzyło się co 20 tys. :( (brak czasu). Poza tym płyn klimy raz na dwa lata, płyn hamulcowy i płyn sprzęgła ostatnio przy
160 000.
W najbliższej przyszłości muszę zajrzeć do hamulca od strony kabiny bo ostatnio dziwnie się zachowuje i pewnie zbliża się wymiana szczęk z tyłu bo trzeba mocniej ręczny zaciągać :)
Pozdrawiam :)

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 cze 2010, o 20:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
elastyczne złącze? Co i gdzie to jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 cze 2010, o 20:29 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
http://allegro.pl/item1052863366_zlacze ... halia.html

Mniej więcej coś takiego z tym że u mnie 1.8 VVT-i są dwa ( nie znam rozmiarów) pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem.

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 cze 2010, o 07:36 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 23:47
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
Marka: Avensis_20TD_1999
Model: Avensis Verso 2002
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 VVT-i
2.0TD 99r kombi . Przywieziona w lutym 2007 r z holandii 150 000km .Czyli juz 3,5 roku i zrobilem przez ten czas prawie 60 000km.

Po przywiezieniu musialem wymienic chlodnice (skraplacz) klimatyzacji. (byly nieszczelnosci) i to jest moj najwiekszy wydatek. ponad 400zl

Potem juz tylko przy
ok.180 000 wymienilem rozrzad bo przebieg byl oryginalny i byl robiony rozrzad przy 100 000km..
Rozrzad to tylko 510zl z robocizna i to na japonskich czesciach lacznie z pompa..

Przy 190 000 wymienialem tez klocki z przodu (ATE)

I teraz (ok.205 000km) wymienialem laczniki i gumy stabilizatora z tylu. Podobno czesta usterka w ave. Ale koszt ok.150zl (2gumy+2laczniki) (wysokiej jakosc zamienniki YAMATO)
W sumie nie musialem tego robic bo byly to takie delikatne stuki z prawej strony tylko..ale nie ma co oszczedzac..:)

Podsumowujac jestem bardzo zadowolony i mozna tylko pomarzyc o takich usterkach w nowszych samochodach zwlaszcza dieslach :( .
A chce zmienic auto na wieksze i az sie boje zmieniac :) Mysle o Ave Verso, Previa , Mazda MPV :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 cze 2010, o 11:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 985
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
beavis napisał(a):


I teraz (ok.205 000km) wymienialem laczniki i gumy stabilizatora z tylu. Podobno czesta usterka w ave. Ale koszt ok.150zl (2gumy+2laczniki) (wysokiej jakosc zamienniki YAMATO)
W sumie nie musialem tego robic bo byly to takie delikatne stuki z prawej strony tylko..ale nie


To nie są wysokiej jakości zamienniki - gumy tylko z ASO. Yamato wrzuciłem na przód testowo, ale tylko dlatego, że na przodzie wymiana jest błaha i można ją zrobić spokojnie samemu. U mnie na 285 tys cały czas na polskich drogach były wymieniane tylko gumy, standardowo tarcze (były oryginalne, które każdy dobrze zna), jeden amor (wylał po kontakcie z dziurą) oraz kable WN (wyrwały się oryginalne), niedawno aparat zapłonowy z palcem, teraz do zrobienia czujnik wałka rozrządu. Czeka mnie pompa wody (zaczyna piszczeć), a reszta to standardowe wymiany filtry, świece itd. Niedługo będę zabiezpieczał tylnie klosze amorów, gdyż te lubią ponoć się wyjechać, a wymiana tania nie jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 wrz 2010, o 13:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lip 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Szczecinek
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS t22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1cd
Witajcie!
w 2008 r kupiłem AVE 2000 d4d po fl. przytarmoszoną z DE przez handlarza przebieg 180 tkm- TAAAA.
Gdybym miał to pisać 2 tygodnie wcześniej było by tak jak w bajce. .
Dawno, dawno temu ...
Samochód nie do zdarcia. Z początku bardzo zamulał, jak przesiadłem się do Focusa 1.8 tdci i fokusowi dodałem gazu to byłem w szoku tak wbijało a mój ToyToi taki zamulony. Okazało się że poszedł przewód gumowy i łapał lewe powietrze- wymiana w ASO ok 400 zł.
Po wymianie bajka.
Oprócz wymiany oleju opon i rozrządu przy 190-200 tkm w ASO ukleja- ujście koszt ok 1200 zł dali na czas wymiany ave lifta z 00r, wymienili żarówkę, umyli hehe
międzyczasie wymieniłem bendyks w w/w ASO ceny nie pamiętam z wymianą max 500 zł
Odkąd go kupiłem samochód był użytkowany w sposób HARD, przyczepka 850 kg na przyczepce miałem nawet nieraz 3000kg czyli razem prawie 4 tony, toytoi szedł :hihihi: spalanie 12 l/100km i ^.
Oleje i płyny exploatacyjne oraz opony wymienia się w każdym samochodzie, więc nie będę o tym się rozpisywał.
Na wiosnę 2010 wymieniłem Akumulator, był TOYOTowski czyli miał max 10 lat, przy minus 30 C palił bez problemów. i się skończył.
Przy ok 230-240 tkm padła stacyjka-wyrobiła się kostka- 20tkm zrobiłem odpalając ją śrubokrętem. :nie:
przy 250-260 tkm padł alternator. ok 500 zł regenerowany. W tym samym czasie padła/pękła linka od okna w tylnych drzwiach- na razie szyba zablokowana

Ja bezawaryjność TOYOTY oceniam na 9/10. Gdyż moja definicja bezawaryjności jest taka coś się spi..ep..rz..o ale dalej jedzie. Cofając się w do wcześniejszych samochodów przez 4 lata miałem 2 golf 3 - 1.6 b i 1.9tdi- oraz Cordoba 1.6- nie potrafię wymienić ile skrzyń przegubów, półosiek w nich wymieniłem. W Cordoba zatarł się 2 razy silnik- wina termostatu bo nie odbijał. Nie moja :-D. W porównaniu do samochodów na F czyli Fiat i folkswagen Toyota Ave jeszcze mnie nie zawiodła.
Ma ok 260tkm- TAAAA na pewno ma tyle :wow:- i czeka ją wymiana amorów i zawieszenie wali. Przed zimą będzie wymienione. Ah te polskie drogi
Koło 2masowe tez słychać.
I żyli długo i szczęśliwie
the end

Ale ponieważ życie to nie bajka :nie: na dzień dzisiejszy czeka mnie wymiana silnika- jak ten czas i piniądze szybko lecą. Z informacji mądrych ludzi nie zalecali naprawy silnika więc wymieniam.Silnik ok 2500, dowóz, wymiana, oleje , filtry, rozrząd- czyli oby 4000 zł :jacipokaze:
Nie wierze,że samochód 8-10 lat sprowadzony ma przebieg 150-200 tkm- chociaż mam kolegę który ma Octavie TDI z 2008r i na dzień dzisiejszy ma 20 tkm. Ale to wyjątek.
Mimo wszystko uważam, że mój ToyToi był bezawaryjny i jeszcze nim polatam. A następnym autem będzie coś na styl HILUXa, ale raczej nie japończyk z uwagi na ceny!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2011, o 15:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 sty 2011, o 18:43
Posty: 50
Marka: fadsfsdf
Model: dd4
Rocznik: 1990
Silnik: 44c
1.6 VVT-I 159 000
przy 120 000 luz zaworów (poprzedni właściciel)
Po zakupie olej (Motul 10w40 A3/B4)
Filtr powietrza Filtron
Klema+druga do zrobienia
Linka hamulca ręcznego bardzo luzna (praktycznie brak hamulca)
izolacja z sondy lambda zniszczona
Klocki,amortyzatory wszystko wporzadku.
Przed zakupem mojej Ave podjechałem do serwisu aby wyciągnąc historię serwisową i sprawdziłem auto (Sprawdzenie przed zakupowe)
zapłaciłem 250zł i sprawdzili dosłownie wszystko co się da. Dodam że wypisali nawet rysy na zderzaku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 14:09 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 16:10
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Marka: Toyota_Liftback
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D-4D
[quote="mkola16"]Ciekawy jestem jak wygląda legendarna niezawodność avensisów i przy jakich przebiegach pojawiają się usterki. Widomo w każdym aucie zużywają się części i trzeba je wymieniać zastanawiam się jakie części i przy jakich przebiegach były wymieniane w Waszych Avkach.

Ja swoją avke D-4D liftback z 2001 r kupiłem w 2007 w komisie w wawie, bez ksiązki serwisowej. Zaryzykowałem. Samochóód dobrze wyglądał i podczas testu sprawował się b.dobrze. Sprowadzony z Holandii, przerejestrowywałem sam.
Jeżdzę czwarty rok.
Na początku wymieniłem rozrząd w ASO Radości za 1050zł, olej, filtry itp. Nowe opony letnie później zimowe.
Miałem problem z zapaleniemw w upały, ze stacyjką i blaszką poradziłem sobie sam.
Klocki hamulcowe wymieniałem już 2 razy i też sam, w tej ave jest to bardzo proste jak w żadnym do tej pory moim samochodzie. Robiłem wycieraczkę tylną. W ubiegłym roku w servisie zespawano mi intercooler od zimnego powietrza. To przypadek na trasie z dużym psem, wpadł mi pod samochód. Regeneracja zderzaka przedniego. Mała korozja pokazuje się na lewym tylnym nadkolu, a miał być bezwypadkowy. Od jesieni sporadycznie odzywa się bendix, czeka mnie wymiana w najbliższym czasie. Co do kilometrów to też nie wierzę że ave miała 168 kkm. Może miała 338 kkm, tylko mnie zastanawia czy dwumas był wymieniany po ok 200 kkm czy jest jeszcze przed wymianą??????
Z autka jestem b.zadowolony mimo powyższyach niuansów jest bezawaryjne i avka jeździ bez zarzutu. Pali 6.8/100


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 16:24 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2082
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
md_vava napisał(a):
mkola16 napisał(a):
Ciekawy jestem jak wygląda legendarna niezawodność avensisów i przy jakich przebiegach pojawiają się usterki. Widomo w każdym aucie zużywają się części i trzeba je wymieniać zastanawiam się jakie części i przy jakich przebiegach były wymieniane w Waszych Avkach.

Ja swoją avke D-4D liftback z 2001 r kupiłem w 2007 w komisie w wawie, bez ksiązki serwisowej. Zaryzykowałem. Samochóód dobrze wyglądał i podczas testu sprawował się b.dobrze. Sprowadzony z Holandii, przerejestrowywałem sam.
Jeżdzę czwarty rok.
Na początku wymieniłem rozrząd w ASO Radości za 1050zł, olej, filtry itp. Nowe opony letnie później zimowe.
Miałem problem z zapaleniemw w upały, ze stacyjką i blaszką poradziłem sobie sam.
Klocki hamulcowe wymieniałem już 2 razy i też sam, w tej ave jest to bardzo proste jak w żadnym do tej pory moim samochodzie. Robiłem wycieraczkę tylną. W ubiegłym roku w servisie zespawano mi intercooler od zimnego powietrza. To przypadek na trasie z dużym psem, wpadł mi pod samochód. Regeneracja zderzaka przedniego. Mała korozja pokazuje się na lewym tylnym nadkolu, a miał być bezwypadkowy. Od jesieni sporadycznie odzywa się bendix, czeka mnie wymiana w najbliższym czasie. Co do kilometrów to też nie wierzę że ave miała 168 kkm. Może miała 338 kkm, tylko mnie zastanawia czy dwumas był wymieniany po ok 200 kkm czy jest jeszcze przed wymianą??????
Z autka jestem b.zadowolony mimo powyższyach niuansów jest bezawaryjne i avka jeździ bez zarzutu. Pali 6.8/100


Najważniejsze że jesteś zadowolony a z przebiegiem to wiesz hmm... ja myślę że może być ale nie musi kręcony kupowałeś 4 lata temu także przez te 6 lat możliwe że nakręcił te 170kkm a możliwe też że było to 300kkm...grunt że nie dokładasz do interesu :ok:
ps. zapraszam na spota do wawy bo widzę że masz nie daleko na nasze spotkania :jezyk:

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 17:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1357
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
md_vava napisał(a):
Może miała 338 kkm, tylko mnie zastanawia czy dwumas był wymieniany po ok 200 kkm czy jest jeszcze przed wymianą??????


w pierwszych d4d 110KM nie było dwumasy :jezyk:.zresztą do tego czasu byś nie dojeździł na nim :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 17:28 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ja w pierwszym ave zrobilem 470tys na dwumasie, w drugim mam 330tys, w 3 mam 260tys, jak sie lawet nie ciaga ani nie startuje w probach na 1/4 mili czy zawodach sprawnosciowych na plycie lotniska to dwumas sobie lekko mruczy ale to nie przeszkadza w niczym


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 17:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1357
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
to ile ty jeździsz :-D miesięcznie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2011, o 21:37 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 16:10
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa-Wawer
Marka: Toyota_Liftback
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D-4D
wtom napisał(a):
md_vava napisał(a):
Może miała 338 kkm, tylko mnie zastanawia czy dwumas był wymieniany po ok 200 kkm czy jest jeszcze przed wymianą??????


w pierwszych d4d 110KM nie było dwumasy :jezyk:.zresztą do tego czasu byś nie dojeździł na nim :-D


Z podawanych informacji wynika że D-4D po FL mają dwumasy i mój także :klotnia:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2011, o 21:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
wtom napisał(a):
to ile ty jeździsz :-D miesięcznie

jak mialem dobre miesiace to 20tys km
niestety te czasy minely.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2011, o 23:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5680
Pochwały: 573
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
md_vava napisał(a):
D-4D po FL mają dwumasy i mój także :klotnia:

T22 D4D wszystkie mają 2masy, ale ten silnik 1CD-FTV był również w Corolli jako 90KM bez 2masu, jak rówież jako 116KM w AVE VERSO też bez 2masu (na początku).

_________________
weźmiem i zrobim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 mar 2011, o 11:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2009, o 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: Straszyn/Gdańsk
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
[quote="arek75"]Witam,

rocznik 2003, 315k km, serwisowana w ASO co 15k km:

115k - komplet sprzęgło + koło
140k - akumulator
195k - przednie łożyska
225k - regeneracja lewego ksenona + wymiana żarówki w prawym
230k - wymiana sprężarki od klimatyzacji
240k - wymiana alternatora
255k - wymiana amortyzatorów
265k - regeneracja turbiny + wymiana wtryskiwaczy
295k - wymiana urządzenia sterującego nawiewami (prawa strona chłodziła, a lewa grzała na maksa).

Poza tym wymiana części eksploatacyjnych.

Od momentu zakupu (10.2006) przejechałem ponad 210k bez większych problemów.

Pozdrawiam
Arek

[ Dodano: 2009-11-09, 11:11 ]
update.

315k pompa olejowa. Podobno i tak długo wytrzymała.

Update.

370k - regeneracja turbiny

377k - wymiana gum stabilizatora

Teraz jest 385k i zimę przeżył :)

Pozdrawiam
Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2011, o 08:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 mar 2011, o 20:10
Posty: 2
Lokalizacja: Wołomin
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 td
260 kkm
pada pompa wtryskowa i amortyzatory


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 15:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 595
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T22
Model: Sedan, przed FL
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE, 1,6, PB + LPG
190 tyś km

- padł króciec (plastikowa końcówka węża gumowego przy silniku) niestety dalsza jazda była nie możliwa :-(
- końcówki drążka kierowniczego

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 16:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16921
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 183
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
WaLeC napisał(a):
- padł króciec (plastikowa końcówka węża gumowego przy silniku) niestety dalsza jazda była nie możliwa
TTTM :kawa:

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2011, o 22:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2011, o 14:54
Posty: 511
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D
Moją Avensis kupiłem nową 31.01.2008 z przebiegiem 17 km :-) i przejechałem nią około 96,5 tyś. km. Dotychczas zawsze była serwisowana w ASO i oprócz czynności przy regularnych przeglądach były robione:

29780 km - wymiana przełącznika kierunkowskazów na gwarancji (nie działał poprawnie od początku)
45721 km - wymiana pierscieni tłokowych, pompy wody i katalizatora na gwarancji (silnik brał za dużo oleju)
65200 km - usunięcie buczenia dochodzącego z układu dolotowego na gwarancji oraz wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu
74825 km - wymiana akumulatora na gwarancji (stary padł)
84679 km - uszczelnienie misy olejowej na gwarancji

_________________
jest: MSS 1.6 & Toyota Avensis 2.0 D4D
było: Mitsubishi Carisma GDI

Zapraszam na naszego bloga podróżniczego: motoyage.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 14:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2009, o 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: Straszyn/Gdańsk
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
arek75 napisał(a):
arek75 napisał(a):
Witam,

rocznik 2003, 315k km, serwisowana w ASO co 15k km:

115k - komplet sprzęgło + koło
140k - akumulator
195k - przednie łożyska
225k - regeneracja lewego ksenona + wymiana żarówki w prawym
230k - wymiana sprężarki od klimatyzacji
240k - wymiana alternatora
255k - wymiana amortyzatorów
265k - regeneracja turbiny + wymiana wtryskiwaczy
295k - wymiana urządzenia sterującego nawiewami (prawa strona chłodziła, a lewa grzała na maksa).

Poza tym wymiana części eksploatacyjnych.

Od momentu zakupu (10.2006) przejechałem ponad 210k bez większych problemów.

Pozdrawiam
Arek

[ Dodano: 2009-11-09, 11:11 ]
update.

315k pompa olejowa. Podobno i tak długo wytrzymała.

Update.

370k - regeneracja turbiny

377k - wymiana gum stabilizatora

Teraz jest 385k i zimę przeżył :)

Pozdrawiam
Arek


UPDATE
410k - wymiana akumulatora
440k - naprawa kompresora klimatyzacji
450k - sprzęgło, bez dwumasy
470k - pompa olejowa, regeneracja EGR

przeglądy robione są co 15k.

Pozdrawiam
Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 13 gru 2013, o 20:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2009, o 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: Straszyn/Gdańsk
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
arek75 napisał(a):
arek75 napisał(a):
arek75 napisał(a):
Witam,

rocznik 2003, 315k km, serwisowana w ASO co 15k km:

115k - komplet sprzęgło + koło
140k - akumulator
195k - przednie łożyska
225k - regeneracja lewego ksenona + wymiana żarówki w prawym
230k - wymiana sprężarki od klimatyzacji
240k - wymiana alternatora
255k - wymiana amortyzatorów
265k - regeneracja turbiny + wymiana wtryskiwaczy
295k - wymiana urządzenia sterującego nawiewami (prawa strona chłodziła, a lewa grzała na maksa).

Poza tym wymiana części eksploatacyjnych.

Od momentu zakupu (10.2006) przejechałem ponad 210k bez większych problemów.

Pozdrawiam
Arek

[ Dodano: 2009-11-09, 11:11 ]
update.

315k pompa olejowa. Podobno i tak długo wytrzymała.

Update.

370k - regeneracja turbiny

377k - wymiana gum stabilizatora

Teraz jest 385k i zimę przeżył :)

Pozdrawiam
Arek


UPDATE
410k - wymiana akumulatora
440k - naprawa kompresora klimatyzacji
450k - sprzęgło, bez dwumasy
470k - pompa olejowa, regeneracja EGR

przeglądy robione są co 15k.

Pozdrawiam
Arek


UPDATE
490k - wymiana rozrusznika.

Pozdrawiam
Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2013, o 23:22 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 6323
Lokalizacja: WI/WS
Pochwały: 265
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2ZR
Rzuciło mi się 2 x aku i sprężarka klimy ;-)
Szacuneczek!

_________________
Toyota Avensis Warrrrrrrrrrgon & Avik T27 by pafcio
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2013, o 00:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2009, o 22:33
Posty: 18
Lokalizacja: Straszyn/Gdańsk
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
pafcio napisał(a):
Rzuciło mi się 2 x aku i sprężarka klimy ;-)
Szacuneczek!


Akumulator wymieniam średnio co 3 lata i zawsze mi pada 2-3 miesiące przed końcem gwarancji (3 lata) :-D

Jeszcze turbinę 2 razy regenerowałem, ale to chyba w tych silnikach jedna z bardziej awaryjnych części.

Pozdrawiam
Arek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2014, o 18:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2014, o 16:12
Posty: 834
Lokalizacja: Lubuskie
Pochwały: 29
Marka: avensis
Model: t25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0d4d 116KM
arek75 napisał(a):
pafcio napisał(a):
Rzuciło mi się 2 x aku i sprężarka klimy ;-)
Szacuneczek!


Akumulator wymieniam średnio co 3 lata i zawsze mi pada 2-3 miesiące przed końcem gwarancji (3 lata) :-D

Jeszcze turbinę 2 razy regenerowałem, ale to chyba w tych silnikach jedna z bardziej awaryjnych części.

Pozdrawiam
Arek


arek ile kosztował może pamiętasz ten mechanizm od nawiewów?
gdzie go naprawiałeś aso??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2014, o 21:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 kwi 2013, o 21:17
Posty: 490
Lokalizacja: Sztokholm
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 Premium
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0
Franca nie chce sie zepsuc :brewki: Od nowosci tylko olej i filtry. Przebieg 75kkm.

_________________
Pozdr

Dominik

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal